Το πιο εντυπωσιακό σχεδιαστικό σημείο του ASX είναι η μάσκα τύπου «Jet Fighter» -που αποτελεί σήμα κατατεθέν για τα επιβατικά της Mitsubishi Motors στην Ευρώπη.
Mitsubishi ASX 1,8 DiD 4WD
14.808 Επισκέψεις στο άρθρο (19/5/2013)
Τo ASX, με τα αρχικά να αναφέρονται στο «Active Sporting Crossover», έβαλε την Mitsubishi στην κατηγορία των compact crossover, αλλά με πρακτικότητα και κόστος ενός μικρομεσαίου χάτσμπακ.
Βασισμένο στη μεσαία πλατφόρμα «Project Global» της Mitsubishi (γνωστή από τα Lancer και Outlander με γόνατα εμπρός και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω) και με διαστάσεις 4,295 μ. σε μήκος, 1,770 μ. σε πλάτος και 1,615 μ. σε ύψος, το ASX εμφανίζεται μεγαλύτερο από το πρωτότυπο Concept-cX, από το οποίο και προέκυψε.
Το πιο εντυπωσιακό σχεδιαστικό σημείο του ASX είναι η μάσκα τύπου «Jet Fighter» -που αποτελεί σήμα κατατεθέν για τα επιβατικά της Mitsubishi Motors στην Ευρώπη. Το ASX δε θυμίζει σε τίποτα τα σκληροτράχηλα 4Χ4 της φίρμας και έχει μια έντονη «επιβατική» παρουσία. Το συνολικό αποτέλεσμα δείχνει ελκυστικό, χωρίς ακρότητες.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣTο ASX διαθέτει έναν νέο αλουμινένιο 4κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 16V DOHC Common rail. O turbodiesel των 1.798 κ.εκ. διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής (MIVEC) σε παγκόσμια πρώτη για Diesel επιβατικών. Αποδίδει 150 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 300 Nm ροπής στις 2.000-3.000 σ.α.λ. Στην πράξη εντυπωσιάζει τόσο με τη ροπή, όσο και με την πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία του, συναγωνιζόμενος το βενζινοκινητήρα του Qashqai! Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, που διαθέτει ένα θετικό επιλογέα.
Η κατανάλωση είναι μόλις 5,7 λτ./100 χλμ., ενώ οι επιδόσεις, τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει, ικανοποιούν απόλυτα. To ΑSX διαθέτει πλήρες ClearTec πακέτο χαμηλών εκπομπών CO2, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: σύστημα Automatic Stop & Go, ηλεκτρικό τιμόνι, φίλτρο σωματιδίων κλειστής ροής (στο Diesel), σύστημα ελέγχου εναλλάκτη, πίσω φώτα LED (για χαμηλή κατανάλωση) και ελαστικά χαμηλής αντίστασης.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ-ΧΩΡΟΙΣχεδιαστικά το εσωτερικό του ASX ακολουθεί το μοτίβο του Outllander -με κάποιες μικρές διαφοροποιήσεις στην κεντρική κονσόλα- ωστόσο έχει γίνει σοβαρή προσπάθεια για ενίσχυση της προσάπτουσας ποιότητας, με αρκετό μαλακό πλαστικό στο ταμπλό και στο πάνω μέρος των θυρών. Η συναρμογή είναι πολύ καλή και το φινίρισμα ανάλογο. Εργονομικά λάθη άξια αναφοράς δεν εντοπίσαμε, με εξαίρεση ίσως τη μη ανατομική πλάτη των εμπρός καθισμάτων. Ο σκούρος διάκοσμος και η απουσία κάποιων παιχνιδισμάτων στη σχεδίαση καλύπτονται ως ένα σημείο από την ευχάριστη εικόνα των ευανάγνωστων οργάνων.
Το μακρύ μεταξόνιο (2.670 χλστ.) και οι πιο κοντοί πρόβολοι έχουν βοηθήσει το ASX να εμφανίζει μια ιδιαίτερα ευρύχωρη καμπίνα επιβατών. Μόνο η απότομη κλίση της οροφής ζημιώνει κάπως τον «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Ο χώρος αποσκευών (442 λτ.) έχει κανονικό σχήμα και διαθέτει έξτρα αποθηκευτικό χώρο 30 λτ. για μικροαντικείμενα, που υπάρχει κάτω από το δάπεδο.ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΤο τετρακίνητο ASX χρησιμοποεί σύστημα έξυπνης τετρακίνησης, με δυνατότητα επιλογής της μετάδοσης της κίνησης στους εμπρός ή και στους 4 τροχούς, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη. Υπάρχουν τρία προγράμματα λειτουργίας: 2WD (μετάδοση της κίνησης στους εμπρός μόνο τροχούς), AUTO (έως και 50% της ροπής μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, όταν οι εμπρός σπινάρουν) και LOCK (η ροπή μοιράζεται 60 εμπρός - 40 πίσω).
Ως γνήσιο μέλος της οικογένειας των crossover, το ASX διαθέτει πανοραμική θέση οδήγησης με άριστη ορατότητα προς τα εμπρός, όχι όμως και προς τα πίσω και πλάγια. Από εκεί και πέρα, εντυπωσιάζει με το φιλικό και πολιτισμένο χαρακτήρα του. Ευέλικτο και ευκολοδήγητο, κινείται με άνεση στην πόλη και είναι ευχάριστο στο ταξίδι, με την καμπίνα να είναι ήσυχη και καλά ηχομονωμένη. Από εκεί και πέρα, το ηλεκτρικό τιμόνι έχει μεστή αλλά κάπως τεχνητή αίσθηση, τα φρένα δεν προβληματίζουν, ενώ το κράτημα ικανοποιεί απόλυτα, ακόμα και με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Οι κλίσεις όμως είναι αισθητές, όπως και μια ραθυμία του πλαισίου στις απότομες εντολές του οδηγού. Γενικά, το ASX δεν εμπνέει τόσο για δυναμική οδήγηση, σε αντίθεση με τις ορέξεις του πετρελαιοκινητήρα…
Το ASX δεν προβληματίζει εκτός ασφάλτου, αν κανείς ξέρει τι θέλει. Οι κοντοί πρόβολοι είναι ένα πλεονέκτημα, που όμως χάνεται από τη μικρή σχετικά απόσταση των 170 χλστ. από το έδαφος (195 χλστ. στο δικίνητο). Οι βατοί χωματόδρομοι και η άμμος δεν αποτελούν πρόβλημα για την τετρακίνηση, ενώ όσοι ψάξουν για περισσότερη περιπέτεια, τα ασφάλτινα ελαστικά βάζουν από μόνα τους τα όρια.ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΠέντε αστέρια στις δοκιμές του EuroNCAP έχει λάβει το Mitsubishi ASX, το οποίο διαθέτει στον εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας τα εξής:
ΤΙΜΗ –ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣΜε 24.790 ευρώ το Mitsubishi ASX 1,8 DiD χαρακτηρίζεται από μια καλή σχέση αξίας τιμής, αφού διαθέτει έναν πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Δεν έχει καμία ουσιαστική έλλειψη, ενώ η εγγύηση είναι 5 ετών με 3 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση συν 2 χρόνια δωρεάν επέκτασή της.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤο ASX διαθέτει όλα τα στοιχεία ενός σύγχρονου crossover και ταυτόχρονα έναν πετρελαιοκινητήρα που «φυσάει». Ευέλικτο και ευκολοοδήγητο στο δρόμο σαν ένα κανονικό μικρομεσαίο αυτοκίνητο, έχει εξελιγμένη τετρακίνηση και πολύ καλές αναρριχητικές ικανότητες. Και όλα αυτά μέσα σε ένα πακέτο άνεσης, ποιότητας και αξιοπιστίας. Δικαίως αποτελεί μια από τις καλύτερες προτάσεις στην κατηγορία του.
Tο ASX διαθέτει έναν νέο αλουμινένιο 4κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 16V DOHC Common rail. O turbodiesel των 1.798 κ.εκ. διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής (MIVEC) σε παγκόσμια πρώτη για Diesel επιβατικών.