ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

14 φορές πιο πολύπλοκο το λογισμικό ενός αυτοκινήτου από ένα Boeiing 787!

7.703 Επισκέψεις στο άρθρο
Με την διεξαγωγή προσομοιώσεων η LG ελέγχει την ευαισθησία των προϊόντων της σε hacking.
2 Φωτογραφίες »

Με την διεξαγωγή προσομοιώσεων η LG ελέγχει την ευαισθησία των προϊόντων της σε hacking.

Περισσότερες τεχνολογίες infotainment = μεγαλύτερο κόστος & περισσότερες δυσκολίες της κυβερνοασφάλειας


Λόγω των νέων κανόνων για την κυβερνοασφάλεια, η Volkswagen έκρινε ασύμφορη την συνέχεια της παραγωγής του VW Up!.
2 Φωτογραφίες »

Λόγω των νέων κανόνων για την κυβερνοασφάλεια, η Volkswagen έκρινε ασύμφορη την συνέχεια της παραγωγής του VW Up!.

Όσο προχωρά η τεχνολογία, τόσο περισσότερες απαιτήσεις έχει ο κόσμος από ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Κάποια πράγματα που πριν μερικά χρόνια δεν υπήρχαν καν στο τραπέζι όπως ο φωνητικός έλεγχος, τώρα θεωρούνται... δεδομένα, με πολλά μοντέλα να αναγνωρίζουν περισσότερες από μία φωνές! Κάθε σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης υποστηρίζει ολοένα και περισσότερες υπηρεσίες, ενώ την ίδια στιγμή αυξάνονται και τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας. Στο προσεχές μέλλον τα αυτοκίνητα θα επικοινωνούν μεταξύ τους και με τα συστήματα κυκλοφορίας μέσω τεχνολογίας V2X (vehicle to everything) και θα διαχειρίζονται αυτόνομα τις δικές τους πλατφόρμες λογισμικού για να διατηρούν τα πάντα ενημερωμένα.
 
Αν σας φαίνονται πολύπλοκα και δυσνόητα όλα τα παραπάνω, σκεφτείτε πόσο δύσκολο είναι τα... προστατέψεις. Η λειτουργία Over-the-air (OTA), κατά την οποία το λογισμικό του αυτοκινήτου ενημερώνεται εξ αποστάσεως μέσω ασύρματου διαδικτύου ή δικτύου cloud, είναι ένας μόνο τομέας που θα μπορούσε να είναι ευάλωτος σε πιθανή επίθεση. Δείγμα της πολυπλοκότητας κάθε λογισμικού αυτοκινήτου είναι η αναφορά της Continental, σύμφωνα με την οποία ένα μέσο όχημα διαθέτει 100 εκατομμύρια γραμμές κώδικα. Αντιθέτως, ένα αεροσκάφος Boeing 787 Dreamliner έχει «μόλις» 7 εκατομμύρια. Κάτι λογικό, θα πούμε, γιατί στο αυτοκίνητο υπάρχουν πολλές περισσότερες προϋποθέσεις: φανάρια, πεζοί, ποδηλάτες, δρόμοι. Το αεροσκάφος, όσο απλοϊκό κι αν ακουστεί, πρέπει να... προσγειωθεί και να απογειωθεί.
 
Αυτή η πολυπλοκότητα φέρνει και μεγαλύτερο κόστος κυβερνοασφάλειας. Μόλις το 2022 η αξία της κυβερνοασφάλειας ξεπέρασε τα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ, νούμερο που θα εκτοξευτεί στα 16,4 δις το 2031 (πρόβλεψη Research and Markets). Εξαιτίας του μεγάλου κόστους, άλλωστε, σταμάτησε και η παραγωγή του Volkswagen e-Up! που θεωρήθηκε ασύμφορο να προσαρμοστεί στους νέους κανόνες της κυβερνοασφάλειας. «Για να το διατηρήσουμε στην παραγωγή το e-Up θα έπρεπε να ενσωματώσουμε μια εντελώς νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική. Αυτό θα ήταν πολύ ακριβό. Έτσι, είναι προτιμότερο να σχεδιάσουμε άμεσα ένα νέο αυτοκίνητο»

Η LG και η ασφάλεια λογισμικού στην αυτοκίνηση

Στον τομέα της κυβερνοασφάλειας στο αυτοκίνητο η LG είναι μία από τις εταιρείες που έχει αναλάβει σημαντικές δράσεις. Γνωστός πάροχος προηγμένων εξαρτημάτων αυτοκινήτων, έχει στο portfolio της brands που δραστηριοποιούνται στην προστασία από το Car-Hacking. Οι συνεργασίες της αφορούν τη διερεύνηση ευπαθειών στην κυβερνοασφάλεια των αυτοκινήτων και τεχνολογίες αιχμής όπως η κρυπτογραφία (PQC) που πρόκειται να χρησιμοποιηθούν σε τομείς που απαιτούν αυστηρή κυβερνοασφάλεια, όπως οι πληρωμές εντός του οχήματος, οι υπηρεσίες V2X και οι υπηρεσίες OTA. Συν τοις άλλοις, η LG έχει λάβει διεθνείς πιστοποιήσεις για τη συμμόρφωση με τα βιομηχανικά πρότυπα σχετικά με την κυβερνοασφάλεια των οχημάτων. Με την διεξαγωγή προσομοιώσεων ελέγχει την ευαισθησία των λύσεων της σε hacking, εμποδίζοντας τυχόν εγκατάσταση κακόβουλου λογισμικού ενσύρματη μέσω των καλωδιώσεων του οχήματος και ασύρματη από το Διαδίκτυο και τις over the air αναβαθμίσεις.

Σελίδα 1Κυβερνοασφάλεια: Γιατί έγινε υποχρεωτικό το anti-virus των αυτοκινήτων;
Σελίδα 214 φορές πιο πολύπλοκο το λογισμικό ενός αυτοκινήτου από ένα Boeiing 787!
FORD
SEAT KATOXOS