Ένα από τα πιο συχνά λάθη που ενδεχομένως να έχετε παρατηρήσει, είναι η ταύτιση της ανάρτησης ενός αυτοκινήτου με τα αμορτισέρ. Με τον όρο ανάρτηση ενός οχήματος αναφερόμαστε σε μια κατασκευή, η οποία αποτελείται από ένα σύνολο μηχανικών μερών και εξαρτημάτων. Αυτά είναι τα γνωστά σε όλους μας αμορτισέρ, τα ελατήρια, η αντιστρεπτική δοκός και κάποια εξαρτήματα συγκράτησης, όπως αρθρώσεις και ράβδοι.
Για να καταλάβουνε τη λειτουργία του κάθε μέρους, όταν ο τροχός συναντήσει ένα εμπόδιο, το ελατήριο που περιβάλλει συνήθως το αμορτισέρ, συμπιέζεται γρήγορα και το αμορτισέρ φροντίζει ώστε η ταλάντωση του ελατηρίου να παραμείνει ελεγχόμενη, προκειμένου να μην παρουσιαστούν ανεπιθύμητα φαινόμενα συμπεριφοράς του αμαξώματος, ενώ σε συνεργασία με το ελατήριο φροντίζουν να μεταφέρεται στην καμπίνα των επιβατών το μικρότερο ποσοστό κραδασμών.
Οι πιο συνηθισμένες διατάξεις ανάρτησης στα εμπορικότερα αυτοκίνητα είναι ο ημιάκαμπτος άξονας και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι. Στην πρώτη η συνδεσμολογία αποτελείται από έναν εγκάρσια τοποθετημένο άξονα, ο οποίος στις άκρες του ενώνεται με δύο παράλληλους διαμήκεις βραχίονες που πάνω τους εδράζονται οι τροχοί. Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων από την άλλη δεν έχει συγκεκριμένη αρχιτεκτονική και έχει απαιτήσεις χωροταξικά ανεβάζοντας και το κόστος, αλλά η διαφορά στο «στήσιμο» του αυτοκινήτου είναι εντυπωσιακή. Αξίζει να σημειώσουμε ότι πολλές εταιρείες εξοπλίζουν τα ίδια μοντέλα με ανάρτηση ημιάκαμπτου άξονα στις «απλές» εκδόσεις και πολλαπλών συνδέσμων στις ακριβότερες.