Η νέα Mercedes E-Class έκανε ντεμπούτο πριν λίγες εβδομάδες και εδώ, ψάχνουμε να βρούμε τα νέα χαρακτηριστικά που έφερε μαζί της σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Νέα εμφάνιση, κινητήρες με ρεύμα και εξωγήινο εσωτερικό
Λίγες μέρες πριν φύγει ο φετινός Απρίλιος, η Mercedes παρουσίασε τη νέα έκτης γενιάς E-Class με κωδικό W214 με σκοπό το αυτοκίνητο να αποτελέσει τον σύνδεσμο μεταξύ της παλιάς και την νέας ηλεκτροκίνητης εποχής, μέσα στην οποία εισέρχεται η μάρκα με έμβλημα το αστέρι αλλά και γενικά ο χώρος της αυτοκίνησης.
Ας δούμε σε αυτό το θέμα ποιες είναι οι μεγάλες διαφορές και αναβαθμίσεις που φέρνει μαζί της η νέα Mercedes E-Class σε σχέση με το παλιότερο μοντέλο, με το οποίο η Mercedes έκανε τα πρώτα της ηλεκτροκίνητα βήματα στην κατηγορία των μεγάλων και πολυτελών σεντάν. Πόσο μεγάλες είναι οι διαφορές ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα:
H νέα Mercedes E-Class είναι ελάχιστα μεγαλύτερη από την προηγούμενη προς κάθε κατεύθυνση αλλά αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει είναι ο νέος της σχεδιασμός που την κάνει αναμφίβολα να μοιάζει πιο μοντέρνα και σύγχρονη. Σε σχέση με πριν, η νέα E-Class έχει πιο μεγάλα και πλατιά μπροστινά φώτα με LED τεχνολογία, ο προφυλακτήρας έχει την ίδια φιλοσοφία, ωστόσο το μαύρο γυαλιστερό πλαίσιο-γρίλια που υπάρχει, την κάνει σαφώς πιο επιβλητική και αποτελεί τον σύνδεσμο με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της γκάμας EQ. Όπως συνέβαινε και στην προηγούμενη γενιά, η γρίλια διαφοροποιείται ανάλογα την έκδοση του αυτοκινήτου, αυτή την φορά λανσάροντας είτε τρεις οριζόντιες γραμμές (Exclusive), είτε μικρά αστέρια γύρω από το λογότυπο της εταιρείας στο κέντρο του (πακέτο Avantgarde). Τέλος, κοιτάζοντας το αυτοκίνητο από το πίσω μέρος, παρατηρούμε πως και τα πίσω φώτα έχουν μεγαλώσει σε μέγεθος και έχουν πλέον σαν γραφικά το έμβλημα της φίρμας, μια λεπτομέρεια που θα εκτιμήσουν οι φανατικοί φίλοι της Mercedes.
Εσωτερικό: Αλλος κόσμος χάρη στο MBUX Superscreen
Με την εξέλιξη της τεχνολογίας να είναι τα τελευταία χρόνια ταχύτατη, δεν πρέπει να μας προξενεί εντύπωση το γεγονός πως η προηγούμενη E-Class μοιάζει σχεδόν πρωτόγονη σε σχέση με την καινούρια, παρότι εφοδιάζεται με υψηλής τεχνολογίας συστήματα ακόμη και για τα σημερινά δεδομένα. Ρίχνοντας μια ματιά στο ταμπλό, θα δούμε πως η νέα E-Class εξοπλίζεται με το σύστημα MBUX Superscreen, το οποίο αποτελείται από μια μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό και μια προαιρετική μπροστά από τον συνοδηγό, ωστόσο και ο οδηγός έχει μια ακόμη ψηφιακή οθόνη πίσω από το τιμόνι που λειτουργεί ως πίνακας οργάνων. Προηγουμένως, η E-Class προσφερόταν με δύο ψηφιακές οθόνες 10,25 ιντσών (προαιρετικά 12 ιντσών), μια για τον πίνακα οργάνων και μία για το σύστημα MBUX.
Οι διαφορές ωστόσο δεν σταματούν εκεί, καθώς η Mercedes δίνει πλέον την δυνατότητα στην E-Class να προσφέρεται με ένα App Store που σταδιακά θα γεμίζει με νέες εφαρμογές που θα είναι έτοιμες για χρήση όπως Angry Birds, TikTok, Zoom και Webex. Ακόμα, η γενιά θα προσφέρει και λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης, όπου ο οδηγός θα λέει στο αυτοκίνητο τι να κάνει αν ισχύουν συγκεκριμένα δεδομένα και εκείνο θα τα επαναλαμβάνει κάθε φορά. Για παράδειγμα, μία τέτοια τεχνολογία είναι η Cold Days όπου θα μπορούσε να ενεργοποιήσει τα θερμαινόμενα καθίσματα εάν η εξωτερική θερμοκρασία φτάσει σε ένα ορισμένο επίπεδο, ενώ αλλάζει και το σύστημα φωτισμού περιβάλλοντος σε ένα «ζεστό» πορτοκαλί χρώμα.
Κινητήρες: Πλέον μόνο σε ήπια και Plug-in υβριδικές εκδόσεις
H προηγούμενη E-Class προσφέρθηκε με εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα βενζίνης από 156 έως 367 άλογα, με diesel μοτέρ έως 330 ίππους αλλά και με Plug-in υβριδικές επιλογές με 306 και 320 άλογα, όμως πλέον δεν υπάρχει κάποια επιλογή που να μην συνοδεύεται με ρεύμα γιατί η νέα Mercedes E-Class θα διατίθεται αποκλειστικά με ήπια υβριδικές και Plug-in υβριδικές εκδόσεις.
Στη βάση βρίσκουμε την E 200 με 2λιτρο μοτέρ απόδοσης 204 ίππων και ηλεκτρικό boost 23 ίππων και δίπλα της μια ήπια υβριδική πετρελαιοκίνητη επιλογή E 220 d που θα συνδυάζεται με το 4MATIC σύστημα τετρακίνησης και θα έχει ως καρδιά ένα 2λιτρο turbodiesel μοτέρ απόδοσης 197 ίππων. Στα Plug-in υβριδικά σύνολα, η E 300 e (δικίνητη ή τετρακίνητη) αποτελείται από ένα 2λιτρο μοτέρ βενζίνης απόδοσης 204 ίππων, ένα ηλεκτρικό μοτέρ 129 ίππων και μια μικρή μπαταρία με την συνδυαστική ισχύ να φτάνει τα 313 άλογα και την ηλεκτρική αυτονομία, σύμφωνα με τη φίρμα, τα 100 χλμ. Στην κορυφή των επιλογών θα βρίσκεται η τετρακίνητη E 400 e 4MATIC με δίλιτρο μοτέρ 252 ίππων και ηλεκτρικό μοτέρ 129 ίππων συνδυαστικής απόδοσης 381 ίππων.Π
Θα επανέλθουμε στις υψηλών επιδόσεων εκδόσεις, όταν η Mercedes παρουσιάσει τις AMG επιλογές της καινούριας E-Class.