Η εταιρεία με το τιμημένο αστέρι συνεχίζει την κληρονομιά της αδιάκοπης 70ούς καριέρας της SL-Class με έναν αντάξιο απόγονο. Η νέα Mercedes-AMG SL έχει σχεδιαστεί σε λευκό χαρτί από την αρχή, ενώ υπόσχεται να ανεβάσει την οδηγική εμπειρία σε άλλο επίπεδο.
Από το 1954 που παρουσιάστηκε η Mercedes SL-Class έως και σήμερα επισκέπτεται τα όνειρα μικρών και μεγάλων ως το απόλυτο dream cabrio. Πλέον, 7 δεκαετίες μετά μπαίνει στην 8η γενιά και συνεχίζει να σαγηνεύει όντας μάλιστα ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα του είδους που συνεχίζουν…
Ο νεότερος απόγονος μίας από τις μακροβιότερες σειρές στην ιστορία της Mercedes, έρχεται με τέρμα τα γκάζια, απευθείας από το Affalterbach, όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της AMG. Η R232, όπως είναι η κωδική ονομασία της, είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο σχεδιασμένο εξ ολοκλήρου από το μηδέν, που δεν μοιράζεται σχεδόν κανένα στοιχείο με την προκάτοχό της R231. Στη νέα γενιά, το γερμανικό roadster φέρει μεγάλες αλλαγές, από την πλατφόρμα και τη σχεδίαση, μέχρι την τεχνολογία, το κομψό εσωτερικό 2+2 και τη μαλακή υφασμάτινη οροφή, ενώ θα αντικαταστήσει στην γκάμα την GT Roadster.
Επιστροφή στις κλασικές αξίες, με «μαλακή» οροφής και 2+2 διάταξη που είχαμε να δούμε από το μοντέλο του 1989.
Στο αμάξωμα της SL, κυριαρχούν οι ρέουσες γραμμές που ακολουθούν μια αεροδυναμική σχεδίαση, η οποία μας κάνει να φανταζόμαστε πως ο αέρας απλά περνάει «χαϊδεύοντάς» την. Το μεγάλο καπό με τα δύο κάθετα «νεύρα», το μακρύ μεταξόνιο και το αρκετά κεκλιμένο παρμπρίζ αποτελούν χαρακτηριστικά στοιχεία του design και των τυπικών αναλογιών μιας SL, ενώ οι πληθωρικές αλλά σμιλεμένες καμπύλες της, καταφέρνουν να επιβληθούν στο χώρο και να τραβήξουν τα βλέμματα πάνω της.
Η εξωτερική σχεδίαση ακολουθεί την πρόσφατη σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, με ένα πιο ευκρινές εξωτερικό όπου στο μπροστινό μέρος η μάσκα Panamericana τραβάει την προσοχή.
Παρατηρώντας τώρα περισσότερο το γερμανικό roadster, η γρίλια Panamericana της AMG με τις 14 κάθετες γραμμές στολίζει το «χαμόγελο» της μπροστινής όψης, καθώς μας θυμίζει κάτι από τα παλιά και την θρυλική SL300. Το «πρόσωπό» της ολοκληρώνεται από αιχμηρούς γωνιακούς προβολείς παρόμοιους με αυτούς της CLS, που συμβάλουν στο επιβλητικό design, ενώ το σύνολο καταλήγει σε ένα μυώδες πίσω μέρος με δύο λεπτεπίλεπτα φωτιστικά σώματα και τέσσερις γωνιακές απολήξεις εξάτμισης, καθώς η ενεργή πίσω αεροτομή ρυθμίζεται αυτόματα σε τουλάχιστον έξι θέσεις για την καλύτερη κατεύθυνση του αέρα.
Μια σημαντική αλλαγή τέλος έχουμε και στο κομμάτι της αναδιπλούμενης οροφής, με την βαριά μεταλλική να αποτελεί μια ανάμνηση. Η μαλακή και υφασμάτινη πλέον οροφή (που μας αρέσει περισσότερο), επιστρέφει για να μειώσει το βάρος κατά 21 ολόκληρα κιλά, ενώ ανοίγει και κλείνει μέσα σε 15 δευτερόλεπτα μέχρι την ταχύτητα των 50 χλμ,/ώρα. Παρόλα αυτά, το βάρος της R232 βρίσκεται λίγο πιο κάτω από τους 2 τόνους, ελάχιστα πιο βαριά από το προηγούμενο μοντέλο.
Το ταμπλό σε σχήμα φτερούγας φιλοξενεί τη μεγάλη κάθετη οθόνης αφής 11,9 ιντσών του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης MBUX, έχοντας τη δυνατότητα να γείρει σε πιο κατακόρυφη θέση έως 32 μοίρες για να μειώσει τυχόν αντανάκλαση από το φως του ήλιου.
Για πρώτη φορά επίσης μετά από αρκετά χρόνια και πιο συγκεκριμένα από το 1989, η Mercedes SL-Class επιστρέφει στην παραδοσιακή 2+2 αρχιτεκτονική. Το γερμανικό roadster συνδυάζει με επιτυχία τις αρετές ενός σπορ διθέσιου με χώρους για τέσσερεις επιβάτες, αν και στα πίσω καθίσματα θα βολευτούν άτομα μικρού ή μεσαίου αναστήματος. Το εσωτερικό του τείνει προς την απόλυτη πολυτέλεια από όλες τις πλευρές, ενώ τα πάντα από την θέση οδήγησης μέχρι την κεντρική κονσόλα, έχουν σχεδιαστεί με επίκεντρο τον οδηγό. Το σαλόνι αποτελείται από κορυφαία εκλεκτά υλικά κατασκευής, ενώ η συναρμολόγηση και η ποιότητα των επιμέρους μερών δεν χωράει καμία αμφιβολία, εφόσον υπογράφει το γερμανικό εργοστάσιο. Αν θέλετε να δώσετε μια διαφορετική πινελιά, ο κατάλογος των έξτρα θα σας ικανοποιήσει με bucket σπορ καθίσματα, πλήθος ανθρακονημάτινων διακοσμητικών, καλύμματα από Alcantara και πολλά ακόμη που κάνουν την λίστα σχεδόν ατέλειωτη.
Το σύστημα Airscarf διατίθεται βέβαια στον στάνταρ εξοπλισμό, με αεραγωγούς στα προσκέφαλα των καθισμάτων να βγάζουν θερμό αέρα, που ζεσταίνουν την περιοχή του κεφαλιού και λαιμού.
Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια οθόνη 12,3 ιντσών, η οποία μάλιστα είναι έτσι τοποθετημένη ώστε να την βλέπει με ευκρίνεια ακόμη και όταν η οροφή είναι κατεβασμένη και οι ακτίνες του ήλιου την «χτυπάνε». Ακόμη το 2ης γενιάς MBUX infotainment σύστημα ανήκει στο standard εξοπλισμό, ενώ κάτι που βρήκαμε ενδιαφέρον είναι πως η οθόνη κεντρική κονσόλα, μπορεί και να γείρει ηλεκτρικά έως κατά 30 μοίρες και άρα να έχεις ακόμη καλύτερη ορατότητα με την οροφή κατεβασμένη.
Η Mercedes-AMG SL «φοράει» έναν V8 κινητήρα με διπλά τούρμπο , 4.000 κυβικών και θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, τις SL55 και SL63. Η πρώτη θα αποδίδει 476 ίππους και 700 Nm, σε αντίθεση με την ισχυρότερη και τους 585 ίππους και 800 Nm. Η SL63 φτάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητά της βρίσκεται στα 315 χλμ./ώρα. Αμφότερες θα συνδυάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο 9 ταχυτήτων και θα διατίθενται μόνο με το γνωστό τετρακίνητο σύστημα 4MATIC. Για να τιθασευθούν τα άλογα του V8, υπάρχουν πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Slippery, Comfort, Sport, Sport+ και Individual) με το πρόσθετο «Race» να αφορά μόνο τα μοντέλα με το προαιρετικό πακέτο AMG Dynamic Plus. Προαιρετικό στην SL55 και στάνταρ στην SL63, είναι και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στο πίσω μέρος, την ώρα που το γερμανικό roadster επωφελείται επίσης από τετραδιεύθυνση, που μειώνει την ακτίνα στροφής βελτιώνοντας την οδική συμπεριφορά.
Κάτω από το καπό, βρίσκεται ο V8 κινητήρας διπλών τούρμπο των 4.000 κυβικών και θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις SL55 και SL63, 476 και 585 ίππων αντίστοιχα.
Στο μέλλον είναι πιθανό να ακολουθήσουν και άλλοι κινητήρες, καθώς φημολογούνται έντονα οι μικρές τετρακύλινδρες εκδόσεις καθώς και ένα κορυφαίο μοντέλο με πάνω από 800 ίππους, το οποίο θα χρησιμοποιεί το plug-in υβριδικό σύνολο από το GT 63S E-Performance. Οι τιμές για την τελευταία SL αναμένονται να ξεκινήσουν από τα 140.000 ευρώ, ενώ αν υπάρξουν μικρότερες εκδόσεις το κόστος μπορεί να πέσει κοντά στα 100.000 ευρώ.