- Επτά SUV σε παραπλήσιες διαστάσεις, πολλά κοινά μηχανικά, αλλά καμία σχέση μεταξύ τους
- Η νέα Alfa Junior πατά στην ίδια πλατφόρμα μα υπόσχεται ακόμα περισσότερη οδηγική ευχαρίστηση
- Μόνο η Alfa θα είναι τετρακίνητη, με γρήγορο τιμόνι, ή ακόμα και μπλοκέ διαφορικό
- Η Stellantis καταφέρνει να κρατά τα μοντέλα της τόσο διαφορετικά παρά τα κοινά τους σημεία
Επτά SUV σε παραπλήσιες διαστάσεις, πολλά κοινά μηχανικά, αλλά καμία σχέση μεταξύ τους
Όταν η Alfa λάνσαρε τη Mito, πολλοί γκρίνιαζαν για τα κοινά μηχανικά της με το Punto. Όταν λανσάρισε την Giulietta ακούστηκαν κάποιοι να λένε πως είχε περισσότερο Brava απ`όσο έπρεπε. Η νέα Junior μοιράζεται πολλά κοινά μέρη με άλλα 6 SUV αλλά υπόσχεται πως δεν τα θυμίζει σε τίποτα. Θα τα καταφέρει;
Ζήσαμε την εποχή που ο όμιλος VW έβγαζε το ένα μετά το άλλο μοντέλο πάνω στην ίδια πλατφόρμα, και η γκρίνια ήταν μεγάλη πως οι διαφορές, εκτός από τα σηματάκια, ήταν ελάχιστες. Η Stellantis είναι αυτή τη στιγμή ο όμιλος που παράγει τα περισσότερα μοντέλα πάνω στην ίδια πλατφόρμα. Η CMP/eCMP/Smart Platform, όπως λέγεται, ανάλογα με την περίσταση, στηρίζει αυτοκίνητα κατηγορίας B και C, SUV και συμβατικά, ηλεκτρικά, υβριδικά, diesel και βενζίνης. Μόνο στην κατηγορία των μικρών SUV, έχουμε 7 αυτοκίνητα, με την νέα Alfa Junior το πιο πρόσφατο.
Η νέα Alfa Junior πατά στην ίδια πλατφόρμα μα υπόσχεται ακόμα περισσότερη οδηγική ευχαρίστηση
Που σημαίνει πως η Junior δεν είναι «παρθενογένεση», όπως θα ήθελαν πολλοί Αλφίστι, αλλά, μεταξύ μας, είναι κάτι το τελείως παράλογο. Είναι το 7ο μοντέλο στην πλατφόρμα αυτή, παράγεται μαζί με τα Fiat 600 και Jeep Avenger στην Πολωνία, και έτσι παρά το ότι μιλάμε για ένα πραγματικά premium μοντέλο, μπορεί να κατέβει σε τιμή αρκετά ώστε να μπορεί να την πλησιάσει μεγαλύτερο μέρος της αγοράς απ`ότι τα γερμανικά αντίστοιχα μοντέλα. Η Alfa, από το πλέον επίσημο στόμα, αυτό του επικεφαλής της, υπόσχεται πως παρά τη στενή συγγένεια, η Junior θα είναι τελείως διαφορετική, με έμφαση στην οδηγική εμπειρία.
Μόνο η Alfa θα είναι τετρακίνητη, με γρήγορο τιμόνι, ή ακόμα και μπλοκέ διαφορικό
Προς αυτή την κατεύθυνση, η Junior διαθέτει μερικά μοναδικά χαρακτηριστικά ανάμεσα στα άλλα μοντέλα της κοινής πλατφόρμας. Θα είναι η μόνη που εφοδιάζεται με τετρακίνηση, η μόνη με τόσο άμεσο σύστημα διεύθυνσης και ιδιαίτερα κοντή κρεμαγιέρα, αλλά και η μόνη με μπλοκέ διαφορικό (εμπρός) στις γρήγορες εκδόσεις. Και αυτά επιπλέον των άλλων μοναδικών χαρακτηριστικών της, όπως ο πίνακας οργάνων, και φυσικά η σχεδίαση μέσα και ειδικά έξω, σαν κανένα άλλο μοντέλο, αλλά και καμία άλλη Alfa πριν την Junior, παρά τις αναφορές σε διάφορες εποχές της μάρκας.
Η Stellantis καταφέρνει να κρατά τα μοντέλα της τόσο διαφορετικά παρά τα κοινά τους σημεία
Είναι ένα ακόμη δείγμα της Stellantis για το πως διαφοροποιεί τα μοντέλα της, χωρίς «χλιαρές» παραλλαγές, με καθορισμένη άποψη για την τοποθέτηση και ταυτότητα της κάθε μάρκας. Ποτέ δεν θα μπερδέψεις ένα Citroen C4 με ένα Jeep Avenger ή ένα Fiat 600 με ένα Opel Mokka, και σίγουρα όχι ένα Peugeot 2008 με τη νέα Alfa Junior. Χωρίς καμία μάρκα να «κρατάει» πίσω τη σχεδίασή της, και παρά κάποιες βασικές ομοιότητες στα αμαξώματα, χωρίς κανένα μοντέλο να θυμίζει τα άλλα.
Εσύ όμως ψήνεσαι; Με τόσα μοντέλα να διαλέξεις, όλα με ότι κινητήρα θες, στα μέτρα που ταιριάζουν στην Ελλάδα, και με τόσες αγαπημένες μάρκες, υπάρχει κάποιο μοντέλο εκτός από αυτά τα 7 που θα σε κερδίσει; Τι λες;