Αναζητώντας καλοκαιρινά ελαστικά, οι αντιδράσεις σε στεγνό οδόστρωμα αποτέλεσαν σημαντικό κριτήριο αξιολόγησης για την τελική κατάταξη.
Αξιολόγηση σε στεγνό & βρεγμένο
36.155 Επισκέψεις στο άρθρο
Αξιολόγηση στο στεγνό οδόστρωμα
Η απόδοση των ελαστικών στο στεγνό οδόστρωμα αξιολογήθηκε σε επιμέρους τομείς, που ήταν η απόδοση στο φρενάρισμα, η συμπεριφορά και η ασφάλεια στους ελιγμούς.
Το Goodyear EfficientGrip Performance 2 έχασε για λίγο μια θέση στην τριάδα των καλών ελαστικών. Παρά το γεγονός πως είναι ανθετικό στην φθορά και σημειώνει θετικές αντιδράσεις σε βρεγμένο οδόστρωμα (μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος και καλός έλεγχος), παρουσιάζει ελαφρείς αδυναμίες σε στεγνό οδόστρωμα. Αυτό είναι το στοιχείο που κατατάσσει το ελαστικό στα «ικανοποιητικά», χωρίς πάντως να περνούν απαρατήρητα πλεονεκτήματα όπως η υψηλή ανθεκτικότητα στην φθορά.
Εντυπωσιακό με την ικανότητά του στην υδρολίσθηση είναι το κορεατικό Kumho Ecsta HS51, το οποίο για να χάσει την πρόσφυσή του πρέπει να κινηθεί σε έναν υπερβολικά πλημμυρισμένο δρόμο. Επιπρόσθετα, είναι αρκετά οικονομικό και εξοικονομεί περισσότερα καύσιμα συγκριτικά με άλλες μάρκες ελαστικών. Μειονέκτημα του συγκεκριμένου ελαστικού οι αδυναμίες σε στεγνό οδόστρωμα εξαιτίας του όχι και τόσο ακριβούς χειρισμού.
Όσον αφορά το Petlas Imperium PT515 από την Τουρκία δεν θεωρείται τόσο ασφαλές σε στεγνό οδόστρωμα λόγω της μικρής πλευρικής ακαμψίας και των περιορισμένων ικανοτήτων πρόσφυσης. Ακόμα και σε βρεγμένες επιφάνειες, το ελαστικό Petlas δεν μπορεί να πείσει με σχετικά μεγάλες αποστάσεις πέδησης και τις αδυναμίες στο χειρισμό.
Αξιολόγηση στο βρεγμένο οδόστρωμα
Το Alnac 4G της Apollo (θυγατρική της Vredestein) είναι ισορροπημένο όσον αφορά την συμπεριφορά του σε στεγνές και βρεγμένες επιφάνειες. Ωστόσο, δεν ξεχωρίζει στην λίστα των «καλών» ελαστικών, διότι χάνει πόντους και στις δύο καιρικές συνθήκες, κυρίως στην συμπεριφορά σε βρεγμένο οδόστρωμα. Από την άλλη πλευρά, το Hankook Ventus Prime 3 K125 είναι κορυφαίο σε στεγνό οδόστρωμα. Προσφέρει ακριβή έλεγχο και υψηλότερα επίπεδα πρόσφυσης, αλλά δεν κερδίζει ένα καλύτερο αποτέλεσμα λόγω του χειρότερου χειρισμού στο βρεγμένο οδόστρωμα.
Το παραπάνω κριτήριο του χειρισμού στερεί πόντους και από το Fulda EcoControl HP 2 του Goodyear Group. Βέβαια, είναι αρκετά πειστικό όσον αφορά τη φθορά και την κατανάλωση καυσίμου. Τα συγκεκριμένα οικονομικά πλεονεκτήματα συνοδεύουν το BF Goodrich Advantage (θυγατρική της Michelin), το οποίο εντυπωσιάζει επίσης σε στεγνούς δρόμους χάρη στις μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος. Πάντως, στην δοκιμή της ADAC διαπιστώθηκε ότι έχει χαμηλό επίπεδο πρόσφυσης σε υγρές συνθήκες και σημαντική απώλεια πλευρικών δυνάμεων κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα.
Τρία μοντέλα δείχνουν μικρή ανθεκτικότητα στην φθορά
Τα ελαστικά Maxxis Premitra 5, Nokian Wetproof και Pirelli Cinturato P7 C2 είναι μεν ισορροπημένα σε στεγνές και βρεγμένες επιφάνειες, ωστόσο υποτιμούνται λόγω της σχετικά υψηλής φθοράς τους, χάντικαπ τόσο οικονομικό όσο και οικολογικό. Αν πάντως δεν χρησιμοποιείτε το αυτοκίνητό σας για μεγάλες χιλιομετρικές αποτάσεις ετησίως, μπορείτε να επιλέξετε κάποιο από τα παραπάνω μοντέλα. Σε σχετικό γράφημα αποτυπώνεται το σημείο που κάθε ελαστικό φτάνει στα όριά του. Το Nokian χρειάζεται αντικατάσταση στα 24.800 χιλιόμετρα, ενώ το Goodyear Efficient Grip Performance 2 διατηρεί τις ιδιότητές του σε υπερδιπλάσια χιλιόμετρα στις ίδιες συνθήκες (55.300).
Θα σχολιάσω μόνο ορισμένες συμπτώσεις. Ο οργανισμός ADAC είναι γερμανικής προέλευσης (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club). Πάμε τώρα στις συμπτώσεις: Πρώτο ελαστικό αναδείχθηκε το Continental που είναι βέβαια γερμανικής προέλευσης κι αυτό. Το εντυπωσιακό είναι ότι δεύτερο βγήκε το ελαστικό της θυγατρικής της Continental (τελείως απροκάλυπτοι οι Γερμανοί). Η άλλη σύμπτωση για την οποία δεν διερωτηθήκατε καν εσείς οι καλοί δημοσιογράφοι, είναι ότι λείπει η κορυφαία στον κόσμο εταιρεία ελαστικών (δεν είναι προσωπική κρίση) η Michelin.
Ευχαριστούμε την ADAC αλλά δε θα πάρουμε....
Δυστυχώς ευτυχώς κάποια από αυτά τα έχω φορέσει σε γνωστή τσέχικη μάρκα... γερμανοτραφής δλδ. Hankook που τόσο τα παινεύουν απλά απαράδεκτα... ζυμάρι ... τι θέλω να πω... καλά τα τεστ προτιμώ την αληθινή ζωή... και δη στην Ελλαδάρα που ξεφτιλίζει συστήματα και σχεδιάσεις... οπότε και για μένα ισχύει το ευχαριστώ δεν θα πάρω.... Dunlop (αδελφό Goodyear) δεν απλά δεν ...Bridgestone wow ευχάριστο wow
autotriti πως υπολογίζεται η αντοχή των ελαστικών στα χιλιόμετρα? Πάντως στο δικό μου αυτοκίνητο σπεύδω για αλλαγή των goodyear στις 30000 και στα 3,5 χρόνια λόγω εκτεταμένης φθοράς στο πέλμα!
Γερμανοί ξε-Γερμανοί την αλήθεια δεν μπορούν να την σκεπάσουν. Ποιά λάστιχα σκίζουν σε αντοχή είναι φανερό. Όλα τ αλλα να χαμε να λέγαμε... Άντε γειά...
Θα σχολιάσω μόνο ορισμένες συμπτώσεις. Ο οργανισμός ADAC είναι γερμανικής προέλευσης (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club). Πάμε τώρα στις συμπτώσεις: Πρώτο ελαστικό αναδείχθηκε το Continental που είναι βέβαια γερμανικής προέλευσης κι αυτό. Το εντυπωσιακό είναι ότι δεύτερο βγήκε το ελαστικό της θυγατρικής της Continental (τελείως απροκάλυπτοι οι Γερμανοί). Η άλλη σύμπτωση για την οποία δεν διερωτηθήκατε καν εσείς οι καλοί δημοσιογράφοι, είναι ότι λείπει η κορυφαία στον κόσμο εταιρεία ελαστικών (δεν είναι προσωπική κρίση) η Michelin. Ευχαριστούμε την ADAC αλλά δε θα πάρουμε....
Τα Hankook παλιότερα που είχα βάλει μια και μοναδική φορά πραγματικά άθλιο ελαστικό.Χρόνια τωρα χρησιμοποιώ τα Yokohama και είμαι πολύ ευχαριστημένος.
Δυστυχώς ευτυχώς κάποια από αυτά τα έχω φορέσει σε γνωστή τσέχικη μάρκα... γερμανοτραφής δλδ. Hankook που τόσο τα παινεύουν απλά απαράδεκτα... ζυμάρι ... τι θέλω να πω... καλά τα τεστ προτιμώ την αληθινή ζωή... και δη στην Ελλαδάρα που ξεφτιλίζει συστήματα και σχεδιάσεις... οπότε και για μένα ισχύει το ευχαριστώ δεν θα πάρω.... Dunlop (αδελφό Goodyear) δεν απλά δεν ...Bridgestone wow ευχάριστο wow
autotriti πως υπολογίζεται η αντοχή των ελαστικών στα χιλιόμετρα? Πάντως στο δικό μου αυτοκίνητο σπεύδω για αλλαγή των goodyear στις 30000 και στα 3,5 χρόνια λόγω εκτεταμένης φθοράς στο πέλμα!
Γερμανοί ξε-Γερμανοί την αλήθεια δεν μπορούν να την σκεπάσουν. Ποιά λάστιχα σκίζουν σε αντοχή είναι φανερό. Όλα τ αλλα να χαμε να λέγαμε... Άντε γειά...
Τα Michelen είναι απλά εκτός συναγωνισμού, το άρθρο αφορά τους υπόλοιπους κατασκευαστές