ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τρόμος στο βρεγμένο: Έως και 100 μέτρα μεγαλύτερο φρενάρισμα!

90.750 Επισκέψεις στο άρθρο (11/7/2020)
Τρόμος στο βρεγμένο: Έως και 100 μέτρα μεγαλύτερο φρενάρισμα!
5 Φωτογραφίες »

Με ελαστικά από τρεις κορυφαίες εταιρείες και σε τέσσερα διαφορετικά επίπεδα φθοράς (καινούριο, 5 χλστ., 3 χλστ., 1,6 χλστ.) προσομοιώνουμε σε συνθήκες πίστας ένα ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο, όπου το όριο είναι 130 χλμ./ώρα και προσθέτουμε συνθήκες ισχυρής βροχόπτωσης και πραγματοποιούμε φρενάρισμα πανικού. Ο οδηγός «ανεβαίνει» πάνω στο φρένο, το πεντάλ βυθίζεται, οι βαλβίδες του ABS δουλεύουν σαν τρελές για να θέσουν υπό έλεγχο την επικίνδυνη κατάσταση. Κι όμως το όχημα, το οποίο εφοδιάζεται με ελαστικά λίγο πάνω από το προβλεπόμενο όριο πέλματος (1,6 χλστ. διαθέσιμο) δεν κόβει και πολύ ταχύτητα. Τα ελαστικά έχουν χάσει την επαφή με το οδόστρωμα και δεν αποκρίνονται στις εντολές που παίρνουν από το τιμόνι. Παρά το φουλ φρενάρισμα πανικού, το κόκκινο Golf ακινητοποιείται μόνο μετά από 150 και πλέον μέτρα. Και φυσικά πέφτει με 106 χλμ./ώρα πάνω στον τοίχο με τα χαρτόκουτα που έχουμε φτιάξει. Απέναντι σε αυτό το εμπόδιο, ένα άλλο Golf με καινούρια ελαστικά και πλήρες βάθος πέλματος, σταμάτησε με ασφάλεια πολύ πριν, σε απόσταση μόλις 60 μέτρων.

Είναι απόλυτα 
κρίσιµο λοιπόν να ελέγχεται και να καταγράφεται το βάθος του πέλµατος των ελαστικών µας σε τακτά διαστήµατα. Και φυσικά, σε συνθήκες δυνατής βροχής, µε τον κίνδυνο της υδρολίσθησης να παραµονεύει, σηκώνουµε και λίγο το πόδι 
από το γκάζι.
5 Φωτογραφίες »

Είναι απόλυτα κρίσιµο λοιπόν να ελέγχεται και να καταγράφεται το βάθος του πέλµατος των ελαστικών µας σε τακτά διαστήµατα. Και φυσικά, σε συνθήκες δυνατής βροχής, µε τον κίνδυνο της υδρολίσθησης να παραµονεύει, σηκώνουµε και λίγο το πόδι από το γκάζι.


Οι ειδικοί ονομάζουν υδρολίσθηση το φαινόμενο κατά το οποίο το ελαστικό αρχίζει να «κολυμπά» μέσα στο νερό του δρόμου και να ανυψώνεται. Είναι μια κατάσταση στην οποία ακόμα και οι ηλεκτρονικοί «φύλακες άγγελοι» όπως το ABS και το ESP, δε μπορούν να κάνουν κάτι. Είναι μια εφιαλτική περίπτωση η οποία δημιουργεί ένα πολύ άσχημο συναίσθημα στον οδηγό - δοκιμαστή, ο οποίος αναλογίζεται τι θα μπορούσε να είχε γίνει σε πραγματικές, καθημερινές συνθήκες.

Τα καινούρια ελαστικά κοστίζουν συχνά μια πολύ σεβαστή ποσότητα χρημάτων και η αντικατάσταση τους δεν πρέπει να γίνεται πρόωρα, προκειμένου για να προστατευτούν και οι δικοί μας οικονομικοί πόροι. Ούτε βέβαια μπορούμε να κρύψουμε ότι, όσο μειώνεται το βάθος του πέλματος υπάρχει πιθανότητα να βελτιώνονται κάποιοι δείκτες, όπως η αντίσταση κύλισης ή στάθμη του παραγόμενου θορύβου.

Επηρεάζει η ημερομηνία κατασκευής την ποιότητα ενός ελαστικού;
Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως η ποιότητα ενός ελαστικού δεν επηρεάζεται τόσο από την ημερομηνία παραγωγής του, όσοι από τη σωστή αποθήκευση σε σκοτεινό και δροσερό μέρος (έως 3 χρόνια). 

Σελίδα 1Mega Test: Κίνδυνος-θάνατος τα φθαρμένα λάστιχα!
Σελίδα 2Τι γίνεται σε ταχύτητες πόλης;
Σελίδα 3Έως 10 μ. παραπάνω για το «κοκκάλωμα» με φθαρμένα ελαστικά
Σελίδα 4Τρόμος στο βρεγμένο: Έως και 100 μέτρα μεγαλύτερο φρενάρισμα!
Σελίδα 5Προσοχή και στις σωστές πιέσεις!
Σελίδα 6Προσοχή στα μεταχειρισμένα ελαστικά
Σελίδα 7Πολλαπλάσιος κίνδυνος το καλοκαίρι!
Σελίδα 8Πότε αλλάζω λάστιχα;
Σελίδα 910 tips για «σωστά» ελαστικά
Autotriti.gr
Citroen