ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Κριτήρια & Πως έγινε η δοκιμή

119.009 Επισκέψεις στο άρθρο (24/3/2019)
Με το φωτόμετρο μετρήσαμε την ένταση του φωτός σε κάθε εμπόδιο από όσα τοποθετήσαμε. Έτσι «είχαμε το νούμερο» για να μπορέσουμε να «καλιμπράρουμε» και το μάτι μας…

Με το φωτόμετρο μετρήσαμε την ένταση του φωτός σε κάθε εμπόδιο από όσα τοποθετήσαμε. Έτσι «είχαμε το νούμερο» για να μπορέσουμε να «καλιμπράρουμε» και το μάτι μας…

Να εστιάζει κοντά ή μακριά η φωτεινή δέσμη;
Σε πολλά μοντέλα οι κατασκευαστές προτιμούν η δέσμη φωτός να εστιάζει σχε:τικά κοντά στον πρόβολο το αυτοκινήτου αντί σε πιο μεγάλες αποστάσεις. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι πως η έντονη φωτεινότητα μπροστά εξυπηρετεί ώστε τα φώτα του αυτοκινήτου στα αστικά περιβάλλοντα να μην επηρεάζονται-καλύπτονται από τα φώτα γύρω-γύρω (φωτεινές επιγραφές, φωτισμός δρόμου, φώτα άλλων αυτοκινήτων κ.ο.κ.) ή τις αντανακλάσεις αυτών σε βιτρίνες και λοιπές επιφάνειες με την ιδιότητα της αντανάκλασης.

Η σημασία του ύψους προβολέα 
Μια σημαντική παράμετρος σχετικά με την ορατότητα είναι το ύψος του προβολέα σε συνάρτηση με το ύψος της θέσης οδήγησης. Για παράδειγμα ένα σπορ χαμηλό αυτοκίνητο δεν στέλνει φως μεγάλης έντασης σε ύψος ενός μέτρου (το σημείο που τοποθετήσαμε το φωτόμετρο), αλλά χαμηλότερα καθώς αυτό εξυπηρετεί καλύτερα την ορατότητα του οδηγού. Μάλιστα το συγκεκριμένο το επαληθεύσαμε και στο πεδίο της δοκιμής, όπου διαπιστώσαμε πως σε ύψος 80 εκ. ένα σπορ μοντέλο στην ίδια απόσταση είχε διπλάσια ένταση συγκριτικά με το ένα μέτρο.

Πώς έγινε η δοκιμή;
Για τη δοκιμή επιλέξαμε ένα μέρος όπου δεν υπήρχαν φώτα, ώστε να απλώνεται απόλυτο σκοτάδι και όλα τα μοντέλα μας τοποθετήθηκαν στο ίδιο ακριβώς σημείο που είχαμε οριοθετήσει. Εκεί καθαρίσαμε καλά τα φωτιστικά σώματα ώστε να μην εμποδίζεται από τίποτα η διάχυση του φωτός και ρυθμίσαμε τη σκάλα των προβολέων στο σημείο «0», δηλαδή στη χαμηλότερη θέση είναι και αυτή που χρησιμοποιούμε όταν το αυτοκίνητο, δεν μεταφέρει βάρος.

Για να αξιολογήσουμε την ορατότητα μπροστά τοποθετήσαμε μέσα στη λωρίδα κυκλοφορίας από τα 15 έως τα 30 μέτρα διαγωνίως 6 κορίνες σε απόσταση μεταξύ τους τριών μέτρων. Για την αξιολόγηση χρησιμοποιήσαμε το φωτόμετρο, το οποίο τοποθετήσαμε σε ύψος ακριβώς ενός μέτρου από το έδαφος και μετρήσαμε πόσα lumen ήταν η ένταση σε κάθε σημείο (κορίνα).

Για να αξιολογήσουμε την ορατότητα στα δεξιά, τοποθετήσαμε μια πινακίδα «STOP» στα 35 μέτρα από το αυτοκίνητο, σε ύψος 2,20 μέτρα, όσο δηλαδή είναι και σε δρόμο εντός πόλης. Στα 55 μέτρα τοποθετήσαμε ένα προειδοποιητικό τρίγωνο με ανακλαστήρες, ενώ η μέτρησή μας έφτανε μέχρι και τα 70 μ. όπου τοποθετήσαμε μια τελευταία κορίνα.

Αντίστοιχα στην αριστερή πλευρά βάλαμε ένα παιδικό καρότσι στα 30 μέτρα και μια κορίνα χωρίς ανακλαστικά μέρη στα 60 μέτρα. 

Δύο συντάκτες στις εμπρός δύο θέσεις, αλλά και εξωτερικοί παρατηρητές κατέγραφαν πόσο καλά βλέπουν τα εμπόδια, καθώς και τις λοιπές πληροφορίες σχετικά με τη δέσμη και τη φωτεινότητα του παραγόμενου φωτός.

Τι κάνει το φωτόμετρο
Το φωτόμετρο είναι η συσκευή μέτρησης της έντασης του φωτός που δέχεται μια κάθετη στη δέσμη επιφάνεια. Η μονάδα μέτρησης είναι το lumen, το οποίο συμβολίζεται με lm. Με αυτό είχαμε την μέτρηση από σημείο σε σημείο, όμως όπως είπαμε το αποτέλεσμα αξιολογήθηκε και από τον ανθρώπινο παράγοντα σε κάθε σημείο και αυτοκίνητο. 

Το τεστ πραγματοποιήθηκε στις 21 Ιανουαρίου του 2019. 
Η δύση του ήλιου εκείνη την ημέρα ήταν στις 17:35 ενώ για μισή ώρα μετά υπήρχε φως στον ορίζοντα. Έτσι οι φωτογραφίσεις/μετρήσεις ξεκίνησαν όταν σκοτείνιασε καλά ο ουρανός...

Σελίδα 1Mega Τεστ φώτων σε 11 μικρά SUV
Σελίδα 2Κριτήρια & Πως έγινε η δοκιμή
Σελίδα 3Citroen C3 Aircross
Σελίδα 4Dacia Sandero Stepway
Σελίδα 5Ford EcoSport
Σελίδα 6Hyundai Kona
Σελίδα 7Jeep Renegade
Σελίδα 8Kia Stonic
Σελίδα 9Nissan Juke
Σελίδα 10Opel Crossland X
Σελίδα 11Peugeot 2008
Σελίδα 12Renault Captur
Σελίδα 13SEAT Arona
Σελίδα 14Eίδη λαμπτήρων
Σελίδα 15Συμπέρασμα
ford
FORD TRANSIT EURONCAP