- Στάνταρ πλέον οι οθόνες των 10,25 ιντσών
- Στο αναβαθμισμένο MBUX παίζεις παιχνίδια, όταν είσαι παρκαρισμένος (π.χ. Sudoku)
- Mild hybrid κινητήρας που μπαίνει στο Δακτύλιο με +20 Nm ροπής
- Καλύτερος εξοπλισμός στη βασική έκδοση
Ανανεωμένη Mercedes GLA: Πόσο άλλαξε το luxury οικογενειακό SUV;
Διαθέσιμη σε κινητήρες βενζίνης, diesel και με Plug-in Hybrid τεχνολογία, η ανανεωμένη Mercedes GLA έχει ξεκινήσει το εμπορικό ταξίδι της στην ελληνική αγορά. Μπορεί, μάλιστα, να έχετε παρατηρήσει ήδη ορισμένα μοντέλα του facelift οικογενειακού SUV να κυκλοφορούν στους δρόμους, είτε στην PHEV έκδοσή της (διαβάστε τη δοκιμή), είτε και στην εισαγωγική GLA 200.
Ναι, πλέον δεν υπάρχει η «μικρή» 180άρα GLA με τα 136 άλογα, μία από τις μπόλικες διαφορές του ανανεωμένου luxury C-SUV. Από την σχεδίαση σε αμάξωμα και καμπίνα, μέχρι τον στάνταρ εξοπλισμό και τα τεχνικά χαρακτηριστικά, αυτές είναι οι βασικές αλλαγές στην ανανεωμένη Mercedes GLA 200.
Η σημαντικότερη αλλαγή στην καμπίνα αφορά τις στάνταρ οθόνες των 10,25 ιντσών.
Η Mercedes GLA 200 ξεκινά από τα 47.500 ευρώ, με το προ-ανανέωσης μοντέλο να κοστίζει 42.350 ευρώ. Ίδια έκδοση κινητήρα (θα μιλήσουμε για αυτή στη συνέχεια), ίδια εξοπλιστική έκδοση αλλά διαφορετική τιμή (+5.150 ευρώ). Δικαιολογείται; Το πρώτο πράγμα που κοιτάξαμε είναι ο στάνταρ εξοπλισμός της FL GLA 200, ο οποίος είναι αρκετά πιο πλούσιος. Είτε αναφερόμαστε σε παροχές άνεσης, είτε σε προδιαγραφές ασφάλειας (π.χ. πιο άνετος έλεγχος του Lane Keeping Assist μέσω του Active Steering Control).
Συγκεντρωτικά, αυτά είναι τα στοιχεία του βασικού εξοπλισμού της GLΑ που δεν υπήρχαν πριν:
Πακέτο Progressive (αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, θήκη για 2 ποτήρια, επένδυση οροφής σε μαύρο ύφασμα)
Κινητήρας: Ήπια υβριδική με +14 ηλεκτρικά άλογα, μεγαλύτερη ροπή & ελεύθερος Δακτύλιος
Πέρα από την εξοπλιστική βελτίωση, η ανανεωμένη Mercedes GLA φέρει και μερικές σημαντικές τεχνικές αναβαθμίσεις. Πρώτα από όλα βλέπουμε ενσωμάτωση ήπια υβριδικής τεχνολογίας 48V, χάρη στην οποία η GLA 200 FL «κερδίζει» σε ιπποδύναμη και ροπή. ΟΚ, ο 1,33 turbo βενζινοκινητήρας μένει αμετάβλητος στα 163 άλογα, αλλά δεν είναι πια... μόνος, παρά συνεργάζεται με το EQ Boost. Αυτό είναι ένα 48-βολτο mild hybrid υβριδικό σύστημα που βάζει στο «παιχνίδι» και ένα ηλεκτρομοτέρ 10 kW, σχεδόν 14 ίππων. Η συνύπαρξη βενζινοκινητήρα και ηλεκτρικού μοτέρ εξασφαλίζει στην ανανεωμένη GLA 200 μεγαλύτερη ροπή, από τα 250 στα 270 Nm, με ένα έξτρα «τίναγμα» σε εκκινήσεις και επιταχύνσεις. Από εκεί και πέρα, λόγω της mild hybrid φύσης του αυτοκινήτου, δεν υπάρχουν πλέον περιορισμοί κίνησης στο Δακτύλιο.
Σχεδίαση - Εσωτερικό: Στάνταρ LED High Performance προβολείς & χωρίς αλλαγές στους χώρους
Συμφωνούμε όλοι ότι το design ενός μοντέλου είναι ζήτημα υποκειμενικό, υπάρχουν όμως ορισμένες σχεδιαστικές αλλαγές που φέρνουν αντικειμενικές βελτιώσεις στην οδηγική αίσθηση. Στην προκειμένη περίπτωση το οπτικό αποτέλεσμα είναι καλύτερο χάρη στην στάνταρ, πλέον, τεχνολογία LED High Performance των εμπρός φώτων. Στάνταρ προσφέρεται και το σύστημα High Beam Assist, με αυτόματη εναλλαγή μεσαίας και μεγάλης σκάλας. Από εκεί και πέρα, το μικρομεσαίο SUV της Mercedes έχει ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα εμπρός και διαφορετική σχεδίαση πίσω προβολέων, με στόχο ένα «αισθητικό φρεσκάρισμα».
Περνώντας στο εσωτερικό, η σημαντικότερη αλλαγή αφορά τις στάνταρ οθόνες των 10,25 ιντσών. Κατά τα λοιπά, βλέπουμε νέας γενιάς τιμόνι, επενδυμένο με δέρμα από το βασικό εξοπλισμό, καθώς και πακέτο USB Plus (πρόσθετη θύρα USB-C, αυξημένη ισχύ φόρτισης, όλες οι θύρες φωτισμένες). Χωροταξικά δεν προκύπτουν αλλαγές στους εσωτερικούς χώρους («αέρα» για κεφάλι και πόδια, πλάτος πίσω καμπίνας) και πορτ-μπαγκάζ (435 λτ.), πλην μίας έξυπνης αναδιαμόρφωσης. Στη βάση της κεντρικής κονσόλας δεν υπάρχει πλέον χειριστήριο αφής, αλλά μια ρηχή θήκη για μικροαντικείμενα, το πλήκτρο επιλογής του προγράμματος οδήγησης και το κουμπί ρύθμισης έντασης του ήχου.