Πως παίρνεις ένα θρύλο φτιαγμένο για τη ζούγκλα και την έρημο και το φέρνεις στον 21ο αιώνα; Η Land Rover λανσάρει το ολοκαίνουργιο Defender, όμως φαίνεται πως η Ineos το έκανε καλύτερα. Γιατί;
Η Ineos δεν φτιάχνει αυτοκίνητα, είναι μία από τις μεγάλες εταιρείες πετρελαίου και χημικών παραγώγων του. Δηλαδή έχει γεωτρήσεις, διυλιστήρια, παράγει καύσιμα, λιπαντικά, πλαστικά και άλλα. Και τώρα φτιάχνει και αυτοκίνητα, με το πρώτο μοντέλο της, το Ineos Grenadier να μοιάζει πολύ, πάρα πολύ με το Land Rover Defender (110) που μας άφησε.
Μας άφησε, και στη θέση του η Land Rover λανσάρει την ολοκαίνουργια γενιά, μετά από 60 σχεδόν χρόνια. Ένα αυτοκίνητο που πρέπει να συνδυάσει δύο πολύ δύσκολα χαρακτηριστικά. Από τη μία, τις απόλυτες εκτός δρόμου επιδόσεις, και από την άλλη τεχνολογία, ποιότητα και εμπειρία μετακίνησης που ανήκουν στον 21ο αιώνα.
Το προηγούμενο Defender ήταν καταπληκτικό στον πρώτο τομέα, όμως ήταν σαν τρακτέρ στα υπόλοιπα. Το νέο, είναι απλά θηρίο. Το πιο άγριο στη γκάμα της Land Rover, πολύ καλά σχεδιασμένο, με όλη την τεχνολογία, την ποιότητα και την άνεση που περιμένει κανείς από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο.
Και εδώ φαίνεται να δημιουργείται το πρόβλημα. Με τόση τεχνολογία, ποιότητα και άνεση, πως παίρνεις ένα σημερινό Defender και το βουτάς στη λάσπη χωρίς να φοβηθείς για τα ηλεκτρικά του; Πως το χώνεις ανάμεσα στη βλάστηση της ζούγκλας χωρίς να λυπηθείς τα πλαστικά του; Πως το εμπιστεύεσαι να περάσεις όλη την έρημο να ανησυχήσεις πως όλα τα ηλεκτρονικά του θα λειτουργήσουν;
Όσο το Defender ήταν «τρακτέρ», το μόνο που ήθελες μαζί σου στην περιπέτεια ήταν ένας «γρύλος» να το σηκώνεις όταν κολλάει, και ένα βίντσι να το τραβάς όταν «μένει». Τώρα το πράγμα είναι πιο πολύπλοκο. Φυσικά οι πωλήσεις θα πάνε καλά αφού το κοινό που θέλει το «λουκ» περισσότερο από τα προσόντα είναι εκεί και περιμένει.
Για τους άλλους, το Ineos Grenadier είναι αυτό που μάλλον περίμεναν. Παρά την ομοιότητά του, το αυτοκίνητο δεν σχετίζεται στο παραμικρό με το Land Rover, αφού η μητρική Tata αρνήθηκε να πουλήσει τη γραμμή παραγωγής του παλιού Defender στην Ineos, και έτσι το Grenadier φτιάχτηκε από το μηδέν ως η "σωστή" έκδοση του θρυλικού μοντέλου για τον 21ο αιώνα.
Εσείς τι λέτε; Μήπως το Defender παράγινε κυριλέ; Μήπως απλά θα είναι ακόμη ένα Land Rover για την άσφαλτο; Και τελικά μήπως η Ineos έκανε τη σωστή κίνηση και μας έδωσε το Land Rover όπως θα έπρεπε να είναι σήμερα για τη χρήση που πάντα είχε; Τι λέτε;