Ευρυχωρία και μοναδική οικονομία κίνησης για την Skoda Octavia G-Tec 1,4 TSI, η οποία κινούμενη με φυσικό αέριο σας ζητά 3,14 ευρώ για να διανύσετε 100 χλμ.
Με φυσικό αέριο
45.454 Επισκέψεις στο άρθρο (3/7/2015)
Το φυσικό αέριο έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, ενώ παράλληλα τα μοντέλα CNG αυξάνονται συνεχώς, αποτελώντας μια ξεχωριστή πρόταση για όσους επιζητούν την οικονομία κίνησης.
Τα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο αυξάνουν συνεχώς τα μερίδιά τους, με τις εκτιμήσεις να αναφέρουν ότι μέχρι το 2020 οι πωλήσεις μπορεί να φτάσουν τα 12 εκατομμύρια σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η νέα τάση της εποχής δεν έχει αφήσει, φυσικά, απαθείς τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι επενδύουν συνεχώς σε νέα μοντέλα τα οποία κινούνται με φυσικό αέριο (μπορούν να κινούνται και με αμόλυβδη βενζίνη).Τι είναι το CNG;Το CNG ή ελληνιστί φυσικό αέριο, είναι ένα αέριο μείγμα υδρογονανθράκων, το οποίο εξάγεται από υπόγειες κοιλότητες και εξαιτίας των ιδιοτήτων του θεωρείται το πλέον οικολογικό καύσιμο. Βασικό συστατικό του φυσικού αερίου είναι το μεθάνιο (CH4), ενώ συνυπάρχουν σε αυτό σημαντικές ποσότητες αιθανίου, προπανίου, και βουτανίου, οι οποίες αφαιρούνται έπειτα από εκτεταμένη επεξεργασία εκτός από το μεθάνιο. Αυτό που συνετέλεσε τρομερά στην ανάπτυξη του CNG, είναι η παγκόσμια απαίτηση για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και των ρυπαντών που προέρχονται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.CNG με τη σιγουριά του κατασκευαστήΠροκειμένου να αναδείξουμε τα οφέλη της χρήσης φυσικού αερίου, επιλέγουμε τρία μοντέλα που φέρουν από τη «μάνα» τους τη δυνατότητα να κινούνται τόσο με βενζίνη όσο και με φυσικό αέριο. Επειδή, όμως, η οικονομία κίνησης δεν αφορά πλέον μόνο στα μεγάλα οχήματα, αλλά τα πάντα, διαλέγουμε ένα μίνι μοντέλο πόλης που κινείται και με φυσικό αέριο, το Fiat Panda 0,9 TwinAir CNG. Για όσους επιθυμούν περισσότερα σε χώρους και επιδόσεις, υπάρχει η λύση του μικρομεσαίου SEAT Leon 1,4 TGI, ενώ για τους οικογενειάρχες προτείνεται η Skoda Octavia G-Tec 1,4 TSI.Το πετρέλαιο δεν είναι μονόδρομοςΓια να αναδείξουμε τα οικονομικά οφέλη από τη χρήση του φυσικού αερίου ως εναλλακτικό καύσιμο, συγκρίνουμε το ετήσιο λειτουργικό κόστος της Octavia με κινητήρα πετρελαίου 1,6 TDI 105 PS και εκείνης που κινείται και με CNG. Η πρώτη, λοιπόν, με μέση κατανάλωση τα 3,8 λτ. και με μέση τιμή πετρελαίου κίνησης τα 1,259 ευρώ/λίτρο, χρειάζεται το χρόνο (για 15.000 χλμ.) 570 λτ. πετρελαίου που κοστίζουν 718 ευρώ. Η Octavia G-Tec, πάλι, καίει 3,5 κιλά CNG/100 χλμ., οπότε χρειάζεται 525 κιλά ετησίως, ενώ με μέση τιμή φυσικού αερίου στα 0,897, σας ζητά το χρόνο 470 ευρώ. Αν η διαφορά των 248 ευρώ/χρόνο δεν σας φαίνεται σημαντική, σημειώστε και τούτο: Η Skoda Octavia G-Tec 1,4 TSI, με τιμή τα 18.410 ευρώ είναι φθηνότερη από την Octavia 1,6 TDI 105 PS που ξεκινά από τα 19.004 ευρώ (με έκπτωση και απόσυρση).
Στη δημοφιλή μικρομεσαία κατηγορία πληθαίνουν διαρκώς οι εργοστασιακών προδιαγραφών εκδόσεις που κινούνται και με φυσικό αέριο, όπως το εικονιζόμενο SEAT Leon 1,4 TGI.
Δυστυχώς η ΔΕΠΑ βγάζει διαρκώς ψευδείς ανακοινώσεις σχετικά με τη δημιουργία νέων πρατηρίων φυσικού αερίου. Στην τελευταία της "καμπάνια" τον Δεκέμβριο 2014, διαβεβαίωνε πως μέχρι το τέλος Ιουνίου 2015 θα λειτουργούν 15 πρατήρια. Την "είδηση" αυτή ανάρτησε και το site σας. Δυστυχώς όμως δεν υπάρχουν πρατήρια, μόνο αυτά που υπήρχαν εξαρχής, και σε καμία περίπτωση δεν ικανοποιούν τις ανάγκες!
Δυστυχώς η ΔΕΠΑ βγάζει διαρκώς ψευδείς ανακοινώσεις σχετικά με τη δημιουργία νέων πρατηρίων φυσικού αερίου. Στην τελευταία της "καμπάνια" τον Δεκέμβριο 2014, διαβεβαίωνε πως μέχρι το τέλος Ιουνίου 2015 θα λειτουργούν 15 πρατήρια. Την "είδηση" αυτή ανάρτησε και το site σας. Δυστυχώς όμως δεν υπάρχουν πρατήρια, μόνο αυτά που υπήρχαν εξαρχής, και σε καμία περίπτωση δεν ικανοποιούν τις ανάγκες!
Σχόλιο loukia δεν έχει;