ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μετράς ακόμα μόνο τα «αστέρια» στα crash tests;

4.248 Επισκέψεις στο άρθρο (7/10/2024)
Μετράς ακόμα μόνο τα «αστέρια» στα crash tests;

- Ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP καθιέρωσε τη βαθμολογία με τα αστέρια
- Σήμερα υπάρχουν 4 ενότητες αξιολόγησης με επιμέρους βαθμολογίες επί τοις 100 (το μέγιστο)
- Το ίδιο αυτοκίνητο μπορεί να έχει 4 αστέρια σε μια δοκιμή και 5 σε μια άλλη
- Σημαντικός ο ρόλος των συστημάτων ασφαλείας για την αποφυγή ενός ατυχήματος

Ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP καθιέρωσε τη βαθμολογία με τα αστέρια

Το 2027 o ανεξάρτητος (δεν συμμετέχουν κατασκευαστές αυτοκινήτων) οργανισμός EuroNCAP κλείνει τα 30 χρόνια και είναι αυτός που ουσιαστικά έβαλε τα crash test στο παιχνίδι της αγοράς αυτοκινήτου αξιολογώντας την ασφάλεια ενός μοντέλου που εμπλέκεται σε ατύχημα.  Στην αρχή μετρούσαμε τα αστέρια κάθε αυτοκινήτου και λέγαμε το ένα πεντάστερο το άλλο τετράστερο και αμέσως ξέραμε πως ένα τετράστερο αμάξι δεν προστάτευε το ίδιο κατά τη σύγκρουση με ένα πεντάστερο, ενώ ένα με ένα μόνο αστέρι θα το έλεγες και «τάφο με ρόδες».

Σήμερα υπάρχουν 4 ενότητες αξιολόγησης με επιμέρους βαθμολογίες επί τοις 100 (το μέγιστο)

Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει και όχι μόνο σε σχέση με την αυστηροποίηση των κανονισμών ασφαλείας. H αξιολόγηση των οχημάτων χωρίζεται σε τέσσερις ενότητες με βαθμολογία επί τοις 100  (είναι το μέγιστο)  και έτσι  προκύπτει το τελικό αποτέλεσμα  και φυσικά το πόσα αστέρια θα απονεμηθούν στο εκάστοτε μοντέλο. Οι τέσσερις κατηγορίες είναι .

Το ίδιο αυτοκίνητο μπορεί να έχει 4 αστέρια σε μια δοκιμή και 5 σε μια άλλη

Στις πιο πρόσφατες αξιολογήσεις του EuroNCAP παρατηρούμε πως ένα αυτοκίνητο (το Honda CR-V για παράδειγμα) μπορεί να πάρει 85% στην προστασία ενηλίκων και 86% στην προστασία παιδιών και να αξιολογηθεί με 4 αστέρια λόγω 67% στα συστήματα ασφαλείας. Με τις ίδιες βαθμολογίες σε ενήλικες και παιδιά, αλλά «φορώντας» το Safety Pack (πλήρες πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας) και βαθμολογία 79% στην κατηγορία συστημάτων ασφαλείας, το ίδιο αυτοκίνητο παίρνει 5 αστέρια.
 

Σημαντικός ο ρόλος των συστημάτων ασφαλείας για την αποφυγή ενός ατυχήματος

Βλέπουμε λοιπόν πως τα αστέρια αυτά καθαυτά δεν λένε πλέον εντελώς όλη την αλήθεια. Πρέπει να μάθεις να «διαβάζεις» και τις επιμέρους βαθμολογίες γιατί στην ίδια κατηγορία μπορεί να υπάρχει 5άστερο με 85% στην προστασία ενηλίκων και ένα άλλο 5άστερο με 95% στην προστασία ενηλίκων. Είπαμε, σήμερα στην αξιολόγηση περιλαμβάνονται και τα συστήματα που προσφέρει ένα αυτοκίνητο ώστε όχι μόνο να προστατέψει κατά τη σύγκρουση, αλλά και για να την αποφύγει εξ αρχής. Και εδώ το πράγμα μπερδεύει. Γιατί εκεί που έβλεπες ένα σκορ και ήξερες αμέσως τι «παίζει» ανάμεσα στα 3, στα 4 και στα 5 αστέρια, τώρα πρέπει να διαβάσεις το αποτέλεσμα στις λεπτομέρειες του ώστε να ξέρεις τι ισχύει.

Εσύ πριν αγοράσεις αυτοκίνητο ξέρεις πως τα πήγε στις δοκιμές του EuroNCAP και πόσα αστέρια πήρε; Ψάχνεις τις επιμέρους βαθμολογίες ή εστιάζεις σε άλλα πράγματα, όπως επιδόσεις, εξοπλισμός και «κομφόρ»;  

EPILEGONTAS LEASING
CONTI VS NEXEN