Κυβερνοασφάλεια - Antivirus - Αυτοκίνητο - Cyber security
Κυβερνοασφάλεια: Γιατί έγινε υποχρεωτικό το anti-virus των αυτοκινήτων;
- Από τον Ιούλιο του 2024 είναι υποχρεωτικό το anti-virus σε κάθε νέο αυτοκίνητο
- 14 φορές πιο πολύπλοκο το λογισμικό ενός αυτοκινήτου από ένα αεροσκάφος Boeing
- Η VW «έκοψε» το Up! γιατί δεν συνέφερε να το προσαρμόσει στο αντι-hacking
- Πρωτοπόρος στην κυβερνοασφάλεια η LG
Τα αυτοκίνητα είναι ο πιο εύκολος στόχος υποκλοπής δεδομένων από χάκερ
Πριν συνδέσεις το smartphone στο αυτοκίνητο, αυτό σου κάνει κάποιες ερωτήσεις: «Δίνεις πρόσβαση στη διαχείριση των τηλεφωνικών σου κλήσεων;» Και «επιτρέπεις την πρόσβαση στην διαχείριση των μηνυμάτων σου; Είναι μία πρώτη γνωριμία του αυτοκινήτου με τα προσωπικά σου δεδομένα. Δίνοντας έγκριση επιτρέπεις πρόσβαση σε ιδιωτικές πληροφορίες της καθημερινότητάς σου. Αναλογιστείτε μόνο τι συζητάτε με την οικογένεια και τους φίλους σας και θα καταλάβετε πόσο προσωπικές στιγμές μπορεί κάποιος να μάθει, μέσα από το αυτοκίνητό σας.
Διότι συνδέοντας το κινητό εσύ ο ίδιος επιτρέπεις (αν θες) την πρόσβαση. Αλλά τι συμβαίνει όταν ένας τρίτος, κακόβουλος χρήστης, «κλέψει» προσωπικά δεδομένα; Σύμφωνα με το ίδρυμα Mozilla, το οποίο μεταξύ άλλων, καταπιάνεται και με την διαχείριση προσωπικών δεδομένων από διάφορες εταιρείες, το αυτοκίνητο είναι η χειρότερη κατηγορία προϊόντων στην ιδιωτικότητα. Αυτό το πρόβλημα ονομάζεται «Car Hacking», και σχετίζεται την κακόβουλη ενέργεια στο λογισμικό ενός αυτοκινήτου με στόχο τη φθορά, την απώλεια ελέγχου από τον ιδιοκτήτη (η ένταση του ραδιοφώνου αυξομειώνεται μόνη της, τα παράθυρα ανοιγοκλείνουν μόνα τους) ή την πλήρη καταστροφή του οχήματος.
Υποχρεωτική η κυβερνοασφάλεια σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα
Για αποτραπεί όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά αυτός ο κίνδυνος η κυβερνοασφάλεια γίνεται υποχρεωτική σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα. Η συγκεκριμένη απόφαση εφαρμόζεται σε όλα τα νέα μοντέλα που παράγονται από τον Ιούλιο του 2024. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει συγκεκριμένη νομοθεσία (Ιούλιος 2022), η οποία αποσκοπεί στην υψηλού επιπέδου ασφάλειας στον ασφάλεια δικτύου και πληροφοριών (NIS2) σε ολόκληρη την Ε.Ε..
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές εξαρτημάτων, οφείλουν να διασφαλίζουν ότι τα οχήματα και τα gadgets τους περιλαμβάνουν ένα αποτελεσματικό σύστημα διαχείρισης της κυβερνοασφάλειας (CSMS) και λειτουργίες ασφαλείας για ενημερώσεις firmware μέσω ασύρματης σύνδεσης. Ουσιαστικά μιλάμε για έναν τύπο «anti-virus», σαν αυτόν που έχουμε στον υπολογιστή ο οποίος και θα προφυλάσσει ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα μας. Και θα εξασφαλίζει την ασφάλεια του οχήματος στο δρόμο. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα ενσωματώνουν τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης (Διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας, Αυτόματο φρενάρισμα μόλις «βλέπει» πεζό ή ποδηλάτη κ.ά.). Αυτά τα συστήματα λειτουργούν αυτοματοποιημένα, οπότε αν ένας χάκερ μπλοκάρει το αυτοκίνητο, αυτός είναι που τελικά οδηγεί το αυτοκίνητο (π.χ. Tesla Autopilot).
Διεθνής οργανισμός αναφέρει ότι το αυτοκίνητο είναι η χειρότερη κατηγορία στην υποκλοπή προσωπικών δεδομένων (Car-Hacking).
Σελίδα 2 | 14 φορές πιο πολύπλοκο το λογισμικό ενός αυτοκινήτου από ένα Boeiing 787! |