205/55 R16: Είναι η δημοφιλέστερη διάσταση ελαστικών στην ελληνική αγορά που «φοριέται» από πολλά οικογενειακά μοντέλα, μεταξύ αυτών ίσως και το δικό σας. Ποιο, λοιπόν, είναι το καλύτερο κατά τον ADAC;
Η διάσταση 205/55 R16 δεν είναι η πρώτη φορά που μας απασχολεί εδώ στο AutoΤρίτη. Έχουμε στο παρελθόν διεξάγει MEGA TEST θερινών ελαστικών σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα κατά το οποίο το μοντέλο αναφοράς, το Ford Focus συγκεκριμένα, υποβλήθηκε στις δοκιμασίες του elk test και του φρεναρίσματος. Έχουμε δοκιμάσει την ίδια διάσταση σε ελαστικά 4 εποχών, ενώ δεν πρέπει να ξεχάσουμε τη μεγάλη δοκιμή ενεργητικής ασφάλειας κατά την οποία μετρήσαμε τις διαφορές με ξεφούσκωτα και φθαρμένα ελαστικά όσον αφορά το φρενάρισμα και την κατανάλωση. Αυτήν τη φορά, λοιπόν, δημοσιεύουμε τα πρόσφατα αποτελέσματα του ADAC, ο οποίος δοκίμασε 15 μάρκες θερινών ελαστικών διάστασης 205/55 R16 με δείκτη ταχύτητας 91V (έως 240 χλμ./ώρα). Ποια ήταν η μάρκα που ξεχώρισε στο μοντέλο αναφοράς, το δημοφιλές VW Golf 7ης γενιάς;
Τρεις μάρκες ξεχωρίζουν, η πλειοψηφία περνά την βάση
Από τις 15 μάρκες ελαστικών 205/55 R16 η συνολική απόδοση τριών βαθμολογήθηκε ως «καλή». Έντεκα αξιολογήθηκαν ως «ικανοποιητικά», ενώ μόνο ένα ελαστικό βαθμολογήθηκε «επαρκές». Δεν υπήρχε κανένα ελαστικό που να αξιολογήθηκε ως «πολύ καλό» ή να απέτυχε ως «ανεπαρκές».
Στις επόμενες σελίδες θα βρείτε αναλυτικά τη βαθμολογία και τις επιμέρους αξιολογήσεις σε κάθε διαφορετικό ελαστικό, από την συμπεριφορά του σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα, μέχρι την αντίσταση κύλισης και την ανθεκτικότητα στην φθορά.
Τρία ελαστικά, λοιπόν, έδειξαν περισσότερο ισορροπημένη συμπεριφορά, απέσπασαν καλές κριτικές και συστήνονται σε όσους αναζητούν ένα αξιόπιστο θερινό ελαστικό.
Το Continental PremiumContact 6προσφέρει ένα καλό συνολικά πακέτο. Είναι πολύ εντυπωσιακό στο βρεγμένο οδόστρωμα καθώς έλαβε μακράν την καλύτερη βαθμολογία στον χειρισμό του στις σχετικές δοκιμασίες, όμως συγκριτικά με τους αντιπάλους του έχει ελαφρώς υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Το Semperit Speed-Life 3 (η Semperit είναι θυγατρική της Continental) είναι και αυτό ένα ολοκληρωμένο ελαστικό. Αν και έχει χειρότερες αντιδράσεις στο βρεγμένο οδόστρωμα, ξεπερνά το PremiumContact 6 όσον αφορά την αντίσταση κύλισης, δηλαδή την κατανάλωση καυσίμου.
Το Bridgestone Turanza T005, το οποίο επίσης είναι καλό σε βρεγμένες επιφάνειες, εντυπωσιάζει επίσης στο στεγνό οδόστρωμα χάρη στις μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος. Σημαντικό πλεονέκτημά του είναι και η χαμηλότερη έναντι των άλλων δύο αντίσταση κύλισης. Αντιθέτως, υστερεί σε επίπεδα οδήγησης σε υγρό οδόστρωμα, αλλά και στον θόρυβο κύλισης.
Θα σχολιάσω μόνο ορισμένες συμπτώσεις. Ο οργανισμός ADAC είναι γερμανικής προέλευσης (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club). Πάμε τώρα στις συμπτώσεις: Πρώτο ελαστικό αναδείχθηκε το Continental που είναι βέβαια γερμανικής προέλευσης κι αυτό. Το εντυπωσιακό είναι ότι δεύτερο βγήκε το ελαστικό της θυγατρικής της Continental (τελείως απροκάλυπτοι οι Γερμανοί). Η άλλη σύμπτωση για την οποία δεν διερωτηθήκατε καν εσείς οι καλοί δημοσιογράφοι, είναι ότι λείπει η κορυφαία στον κόσμο εταιρεία ελαστικών (δεν είναι προσωπική κρίση) η Michelin.
Ευχαριστούμε την ADAC αλλά δε θα πάρουμε....
Δυστυχώς ευτυχώς κάποια από αυτά τα έχω φορέσει σε γνωστή τσέχικη μάρκα... γερμανοτραφής δλδ. Hankook που τόσο τα παινεύουν απλά απαράδεκτα... ζυμάρι ... τι θέλω να πω... καλά τα τεστ προτιμώ την αληθινή ζωή... και δη στην Ελλαδάρα που ξεφτιλίζει συστήματα και σχεδιάσεις... οπότε και για μένα ισχύει το ευχαριστώ δεν θα πάρω.... Dunlop (αδελφό Goodyear) δεν απλά δεν ...Bridgestone wow ευχάριστο wow
autotriti πως υπολογίζεται η αντοχή των ελαστικών στα χιλιόμετρα? Πάντως στο δικό μου αυτοκίνητο σπεύδω για αλλαγή των goodyear στις 30000 και στα 3,5 χρόνια λόγω εκτεταμένης φθοράς στο πέλμα!
Γερμανοί ξε-Γερμανοί την αλήθεια δεν μπορούν να την σκεπάσουν. Ποιά λάστιχα σκίζουν σε αντοχή είναι φανερό. Όλα τ αλλα να χαμε να λέγαμε... Άντε γειά...
Θα σχολιάσω μόνο ορισμένες συμπτώσεις. Ο οργανισμός ADAC είναι γερμανικής προέλευσης (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club). Πάμε τώρα στις συμπτώσεις: Πρώτο ελαστικό αναδείχθηκε το Continental που είναι βέβαια γερμανικής προέλευσης κι αυτό. Το εντυπωσιακό είναι ότι δεύτερο βγήκε το ελαστικό της θυγατρικής της Continental (τελείως απροκάλυπτοι οι Γερμανοί). Η άλλη σύμπτωση για την οποία δεν διερωτηθήκατε καν εσείς οι καλοί δημοσιογράφοι, είναι ότι λείπει η κορυφαία στον κόσμο εταιρεία ελαστικών (δεν είναι προσωπική κρίση) η Michelin. Ευχαριστούμε την ADAC αλλά δε θα πάρουμε....
Τα Hankook παλιότερα που είχα βάλει μια και μοναδική φορά πραγματικά άθλιο ελαστικό.Χρόνια τωρα χρησιμοποιώ τα Yokohama και είμαι πολύ ευχαριστημένος.
Δυστυχώς ευτυχώς κάποια από αυτά τα έχω φορέσει σε γνωστή τσέχικη μάρκα... γερμανοτραφής δλδ. Hankook που τόσο τα παινεύουν απλά απαράδεκτα... ζυμάρι ... τι θέλω να πω... καλά τα τεστ προτιμώ την αληθινή ζωή... και δη στην Ελλαδάρα που ξεφτιλίζει συστήματα και σχεδιάσεις... οπότε και για μένα ισχύει το ευχαριστώ δεν θα πάρω.... Dunlop (αδελφό Goodyear) δεν απλά δεν ...Bridgestone wow ευχάριστο wow
autotriti πως υπολογίζεται η αντοχή των ελαστικών στα χιλιόμετρα? Πάντως στο δικό μου αυτοκίνητο σπεύδω για αλλαγή των goodyear στις 30000 και στα 3,5 χρόνια λόγω εκτεταμένης φθοράς στο πέλμα!
Γερμανοί ξε-Γερμανοί την αλήθεια δεν μπορούν να την σκεπάσουν. Ποιά λάστιχα σκίζουν σε αντοχή είναι φανερό. Όλα τ αλλα να χαμε να λέγαμε... Άντε γειά...
Τα Michelen είναι απλά εκτός συναγωνισμού, το άρθρο αφορά τους υπόλοιπους κατασκευαστές