Ο επικεφαλής της ACEA αλλά και της Renault, Luca de Meo, προειδοποίησε πως οι προτεινόμενοι κανονισμοί για τους ρύπους Euro 7, ενδεχομένως να οδηγήσουν στο κλείσιμο εργοστασίων από διάφορες εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας!!!
Αμφισβητείται η βιωσιμότητα του Euro 7
Το ζήτημα του νέου πρότυπου για τους ρύπους, Euro 7, συνεχίζει να βρίσκεται στο προσκήνιο, απασχολώντας ιδιαίτερα τις εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας, με αποτέλεσμα οι συζητήσεις για το τι ακριβώς θα ισχύσει να παραμένουν στην κορυφή της ατζέντας ανάμεσα στους εμπλεκόμενους. Την ίδια στιγμή δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους για το Euro 7 και ένας από αυτούς είναι ο Luca de Meo, ο νέος επικεφαλής της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), αλλά και επικεφαλής του Ομίλου Renault.
Σε δηλώσεις του ο Luca de Meo υπογράμμισε ότι οι προτεινόμενοι κανονισμοί για τους ρύπους Euro 7 θα μπορούσαν να αναγκάσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κλείσουν εργοστάσια στην Ευρώπη. Παράλληλα ανέφερε πως οι επενδύσεις που θα χρειαστεί να γίνουν από τις εταιρείες για την τήρηση των κανόνων, θα κατανεμηθούν καλύτερα εάν χρησιμοποιηθούν για την αύξηση της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων.
«Οι ΗΠΑ και Κίνα τονώνουν τις βιομηχανίες τους»
Στη συνέχεια των δηλώσεών του, ο επικεφαλής της ACEA υπογράμμισε πως η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι, αντιμετωπίζοντας πιέσεις από τις ρυθμιστικές αρχές να πουλήσει μόνο αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το 2035, ενώ αντιμετωπίζει ανταγωνιστές από τις ΗΠΑ και την Κίνα με ευνοϊκά εμπορικά μέτρα. «Δεν απαγορεύουν ούτε ρυθμίζουν, αλλά τονώνουν μαζικά τις βιομηχανίες τους», είπε ο de Meo, εκφράζοντας το παράπονό του για τη συμπεριφορά που τυγχάνουν οι ευρωπαϊκές μάρκες σε σχέση με αυτές στις ΗΠΑ και Κίνα.
«Το Euro 7 θα ακριβύνει για όλους τα οχήματα»
Τέλος από την ACEA εκφράζονται οι φόβοι ότι με την τήρηση του Euro 7 θα αυξηθεί το κόστος του κάθε οχήματος κατά 1.000 ευρώ για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και διπλάσιο από αυτό για τους καταναλωτές, είπε ο de Meo. Με τη σειρά της, η αύξηση της τιμής θα μπορούσε να μειώσει τις πωλήσεις νέων οχημάτων κατά 7-10 τοις εκατό και ανέφερε, ως παράδειγμα, πως αυτό θα φέρει μοιραία το κλείσιμο τεσσάρων εργοστασίων στον Όμιλο Renault. Ως πρόταση για το τι θα μπορούσε να γίνει ο de Meo είπε: «Θα μπορούσαμε να επιτύχουμε πολύ καλύτερη σχέση κόστους-οφέλους εάν επαναπροσανατολίσουμε την τεράστια επένδυση στο Euro 7 για να επιταχύνουμε την ηλεκτροκίνηση καθιστώντας τα ηλεκτρικά πιο προσιτά ή μειώνοντας τις τρέχουσες εκπομπές ρύπων του στόλου, για παράδειγμα μέσω καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα».
«Βόμβα» από τον επικεφαλής της ACEA και της Renault!
- Αμφισβητείται η βιωσιμότητα του Euro 7.
- «Θα κλείσουν εργοστάσια» είπε ο Luca de Meo.
- «Το Euro 7 θα ακριβύνει για όλους τα οχήματα».
- «Οι ΗΠΑ και Κίνα τονώνουν τις βιομηχανίες τους, όχι η Ευρώπη».
Έχει δίκιο ο Luca de Meo ή είναι υπερβολικός; Εσύ τι λες;