Ανανεωμένο Mazda MX-5 στην Ιαπωνία - Πότε έρχεται στην Ευρώπη;
8.576 Επισκέψεις στο άρθρο (26/10/2023)
- Αναβαθμίσεις στο μπλοκέ διαφορικό και στο τιμόνι
- Νέα μάσκα και LED φώτα εμπρός και πίσω
- Μεγαλύτερη οθόνη 8,8" για το infotainment
- Μικρή αύξηση της ιπποδύναμης (+4 άλογα) στον 1,5 λτ. Skyactiv-G
Η Mazda αποκάλυψε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο (Tokyo Motor Show) το ανανεωμένο MX-5 για το 2024, το οποίο φέρει αρκετές αλλαγές ουσίας στα συστήματα μετάδοσης και διεύθυνσης, αλλά ένα αισθητικό ρετούς ώστε να γίνεται άμεσα αναγνωρίσιμο. Το ιαπωνικό roadster που κατασκευάζεται στην χώρα του ανατέλλοντος ηλίου, διαθέτει νέους προβολείς LED μπροστά που πλέον ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας, ενώ τα πίσω φώτα έχουν διακριτικές αλλαγές στη σχεδίαση με τη Mazda να χρησιμοποιεί πλέον LED παντού, συμπεριλαμβανομένων και των φλας. Επιπλέον, ο ανασχεδιασμένος μπροστά προφυλακτήρας έχει αναδιαμορφωθεί έτσι ώστε στην αριστερή πλευρά του να μπορεί να ενσωματωθεί ο αισθητήρας για το adaptive cruise control με υποστήριξη στο σύστημα για φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Εν συνεχεία, έχουμε νέας σχεδίασης ζάντες 16 και 17 ιντσών, όπως και το νέο χρώμα Aero Grey Metallic στο αμάξωμα.
Μπαίνοντας στην καμπίνα του ανανεωμένου Mazda MX-5, η σημαντικότερη αλλαγή αφορά στη νέα οθόνη 8,8 ιντσών για το infotainment που αντικαθιστά την απερχόμενη 7άρα. Από εκεί και έπειτα, το ταμπλό του ιαπωνικού roadster εκσυγχρονίζεται χάρη στα λεπτότερα πλαίσια της οθόνης, ενώ βελτιωμένη είναι και η λειτουργικότητά του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, σύμφωνα πάντα με την εταιρεία. Επιπρόσθετα, μερικές λεπτομέρειες που παρατηρήσαμε από τις φωτογραφίες του ανανεωμένου MX-5 θέλουν τον πίνακα οργάνων να έχει μικρές παρεμβάσεις, ενώ πλέον το roadster εφοδιάζεται με θύρες USB-C.
Αναβάθμιση για τον 1,5 Skyactiv-G & το μπλοκέ διαφορικό
Πέρα από το τεχνολογικό και το αισθητικό κομμάτι, αναβαθμίσεις υπάρχουν και στον μηχανολογικό τομέα. Αρχικά, η ιπποδύναμη του ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα Skyactiv-G των 1,5 λίτρων (132 ίππους) αυξήθηκε κατά 4 άλογα, φτάνοντας τα 136, υπό την προϋπόθεση ότι λειτουργεί με καύσιμο υψηλών οκτανίων. Το μεγαλύτερο μοτέρ των 2,0 λίτρων παρόλο που αποδίδει τα ίδια 184 άλογα υπόσχεται καλύτερη απόκριση τόσο κατά την επιτάχυνση όσο και κατά την επιβράδυνση.
Στο πεδίο της μετάδοσης, το βελτιωμένο MX-5 αποκτά το εξελιγμένο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, που προσφέρει βελτιωμένη ευστάθεια για τις εκδόσεις που είναι εξοπλισμένες με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Οι Ιάπωνες μηχανικοί έχουν επίσης προχωρήσει και σε βελτιώσεις στην υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης για ακόμα καλύτερη αίσθησ, ενώ έχει προσθετεί και μια νέα λειτουργία δυναμικού ελέγχου ευστάθειας (DSC), η DSC-Track, που δίνει περισσότερη ελευθερία για... παιχνίδι και παρεμβαίνει μόνο όταν καταλαβαίνει ότι ο οδηγός χάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου.
Κλείνοντας, το ανανεωμένο Mazda MX-5 θα κάνει το ντεμπούτο του στην ευρωπαϊκή αγορά μετά το πρώτο τρίμηνο του 2024.