Μειώνεται το όριο ταχύτητας σε τμήμα της Λ. Βουλιαγμένης
2.200 Επισκέψεις στο άρθρο (1/4/2021)
Απόφαση με την οποία μειώνεται το όριο ταχύτητας σε τμήμα της Λ. Βουλιαγμένης πήρε η Περιφέρεια Αττικής!
Ομόφωνα υπερψηφίστηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο, κατά τη χθεσινή (31/3) του συνεδρίαση, η πρόταση της διοικούσας παράταξης, να μειωθεί το όριο ταχύτητας από τα 80 στα 70 χιλιόμετρα την ώρα στο τμήμα της Λ. Βουλιαγμένης από τη Λ. Αλίμου έως την Ποσειδώνος.
Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει η Περιφέρεια Αττικής, με την μείωση του ορίου ταχύτητας κατά 10 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται μείωση των ατυχημάτων με τραυματισμό κατά 10% και μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων κατά 20%. Μειώνεται η επικινδυνότητα πρόκλησης ατυχήματος από 32% που είναι στην ταχύτητα των 80 χλμ./ώρα, σε 4,5% που αντιστοιχεί στην ταχύτητα των 70 χλμ./ώρα.
Παράλληλα υποστηρίζει πως με την μείωση του ορίου ταχύτητας προκύπτουν περιβαλλοντικά οφέλη όπως, μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου και των εκπομπών μονοξείδιου του άνθρακα, μείωση των εκπομπών υδρογονανθράκων και σωματιδίων, μείωση της έντασης θορύβου και μείωση του σχηματισμού όζοντος. Τέλος υπογραμμίζει ότι με την καθιέρωση ενιαίου ορίου ταχύτητας 70 χλμ./ώρα σε όλο το μήκος της Βουλιαγμένης αυξάνεται η διοχετευτική ικανότητα του συγκεκριμένου οδικού τμήματος. Η διοχετευτική ικανότητα για όριο ταχύτητας στα 80 χλμ./ώρα είναι 1.700 οχήματα ανά ώρα και λωρίδα , ενώ για όριο ταχύτητας στα 70 χλμ./ώρα είναι 1.750 οχήματα ανά ώρα και λωρίδα.
Από κει και πέρα σε δηλώσεις του ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος, αρμόδιος για θέματα της Διεύθυνσης Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών, Θ. Κατσιγιάννης. επισήμανε πως το πράσινο κύμα (ταχύτητα συντονισμού σηματοδοτών) έχει καθορισθεί για ταχύτητα 70 χλμ./ώρα, ενώ υπογράμμισε πως η απώλεια χρόνου των μετακινούμενων λόγω μείωσης του ορίου ταχύτητας είναι μικρότερη του ενός λεπτού. Επιπρόσθετα τονίστηκε πως σύμφωνα με τα οριζόμενα στις οδηγίες μελετών οδικών έργων (ΟΜΟΕ) για τη χώρα μας, η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα για αστικές αρτηρίες με χαρακτηριστικά όπως του συγκεκριμένου οδικού τμήματος είναι τα 70 χλμ./ώρα.
Η Περιφέρεια καταλήγει πως στο τμήμα της λεωφόρου Βουλιαγμένης από τη διασταύρωση με τη λεωφόρο Αλίμου μέχρι την Ποσειδώνος, το όριο ταχύτητας έχει καθοριστεί στα 80 χλμ./ώρα, ενώ αντίθετα σε όλο το υπόλοιπο τμήμα της λεωφόρου Βουλιαγμένης το όριο είναι 70 χλμ./ώρα. Το όριο των 80 χλμ./ώρα που ισχύει σήμερα, έχει καθιερωθεί τουλάχιστον 25 χρόνια πριν, όταν κατά μήκος του συγκεκριμένου οδικού τμήματος υπήρχαν ελάχιστες δραστηριότητες. Σήμερα η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική, με πλήθος δραστηριοτήτων , με μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο και ποικιλόμορφη σύνθεση κυκλοφορίας. Έπρεπε επομένως να επαναξιολογηθεί και να επαναπροσδιοριστεί το όριο ταχύτητας της οδού με τα νέα δεδομένα.
70 χλμ/ώρα, μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα. Οκ...., πως θα μπορούσε κάποιος να σχολιάσει το politically corect.
α) Πολύ θα ήθελα όμως με ένα μαγικό τρόπο, να μπορούσαμε να επιβεβαιώνουμε την ταχύτητα κίνησης (σε ανύποπτους τυχαίους χρόνους) των μέλλον του Περιφερειακου Συμβουλίου, στη συγκεκριμένη διαδρομή.....
β) Προφανώς δεν έχουν ιδέα οι του Περιφερειακού Συμβουλίου, ότι 25 χρόνια πριν ένα μέσο επιβατικό όχημα με 80χλμ/ώρα είχε πολύ μεγαλύτερο μήκος ακινητοποίησης αλλά κ συντριπτικά χειρότερη παθητική ασφάλεια, από ένα σημερινό.
γ) Μη καθόμαστε κοντά στις +65άρες smartTV γιατί 25χρονια πριν οι γιατροί έλεγαν να καθόμαστε 4-5 μέτρα από τις τότε 22αρες οθόνες (καθοδικού σωλήνα)!
70 χλμ/ώρα, μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα. Οκ...., πως θα μπορούσε κάποιος να σχολιάσει το politically corect. α) Πολύ θα ήθελα όμως με ένα μαγικό τρόπο, να μπορούσαμε να επιβεβαιώνουμε την ταχύτητα κίνησης (σε ανύποπτους τυχαίους χρόνους) των μέλλον του Περιφερειακου Συμβουλίου, στη συγκεκριμένη διαδρομή..... β) Προφανώς δεν έχουν ιδέα οι του Περιφερειακού Συμβουλίου, ότι 25 χρόνια πριν ένα μέσο επιβατικό όχημα με 80χλμ/ώρα είχε πολύ μεγαλύτερο μήκος ακινητοποίησης αλλά κ συντριπτικά χειρότερη παθητική ασφάλεια, από ένα σημερινό. γ) Μη καθόμαστε κοντά στις +65άρες smartTV γιατί 25χρονια πριν οι γιατροί έλεγαν να καθόμαστε 4-5 μέτρα από τις τότε 22αρες οθόνες (καθοδικού σωλήνα)!