Τα μοντέλα της δοκιμασίας καλούνται να περάσουν πάνω από 6 σαμαράκια με ταχύτητα 40 χλμ./ώρα.
Το τεστ μας περιλαμβάνει ένα σεισμογράφο, ο οποίος καταγράφει τις αναταράξεις που γίνονται μέσα στην καμπίνα, κρατώντας το υψηλότερο σημείο δονήσεων της κλίμακας Μερκάλι (ΜΜΙ) που καταγράφηκε, έστω και στιγμιαία. Επιπλέον σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας με τη χρήση ντεσιμπελόμετρου καταγράφουμε τον θόρυβο που περνάει στην καμπίνα, σημειώνοντας την υψηλότερη ένδειξη που έδωσε ο μετρητής. Συγχρόνως, στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου (εκεί οι αναταράξεις είναι εντονότερες) τοποθετούμε μια ειδική βάση με ένα γεμάτο ποτήρι με νερό (290 γρ.) και μετά το πέρας της διαδικασίας, με χρήση ηλεκτρονικής ζυγαριάς ζυγίζουμε πόσο νερό χύθηκε.
Όλα τα μοντέλα της δοκιμασίας καλούνται να περάσουν πάνω από 6 διαδοχικά σαμαράκια. Όπως βλέπετε και στη φωτογραφία τα τέσσερα πρώτα σαμαράκια έχουν τοποθετηθεί σε σχήμα πλάγιου παραλληλόγραμμου. Έτσι πιέζουμε την ανάρτηση εναλλάξ, από κάθε πλευρά, φροντίζοντας να μη βρεθούν ποτέ δύο τροχοί πάνω σε σαμαράκι την ίδια στιγμή. Τα δύο τελευταία είναι τοποθετημένα στην ίδια ευθεία, ώστε να περάσουν συγχρόνως οι δύο τροχοί από πάνω του.
Με κάθε μοντέλο λοιπόν παίρνουμε φόρα στο νοητό διάδρομο που βρίσκονται τα σαμαράκια και κρατάμε σταθερή πορεία με 40 χλμ./ώρα. Σε αυτή την ταχύτητα ο συνοδηγός σημειώνει την ένδειξη του ντεσιμπελόμετρου, ώστε να την αντιπαραβάλει με τη μέγιστη ένδειξη κατά τη διάρκεια του τεστ και να βγει η τελική διαφορά. Κατόπιν αφού περάσουμε τα 6 σαμαράκια σταματάμε και σημειώνουμε τα δεδομένα από το σεισμογράφο, το ντεσιμπελόμετρο, αλλά και από την ηλεκτρονική ζυγαριά ακριβείας που ζυγίζουμε το ποτήρι με το νερό.
Μπαίνοντας στο «κυρίως» πιάτο, ήρθε η στιγμή να δούμε τι κατάφεραν τα 5 μοντέλα στις δοκιμές μας.