Βαθμολογούμε με άριστα το 10 όλα τα B-SUV, που έχουμε δοκιμάσει στο ELK TEST, την κορυφαία δοκιμασία ενεργητικής ασφάλειας, που πραγματοποιεί το Test Center του AutoΤρίτη.
Η τελική κατάταξη της κατηγορίας: Από 70 έως 78 χλμ./ώρα!
Μέσα από τα σχόλια και τις παρατηρήσεις των αναγνωστών έγινε αντιληπτό από εμάς, πως αρκετός κόσμος δεν κατανοεί απόλυτα τι σημαίνει πως ένα μοντέλο πέτυχε 77 χλμ./ώρα στο ELK TEST. Σιγά τα χιλιόμετρα λένε κάποιοι. Κάποιοι άλλοι στέκονται στη «μικρή» για αυτούς διαφορά του 1 χλμ./ώρα από ένα άλλο ανταγωνιστικό μοντέλο μη γνωρίζοντας πως για αυτό το 1 χλμ./ώρα οι κατασκευαστές ξοδεύουν πάνω από 200.000.000 ευρώ.
Έτσι, και για να γίνεται πιο κατανοητή η αξιολόγηση ενός μοντέλου στο ELK TEST, αποφασίσαμε στο AutoΤρίτη Test Center να την αξιολογούμε με άριστα το 10. Φυσικά η επίδοσή του (ταχύτητα εισόδου σε χλμ./ώρα) αποτελεί το πιο σημαντικό κριτήριο, ωστόσο δεν είναι το μόνο. Στη δοκιμασία βλέπετε ο οδηγός απλά χειρίζεται το τιμόνι, δεν πατάει ούτε γκάζι, ούτε φρένο. Απλά καθοδηγεί το αυτοκίνητο στον ελιγμό που πραγματοποιεί. Ωστόσο, μπορεί ένα αυτοκίνητο να έχει μια Α ταχύτητα εισόδου και ο οδηγός να μην ιδρώνει καθόλου. Να εκτελεί τη διαδικασία με το… ένα χέρι που λέμε. Ένα άλλο αυτοκίνητο, μπορεί να πετυχαίνει την ίδια ταχύτητα εισόδου, αλλά με δραστική επέμβαση του ESP, με πολύ… «δράμα» και γενικά αγχώνοντας τον οδηγό. Πρέπει λοιπόν να αποτυπώνεται αυτό με κάποιο τρόπο. Γιατί η λειτουργία του ESP, η συμπεριφορά της ανάρτησης (αναπηδήσεις ή όχι), η αίσθηση του οδηγού και των άλλων 3 επιβατών (το ELK TEST γίνεται πάντα με πλήρες φορτίου ήτοι 4 άτομα και αποσκευές) κάνουν διαφορές.
Εμείς λοιπόν, στις επόμενες γραμμές -«οθονιές» αξιολογούμε την πιο hot κατηγορία, αυτή των B-SUV.