Έπειτα από την τρομερή επιτυχία του θέματος «κάψανε λιγότερο από τα διόδια», έρχεται η νέα μας μεγάλη δοκιμή οικονομίας, η οποία απαντά σε αυτό που ζητάνε επίμονα οι αναγνώστες μετά τη δημοσίευση του άρθρου.
Στα πόσα χλμ./ώρα η κατανάλωση εκτοξεύεται;
45.990 Επισκέψεις στο άρθρο (4/11/2013)
Έπειτα από την τρομερή επιτυχία του θέματος «κάψανε λιγότερο από τα διόδια», απαντάμε στο ερώτημα ποια είναι η ταχύτητα με την οποία μπορώ να πηγαίνω γρήγορα, χωρίς να αυξάνω την κατανάλωση.
Ποιο είναι το σημείο καμπής για να καίω λιγότερο από τα διόδια;
Έπειτα από την τρομερή επιτυχία του θέματος «κάψανε λιγότερο από τα διόδια», με το περιοδικό να σημειώνει ρεκόρ, πωλήσεων και το θέμα στο www.autotriti.gr να κάνει καθημερινά ρεκόρ, ξεπερνώντας ήδη τα 85.000 διαβάσματα....Έρχεται η νέα μας μεγάλη δοκιμή οικονομίας, η οποία απαντά σε αυτό που ζητάνε επίμονα οι αναγνώστες μετά τη δημοσίευση του άρθρου «κάψανε λιγότερο από τα διόδια»:· «Eγώ θέλω να μάθω πόσο καίει το αυτοκίνητο μου όταν πάω με 130 ή 140 χλμ./ώρα»· «Μέχρι πόσα χλμ./ώρα καίω λιγότερο από τα διόδια;»Και αυτή τη φορά η γνώμη σου μετράειΚάνε τα δικά σου σχόλια, πες μας τις ιδέες, τις εμπειρίες και τις παρατηρήσεις σου για την διαμόρφωση της κατανάλωσης ανάλογα με την ταχύτητα.
To άρθρο θα δημοσιευτεί στο τεύχος 47 του Auto Τρίτη, στις 19/11.
Στα τρελλα χρόνια αγόρασα ένα Mercedes ml 350. Περίπου μόλις βάζω μπρος τελειώνει και η βενζίνη. Οι βενζινοπώλες της περιοχής πίνουν νερό στο όνομα μου. Όταν έχω σβηστή τη μηχανή τότε καίει κάπως λιγότερο...
Η κατανάλωση εξαρτάται κυρίως από τις στροφές του κινητήρα, το βάρος του αυτοκινήτου, τον αεροδυναμικό του συντελεστή και την τριβή των ελαστικών και οδοστρώματος. Προσωπικά οδηγώ αυτοκίνητο με κινητήρα 1.8ΤFSI 170 ίππων και μετά απο πολλές δοκιμές στην εθνική με σταθερή ταχύτητα (ενεργοποιώ το cruise control) την χαμηλότερη κατανάλωση την επιτυγχάνω στα 90 χλμ/ώρα. 5,3 lit/100km. Στα 90 χλμ/ώρα οι στροφές της μηχανής ειναι 1900 με 6η. Η μέγιστη ροπή αποδίδεται σταθερά απο τις 1500-4800 στροφές οπότε ο κινητήρας δεν στρεσάρεται καθόλου να κρατήσει το αυτοκίνητο σε αυτές τις στροφές ανεξαρτήτου κλίσης οδοστρώματος. Με άλλα λόγια η μέγιστη οικονομία καυσίμου επιτυγχάνεται στις στροφές γύρω απο τη μέγιστη ροπή (ή την ροπή που μπορεί να κινήσει ικανοποιητικά το αμάξωμα) και με τη μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο. Στα 120 χλμ/ώρα η κατανάλωση ανεβαίνει στα 6,5 lit/100km και οι στροφές της μηχανής ειναι 2500. Και κάτι τελευταίο: Με έναν κινητήρα turbo μπορούμε να έχουμε εξαιρετικές επιδόσεις και οικονομία καυσίμου. Αλλά όχι ταυτόχρονα.
θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τι γίνεται σε αυτές τις ταχύτητες. Προσωπικά έχω παρατηρήσει μεγάλες διαφορές από τα 100 χιλιόμετρα και πάνω. Το θέμα είναι ποιος έχει υπομονή να πηγαίνει σιγά. Πολλές φορές το γκάζι είναι γλυκό!!!!!!!!!!!
Οι περισσότερες των απαντήσεων είναι λάθος. Τι μας ζητείται ; Από πόσα χλμ και άνω η κατανάλωση εκτοξεύεται; Άρα σαφώς και μιλάμε για ταχύτητες ταξιδιού και όχι ταχύτητες απο φανάρι σε φανάρι και βέβαια όχι καταναλώσεις εντός πόλης. Η γνώμη μου είναι ότι τα 100 χλμ. περίπου είναι το όριο όπου απο εκεί και πάνω η κατανάλωση αυξάνεται δραματικά.
ταξιδι με γυναικα ,360 χλμ μεση καταναλωση ανω των 20lt/100klm.πρακτικα,πηγαινε 1 τεποζιτο +ενα φουλαρισμα στα 250 χλμ
μετα κρισεως και μετα τον γαμο
ταξιδι με γυναικα,παιδι και αποσκευες 360 χλμ μεση καταναλωση 5,7 lt/100km.ταχυτητες ικανες να προκαλεσουν αυτοκτονικες τασεις,δηλ. max 120.πρακτικα πηγαινε-ελα μου εβγαινε 1 τεποζιτο και μου εμειναν και κατι ψιλα...
Οδηγώντας στην Εγνατία οδό με 130 χμ/ώρα (όσο και το όριο ταχύτητας) δεν έχω διαπιστώσει διαφορά στην κατανάλωση. Από εκεί και πάνω πιστεύω θα αυξάνει αρκετά. Με 20% των χιλιομέτρων σε κύκλο πόλης και το 80% σε επαρχιακό και εθνικό δίκτυο, με 3-4 άτομα συνήθως, και διατηρώντας τις στροφές συνήθως μέχρι 3000, η μέση κατανάλωση είναι 6,5 λίτρα/100 χμ. Πολύ κοντά στην τυποποιημένη μέση με 6,3 λίτρα..Τα παλαιότερα ατμοσφαιρικά βενζινοκίνητα πετυχαίνουν άνετα καταναλώσεις πολύ κοντά στις τυποποιημένες. Αυτό για Hyundai Accent 1341cc, 2001. Με παρόμοια χρήση έχω μέση κατανάλωση 6,6 λίτρα σε Ford Fiesta 1,4 2002. Πολύ κοντά στη μέση τυποποιημένη που είναι 6,7 λίτρα με λάστιχο 195-50-15. Παρόμοιες καταναλώσεις έχουν και τα περισσότερα καινούρια βενζινοκίνητα παρά τις εργοστασιακές 4 ως 5 λίτρα. Πάντως για βενζινοκινητήρες θεωρώ απαραίτητα για ένα "διαγωνισμό" οικονομίας τα Honda Jazz, Civic, ακόμα και παλαιότερα μοντέλα γιατί είναι πολύ οικονομικά.
Θα το πω άλλη μια φορά. Το αυτοκίνητο το βλέπουμε από κοντά
πριν τα αγοράσουμε δεν το διαλέγουμε από τα περιοδικά. Το κυριότερο είναι το
συναίσθημα δηλ ποιο μας αρέσει πιο πολύ μετά η αξιοπιστία και μετά η κατανάλωση.
Το αν έχει 0,3 λίτρα χαμηλότερη κατανάλωση δεν με ενδιαφέρει. Το kiario 1,1 με το συμπάθιο είναι
ψόφιο.
Αν κινεισαι με 100 χλμ/ωρα με 6η ή 7η ή 8ή! στην εθνική Αθ-Θεσ/κης σταθερα, 1 ατομο, χωρις αποσκευες έχεις μικρή καταναλωση. Ισως και τη μικροτερη δυνατη. Αν πάλι κινείσαι κοντά στην τελική του οχηματος με 5000σ.α.λ ή 6000σ.α.λ ή 7000σ.α.λ με 4 ατομα και κάποιες αποσκευες ... υπολογιστε την μεση κατανάλωση επι 4 ή και επί 5 ! Νομίζω οτι πολυ - πολυ γενικά, με αρκετες πιθανών εξαιρεσεις, ενα "καθημερινο" οχημα 1,3λτ - 2λιτρα το οποιο κινειται με 140+ η κατανάλωση γράφει ή αρχιζει να γράφει διψηφιο νουμερο. Για ταχυτητες πανω απο 200χλμ/ωρα τοτε η αεροδυναμική "ρουφάει" ενω αν φτάσουμε 230+ και λοιπες τρελες ταχυτητες τοτε μάλλον θα έχουμε "τρυπα" στο τεποζιτο και στο πορτοφολι μας. :)
Εχω βιώσει για αρκετα χλμ., 2λιτρο με 200 αλογα με 5 ατομα, με σχετικά μεγαλες ταχυτητες να καταναλωνει πανω απο 26 λιτρα/ωρα.
Ειπαμε, μεχρι τα 100-110 κατι σωζουμε, αλλα ταξιδι δε γινετε.
Άχ,βαχ...η κατανάλωση είναι ένα θέμα που με πονάει ιδιαίτερα.Διαθέτω ένα δίλιτρο ατμοσφαιρικό Leon (2.0fsi) με φίλτρο-πρόγραμμα-εξάτμιση-μπουστεράκι γκαζιού.Σε ταξίδι στην ΕΟ με ταχύτητα περίπου 220-230klm/h με 6η και 5000+ σ.α.λ η κατανάλωση φτάνει σε επίπεδα που κλαίς,20+ lit./100klm.Αντιθέτως με 6η στις 3000 σ.α.λ και ταχύτητα 110-120klm/h η κατανάλωση φτάνει περίπου στα 8lit./100klm. μπορεί να μειωθεί κι άλλο αλλά πιο αργά πεθαίνεις...
ΧΑΝΙΑ-ΡΕΘΥΜΝΟ ΜΕ ALFA ROMEO 156 TWIN SPARK 2002 1600CC ME CRUISE CONTROL 90KM/h 5.7litre!οχι δεν χαλασε το trip απλα......ειχα την γυναικα και μωλισ δει τα 100 ξεκιναει η μουρμουρα!!!!!
Το βελτιστο ειναι τα 90 χλμ αυτο γιατι οι διεθνεις μετρισεις που γινονται για εκτος δρομου διαδρομες ειναι σε αυτα τα χλμ. Παλιοτερα ηταν το 120 και για αυτο τα παλιοτερα αυτοκινητα εκαιγαν εκει λιγοτερο. Ο καλυτερος τροπος για να μην καις πολυ ειναι στα εκτος πολης σταθερο το ποδι στο γκαζι. Δεν το κουναμε καθολου, στην ανηφορα ισως να παει και στα 80 αλλα στην κατηφορα θα παει 100 οποτε θα ερθει στα ισα του. Προσοχη, οχι σταθερες οι στροφες του κινητηρα, σταθερο το ποδι στο γκαζι, δεν κουνιεται ρουπι. Και προκαλω, οποιον απο τους δημοσιογραφους του περιοδικου, να καψει λιγοτερο απο εμενα.
Συμφωνώ με τον Βασίλη.90 οκ 90-120 ικανοποιητικά. 121 και πάνω εχουμε σταδιακή αύξηση κατανάλωσης θορύβου και ανησυχίας απο τους συνεπιβαινοντες. Ενοειται πάντα η μεγαλύτερα επιτρεπτη ταχύτητα στο κιβώτιο και χαμηλές στροφές κινητήρα. Γίνεται ? γίνεται γίνεται.
Είναι γνωστό, όσο πατάς, καίει. Το "μυστικό" είναι σταθερό γκάζι και όχι πολλές αυξομειώσεις. Να είναι το πόδι μας σαν μηχανικό CC (cruise control). Σε ταξίδι μου με το Scirocco (2.0) απο Βόλο/Αθήνα, η ένδειξη έδειξε 5,4 l/100 και δεν ήταν χαλασμένο το trip computer. Απλά ερχόμουν με τη ρεζέρβα ανάγκης και δεν ξεπέρασα πουθενά τα 100 χλμ/ω και δεν έπεσα κάτω απο 90. Δεν έχω CC, οπότε σταθερό γκάζι και μουσική δυνατά, για να μη κοιμηθούμε.
Το έχω ξαναπεί και βλέπω τώρα ότι συμμερίζεστε την άποψη μου, ότι δεν αρκεί η ελάχιστη κατανάλωση, αλλά και η μέγιστη, προκειμένου να σχηματίσει σαφή γνώμη ο καταναλωτής, για το κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου. Όλοι οι κατασκευαστές θα έπρεπε να ανακοινώνουν εκτός από την ελάχιστη και τη μέγιστη κατανάλωση. Η μέγιστη κατανάλωση θα μπορούσε να υπολογιστεί, ξεκινώντας από στάση με τέρμα γκάζι και αφήνοντας απότομα το συμπλέκτη και στη συνέχεια να γίνονται οι αλλαγές ταχυτήτων στον κόφτη, μέχρι τη μεγαλύτερη σχέση του κιβωτίου ταχυτήτων. Στη συνέχεια μετα την τοποθέτηση της μεγαλύτερης σχέσης (5ης ή 6ης κ.λ.π.), να συνεχιστεί το γκάζι στο πάτωμα, μέχρι την τελική ταχύτητα. Η κατανάλωση που θα έχουμε με αυτόν τον τρόπο οδήγησης θα είναι μια ένδειξη για τη μέγιστη κατανάλωση του αυτοκινήτου. Αν δεν αρκεί αυτή η δοκιμή, να επαναληφθεί μερικές φορές, μέχρι να βγεί το τελικό συμπέρασμα. Η μέγιστη κατανάλωση που θα προκύψει με αυτές τις δοκιμές, θα είναι ενδεικτική για κάποιους, που θέλουν να ξέρουν πόσο θα κάψει το αυτοκίνητο τους, όταν θελήσουν να του πιούν το αίμα. Ακόμα αν θέλουμε να βρούμε πόσο περισσότερο θα μπορούσε να κάψει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, θα μπορούσαμε να το φορτώσουμε με το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος και να επαναλάβουμε τις δοκιμές.
Για ίσιο δρόμο πρακτικά με 90km/h επιτυγχάνεται η βέλτιστη κατανάλωση(αυτή που συμπίπτει με του κατασκευαστή),και μέχρι 120-130,κρατιέται σε νορμάλ επίπεδα(πρακτικά δηλ τα επιτρεπόμενα όρια).Από εκεί και πάνω αυξάνει δυσανάλογα και δεν αξίζει.Για ανηφόρες οι τιμές της ταχύτητας μειώνονται,για κατηφόρες αυξανονται.
Mετά τα 140Κm/h σε ένα μέσο αυτοκίνητο με σχετικά σφικτή κλιμάκωση η καταναλώση παίρνει την ανιούσα. Τρα αν μιλάμε για 1.800άρη με 7αρι σανζμαν θεομακρο ισώς να μη καίει πολύ ακόμα και στα 170Κm την ορα
Scirocco 1,4 tsi DSG 238 hp (πρόγραμμα εξάτμιση εισαγωγή αέρα)
Μαρκόπουλο- κέντρο Αθήνα από αττική οδό 6,2 lt/100 km(100-120 km) μέσα στο κέντρο 7,4-8,4 lt/100km
Ταξίδι140-1808.0- 9.5 lt/100km
Πιστεύω μεγάλο ρόλο παίζει αεροδυναμική ,βάρος , και σε μένα το DSGαπό 1700 στροφές έχω ήδη 7 ταχύτητα, επίσης με το πρόγραμμα που έχω σε νορμάλ km (90-120) είναι πιο οικονομικό 1-1,5 λίτρο από όταν ήταν μαμά το αμάξι στα 160 Hp
Ο καθένας πρέπει να μετρήσει το δικό του γιατί δεν είναι ίδια η βέλτιστη ταχύτητα για οικονομία σε όλα. BMW 116i , το καινούριο μοντέλο του 2012, 136 ίπποι, αυτόματο 8άρι κιβώτιο, η βέλτιστη ταχύτητα για οικονομία σε αυτοκινητόδρομο είναι 115χλμ/ώρα. Οι μετρήσεις έγιναν από το trip computer, στη ρύθμιση eco, σε επίπεδο δρόμο, με ένα άτομο, στην Εθνική πριν και μετά την Κατερίνη.
Πιστευω οτι η οικονομια στο αυτοκινητο ερχεται μεσα στο φασμα των στροφων του κινητηρα που αποδιδεται η ανωτερη ροπη , Και δεν εχει σχεση με τα χλμ/ωρα.
Συμφωνώ με την loukia.φαίνεται πολυ ενημερωμενη.Θα ήθελα μονο να προσθέσω οτι παίζει ρόλο στην κατανάλωση και απο τι εταιρεία βάζουμε κυρίως πετρέλαιο καθώς και το φίλτρο αέρα κατα ποσό ειναι καθαρό αναλόγως σε τι περιοχή κινουμαστε.
FIAT 500 TWIN AIR: EO ME 130km/hr μου καίει περίπου 6,2l/100km
Στην πόλη με κίνηση 6,9l/100km
SKODA YETI 1.6diesel το μέτρησα για 1500km τα 1000km σε εθνική οδό με ταχύτες γύρω στα 120km/hr και τα 500km σε επαρχιακό δρόμο και μου έκαψε 5,5l/100km. Καθόλου άσχημα.
Με αυτό θέλω να πω πως ένας πετρελαιοκίνητος κινητήρας στα χαρτιά καίει πολύ κοντά με την πραγματικότητα.Αντίθετα το πολυδιαφημιζόμενο για την οικονομία του FIAT δεν είναι καθόλου οικονομικό στην πόλη και μάλιστα στην λειτουργία ECO και με ενεργοποιημένο το start/stop.
Το πόσο καίει ένα όχημα εξαρτάται από την οδηγό, το ίδιο το όχημα, τις συνθήκες καιρού, τις συνθήκες οδοστρώματος, και άλλες παραμέτρους.Δεν υπάρχει αξίωμα.Συνήθως στα οχήματα σειράς ένα όχημα καίει μετά τα 120-130 χιλιόμετρα την ώρα.Μετράει το πως επιταχύνουμε ένα όχημα και το πως το φρενάρουμε.Αν οι κινήσεις μας δεν είναι ήρεμες και με χειρουργική ακρίβεια, αλλά απότομες και γρήγορες, τότε δεν μπορούμε να πετύχουμε χαμηλά νούμερα κατανάλωσης καυσίμου.Από όχημα σε όχημα υπάρχουν τεχνικές διαφορές στο κιβώτιο, δηλαδή σχέσεις μετάδοσης, τελικής, συν όπισθεν, το τι αεροδυναμικό συντελεστή έχει το κάθε όχημα, αν έχει χαμηλού προφίλ ελαστικά ή πιο ψηλά τύπου balloon, το πόσο καλά συντηρημένο είναι μηχανολογικά και ηλεκτρολογικά, αν διαθέτει αεροδυναμικά βοηθήματα, χαμηλό κέντρο βάρους, συνολικό βάρος και με τους επιβάτες, και άλλα. Επίσης οι καιρικές συνθήκες παίζουν και αυτές τον ρόλο τους.Αν υπάρχει αέρας και σε ποιά κατεύθυνση, αν έχει κρύο ή πολύ ζέστη, σε ποιό υψόμετρο κινούμαστε.Ακόμα η ποιότητα του οδοστρώματος αυξάνει η μειώνει την κατανάλωση, αν υπάρχουν ανηφόρες ή κατηφόρες, απότομες, πολύ απότομες, κ.τ.λ.Οι κλίσεις του οδοστρώματος ιδιαίτερα στις στροφές αυξάνουν ή μειώνουν την κατανάλωση ανάλογα. Η eco driving οδήγηση απαιτεί υπομονή, επιμονή και ξεκάθαρό μυαλό.Στις μέρες μας, με τους περισσότερους να έχουν πολλά προβλήματα, η προσπάθεια του να πετύχουμε χαμηλά νούμερα κατανάλωσης, για παράδειγμα σε μία ώρα οδήγησης, μέσα σε μία απότομη επιβράδυνση ή επιτάχυνση, μας χαλάει την χαμηλή κατανάλωση. Επίσης καλή η οδήγηση eco driving, οι τιμές των καυσίμων όμως είναι πάρα πολύ ακριβές και πρέπει να φωνάξουμε όλοι μαζί να πέσουν κατά πολύ.
seat leon 1,4 tsi. Σε μικτές συνθήκες και με ταχύτητες στην ΕΟ προσεγγίζουσες τα 140 km/h η μικτή καταναλωση ανέρχεται σε περίπου 7lt/100km. Στη πόλη και όχι σε μποτιλιαρίσματα 12,2 lt/100km
Hunday Αtos 1,1 Prime. Σε μικτές συνθήκες και με ταχύτητες στην ΕΟ προσεγγίζουσες τα 140 km/h η μικτή καταναλωση ανέρχεται σε περίπου 8lt/100km. Στη πόλη σε μποτιλιαρίσματα περίπου 10 lt/100km
Παιζουν ρόλο τα κυβικά , ανα υπάρχει 6αρι ή 7αρι κιβωτιο (οποτε ταξιδεύεις με 160χλμ με..2500σ.α.λ.) και μικρή κατανάλωση γιατι ο κινητηρας δεν ζορίζεται, το βαρος, αεροδυναμικη κ.λ.π....το δικο μου 1400αρι 100 αλογων που έχει τελική 185...στα 160 ζορίζεται και καιει...η 2λιτρη μπεμπα με το 6ταχυτο καιει λιγότερο την ίδια στιγμη (πραγματική δοκιμη).....
Έχω την Mercedes-Benz C 200 Kompressor Sportcoupe automatic 2006 και η κατανάλωση της είναι με 120 χιλιόμετρα 8,6.... με 140 χλμ 9,2 με 160-170 χλμ 10,5 ολα εθνική και Αθήνα οικονομική οδήγηση 9,5 λίτρα
Απο προσωπική εμπειρία με KIA RIO 1.1 DIESEL έχω πρόσφατα παραδείγματα κατανάλωσης . 1) ταξίδι με 2 άτομα καί αποσκευές Αθήνα Θεσσαλονίκη ,και αντίστροφα.Ξεκίνησα και ολοκλήρωσα τη διαδρομή οδηγώντας το αυτοκίνητο στο όριο με ταχύτητες 140 εως 170 σερί. Κατανάλωση με γέμισμα στη Θεσσαλονίκη 5.8 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα .Επιστροφή στην Αθήνα με χαλαρούς ρυθμούς με μέση ταχύτητα τα 100 χιλιόμετρα ,κατανάλωση 3,7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα .Ναι καλά διαβάσατε και μπορεί να κατέβει και άλλο εαν το πάς με 90 ,όπου στη στιγμιαία κατανάλωση και σε απόλυτη ευθεία κυμαίνεται στα 3,3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα .Εν τέλει πιστεύω οτι όλα τα αυτοκίνητα θα πρέπει να έχουν μεγάλες διαφορές στήν κατανάλωση που θα αγγίζει και το 45 τοις εκατο.
μπραβο,πολυ σωστη ενεργεια.πρεπει ομως να γινει με τις κανονικες ταχυτητες πολης-επαρχιακου δρομου-εθνικης (50-80-120)σε ολες τις συνθηκες οδηγησης (μποτιλιαρισμα-ανετα-ανηφορες-προσπερασεις κλπ) και αν γινεται και με βενζινη και με diesel.εκει θα φανουν ολα.
Προσωπικά θα με ενδιέφερε η κατανάλωση αν ταξιδεύουμε μια διαδρομή ακριβώς με τα όρια ταχύτητας ώστε να συμπεριλαμβάνει όλα τα ενδεχόμενα με ταχύτητες από 80 - 130 xλμ/ω...
4.3 τελική σχέση μετάδοσης.
Ζυγιζω 1100 κιλά
Μετά τις 4100 ξεκινάει διπλός παλμός στα μπεκ αλλάζει η χαρτογράφηση λόγω ενεργοποίησης tvis ( μεταβλητή εισαγωγή αέρα)
Στις 4.000 έχω 110 Χ.α.ω
Είναι κοντό αρκετά.
Στη πόλη μια απο τα ίδια
Παρόλα αυτά εκεί έχω 5.9 λίτρα/100 με η Χωρίς ac δεν επηρεάζεται ιδιαίτερα
Αν ξεπεράσω τις 4100 πάει 7.5 +
Έχω wideband και βλέπω τη συμπεριφορά του μίγματος.
Μέχρι τις 4000 έχω περίπου 15 με 15.5
Μετά τις 4100 έχω κάτω από 14.
Corolla ke70 1980 με 1.6 16v 4age 155bhp
Στα τρελλα χρόνια αγόρασα ένα Mercedes ml 350. Περίπου μόλις βάζω μπρος τελειώνει και η βενζίνη. Οι βενζινοπώλες της περιοχής πίνουν νερό στο όνομα μου. Όταν έχω σβηστή τη μηχανή τότε καίει κάπως λιγότερο...
Η κατανάλωση εξαρτάται κυρίως από τις στροφές του κινητήρα, το βάρος του αυτοκινήτου, τον αεροδυναμικό του συντελεστή και την τριβή των ελαστικών και οδοστρώματος. Προσωπικά οδηγώ αυτοκίνητο με κινητήρα 1.8ΤFSI 170 ίππων και μετά απο πολλές δοκιμές στην εθνική με σταθερή ταχύτητα (ενεργοποιώ το cruise control) την χαμηλότερη κατανάλωση την επιτυγχάνω στα 90 χλμ/ώρα. 5,3 lit/100km. Στα 90 χλμ/ώρα οι στροφές της μηχανής ειναι 1900 με 6η. Η μέγιστη ροπή αποδίδεται σταθερά απο τις 1500-4800 στροφές οπότε ο κινητήρας δεν στρεσάρεται καθόλου να κρατήσει το αυτοκίνητο σε αυτές τις στροφές ανεξαρτήτου κλίσης οδοστρώματος. Με άλλα λόγια η μέγιστη οικονομία καυσίμου επιτυγχάνεται στις στροφές γύρω απο τη μέγιστη ροπή (ή την ροπή που μπορεί να κινήσει ικανοποιητικά το αμάξωμα) και με τη μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο. Στα 120 χλμ/ώρα η κατανάλωση ανεβαίνει στα 6,5 lit/100km και οι στροφές της μηχανής ειναι 2500. Και κάτι τελευταίο: Με έναν κινητήρα turbo μπορούμε να έχουμε εξαιρετικές επιδόσεις και οικονομία καυσίμου. Αλλά όχι ταυτόχρονα.
θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τι γίνεται σε αυτές τις ταχύτητες. Προσωπικά έχω παρατηρήσει μεγάλες διαφορές από τα 100 χιλιόμετρα και πάνω. Το θέμα είναι ποιος έχει υπομονή να πηγαίνει σιγά. Πολλές φορές το γκάζι είναι γλυκό!!!!!!!!!!!
Οι περισσότερες των απαντήσεων είναι λάθος. Τι μας ζητείται ; Από πόσα χλμ και άνω η κατανάλωση εκτοξεύεται; Άρα σαφώς και μιλάμε για ταχύτητες ταξιδιού και όχι ταχύτητες απο φανάρι σε φανάρι και βέβαια όχι καταναλώσεις εντός πόλης. Η γνώμη μου είναι ότι τα 100 χλμ. περίπου είναι το όριο όπου απο εκεί και πάνω η κατανάλωση αυξάνεται δραματικά.
Fiat Punto 1.2 Mk2 2003
1.8 20vt φτιαγμενος.προ κρισεως και προ γαμου
ταξιδι με γυναικα ,360 χλμ μεση καταναλωση ανω των 20lt/100klm.πρακτικα,πηγαινε 1 τεποζιτο +ενα φουλαρισμα στα 250 χλμ
μετα κρισεως και μετα τον γαμο
ταξιδι με γυναικα,παιδι και αποσκευες 360 χλμ μεση καταναλωση 5,7 lt/100km.ταχυτητες ικανες να προκαλεσουν αυτοκτονικες τασεις,δηλ. max 120.πρακτικα πηγαινε-ελα μου εβγαινε 1 τεποζιτο και μου εμειναν και κατι ψιλα...
μεσα στην πολη 6,5.
ε,το πουλησα και ηρεμησα ψυχολογικα
Toyota Corolla Privilege 2006 VVT-i 1,4 97 hp
Οδηγώντας στην Εγνατία οδό με 130 χμ/ώρα (όσο και το όριο ταχύτητας) δεν έχω διαπιστώσει διαφορά στην κατανάλωση. Από εκεί και πάνω πιστεύω θα αυξάνει αρκετά. Με 20% των χιλιομέτρων σε κύκλο πόλης και το 80% σε επαρχιακό και εθνικό δίκτυο, με 3-4 άτομα συνήθως, και διατηρώντας τις στροφές συνήθως μέχρι 3000, η μέση κατανάλωση είναι 6,5 λίτρα/100 χμ. Πολύ κοντά στην τυποποιημένη μέση με 6,3 λίτρα..Τα παλαιότερα ατμοσφαιρικά βενζινοκίνητα πετυχαίνουν άνετα καταναλώσεις πολύ κοντά στις τυποποιημένες. Αυτό για Hyundai Accent 1341cc, 2001. Με παρόμοια χρήση έχω μέση κατανάλωση 6,6 λίτρα σε Ford Fiesta 1,4 2002. Πολύ κοντά στη μέση τυποποιημένη που είναι 6,7 λίτρα με λάστιχο 195-50-15. Παρόμοιες καταναλώσεις έχουν και τα περισσότερα καινούρια βενζινοκίνητα παρά τις εργοστασιακές 4 ως 5 λίτρα. Πάντως για βενζινοκινητήρες θεωρώ απαραίτητα για ένα "διαγωνισμό" οικονομίας τα Honda Jazz, Civic, ακόμα και παλαιότερα μοντέλα γιατί είναι πολύ οικονομικά.
Θα το πω άλλη μια φορά. Το αυτοκίνητο το βλέπουμε από κοντά πριν τα αγοράσουμε δεν το διαλέγουμε από τα περιοδικά. Το κυριότερο είναι το συναίσθημα δηλ ποιο μας αρέσει πιο πολύ μετά η αξιοπιστία και μετά η κατανάλωση. Το αν έχει 0,3 λίτρα χαμηλότερη κατανάλωση δεν με ενδιαφέρει. Το kia rio 1,1 με το συμπάθιο είναι ψόφιο.
Ολα ειναι κάπως σχετικά.
Αν κινεισαι με 100 χλμ/ωρα με 6η ή 7η ή 8ή! στην εθνική Αθ-Θεσ/κης σταθερα, 1 ατομο, χωρις αποσκευες έχεις μικρή καταναλωση. Ισως και τη μικροτερη δυνατη. Αν πάλι κινείσαι κοντά στην τελική του οχηματος με 5000σ.α.λ ή 6000σ.α.λ ή 7000σ.α.λ με 4 ατομα και κάποιες αποσκευες ... υπολογιστε την μεση κατανάλωση επι 4 ή και επί 5 !
Νομίζω οτι πολυ - πολυ γενικά, με αρκετες πιθανών εξαιρεσεις, ενα "καθημερινο" οχημα 1,3λτ - 2λιτρα το οποιο κινειται με 140+ η κατανάλωση γράφει ή αρχιζει να γράφει διψηφιο νουμερο. Για ταχυτητες πανω απο 200χλμ/ωρα τοτε η αεροδυναμική "ρουφάει" ενω αν φτάσουμε 230+ και λοιπες τρελες ταχυτητες τοτε μάλλον θα έχουμε "τρυπα" στο τεποζιτο και στο πορτοφολι μας. :)
Εχω βιώσει για αρκετα χλμ., 2λιτρο με 200 αλογα με 5 ατομα, με σχετικά μεγαλες ταχυτητες να καταναλωνει πανω απο 26 λιτρα/ωρα.
Ειπαμε, μεχρι τα 100-110 κατι σωζουμε, αλλα ταξιδι δε γινετε.
Άχ,βαχ...η κατανάλωση είναι ένα θέμα που με πονάει ιδιαίτερα.Διαθέτω ένα δίλιτρο ατμοσφαιρικό Leon (2.0fsi) με φίλτρο-πρόγραμμα-εξάτμιση-μπουστεράκι γκαζιού.Σε ταξίδι στην ΕΟ με ταχύτητα περίπου 220-230klm/h με 6η και 5000+ σ.α.λ η κατανάλωση φτάνει σε επίπεδα που κλαίς,20+ lit./100klm.Αντιθέτως με 6η στις 3000 σ.α.λ και ταχύτητα 110-120klm/h η κατανάλωση φτάνει περίπου στα 8lit./100klm. μπορεί να μειωθεί κι άλλο αλλά πιο αργά πεθαίνεις...
ΧΑΝΙΑ-ΡΕΘΥΜΝΟ ΜΕ ALFA ROMEO 156 TWIN SPARK 2002 1600CC ME CRUISE CONTROL 90KM/h 5.7litre!οχι δεν χαλασε το trip απλα......ειχα την γυναικα και μωλισ δει τα 100 ξεκιναει η μουρμουρα!!!!!
citroen c4 1400 90hp στην εθνικη με 2 ατομα και κλιματισμο
Το βελτιστο ειναι τα 90 χλμ αυτο γιατι οι διεθνεις μετρισεις που γινονται για εκτος δρομου διαδρομες ειναι σε αυτα τα χλμ. Παλιοτερα ηταν το 120 και για αυτο τα παλιοτερα αυτοκινητα εκαιγαν εκει λιγοτερο. Ο καλυτερος τροπος για να μην καις πολυ ειναι στα εκτος πολης σταθερο το ποδι στο γκαζι. Δεν το κουναμε καθολου, στην ανηφορα ισως να παει και στα 80 αλλα στην κατηφορα θα παει 100 οποτε θα ερθει στα ισα του. Προσοχη, οχι σταθερες οι στροφες του κινητηρα, σταθερο το ποδι στο γκαζι, δεν κουνιεται ρουπι. Και προκαλω, οποιον απο τους δημοσιογραφους του περιοδικου, να καψει λιγοτερο απο εμενα.
Συμφωνώ με τον Βασίλη.90 οκ 90-120 ικανοποιητικά. 121 και πάνω εχουμε σταδιακή αύξηση κατανάλωσης θορύβου και ανησυχίας απο τους συνεπιβαινοντες. Ενοειται πάντα η μεγαλύτερα επιτρεπτη ταχύτητα στο κιβώτιο και χαμηλές στροφές κινητήρα. Γίνεται ? γίνεται γίνεται.
Είναι γνωστό, όσο πατάς, καίει. Το "μυστικό" είναι σταθερό γκάζι και όχι πολλές αυξομειώσεις. Να είναι το πόδι μας σαν μηχανικό CC (cruise control). Σε ταξίδι μου με το Scirocco (2.0) απο Βόλο/Αθήνα, η ένδειξη έδειξε 5,4 l/100 και δεν ήταν χαλασμένο το trip computer. Απλά ερχόμουν με τη ρεζέρβα ανάγκης και δεν ξεπέρασα πουθενά τα 100 χλμ/ω και δεν έπεσα κάτω απο 90. Δεν έχω CC, οπότε σταθερό γκάζι και μουσική δυνατά, για να μη κοιμηθούμε.
Το έχω ξαναπεί και βλέπω τώρα ότι συμμερίζεστε την άποψη μου, ότι δεν αρκεί η ελάχιστη κατανάλωση, αλλά και η μέγιστη, προκειμένου να σχηματίσει σαφή γνώμη ο καταναλωτής, για το κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου. Όλοι οι κατασκευαστές θα έπρεπε να ανακοινώνουν εκτός από την ελάχιστη και τη μέγιστη κατανάλωση. Η μέγιστη κατανάλωση θα μπορούσε να υπολογιστεί, ξεκινώντας από στάση με τέρμα γκάζι και αφήνοντας απότομα το συμπλέκτη και στη συνέχεια να γίνονται οι αλλαγές ταχυτήτων στον κόφτη, μέχρι τη μεγαλύτερη σχέση του κιβωτίου ταχυτήτων. Στη συνέχεια μετα την τοποθέτηση της μεγαλύτερης σχέσης (5ης ή 6ης κ.λ.π.), να συνεχιστεί το γκάζι στο πάτωμα, μέχρι την τελική ταχύτητα. Η κατανάλωση που θα έχουμε με αυτόν τον τρόπο οδήγησης θα είναι μια ένδειξη για τη μέγιστη κατανάλωση του αυτοκινήτου. Αν δεν αρκεί αυτή η δοκιμή, να επαναληφθεί μερικές φορές, μέχρι να βγεί το τελικό συμπέρασμα. Η μέγιστη κατανάλωση που θα προκύψει με αυτές τις δοκιμές, θα είναι ενδεικτική για κάποιους, που θέλουν να ξέρουν πόσο θα κάψει το αυτοκίνητο τους, όταν θελήσουν να του πιούν το αίμα. Ακόμα αν θέλουμε να βρούμε πόσο περισσότερο θα μπορούσε να κάψει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, θα μπορούσαμε να το φορτώσουμε με το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος και να επαναλάβουμε τις δοκιμές.
Είναι απίστευτο. Λες και κάτι γίνεται κοντά στα 130 και η κατανάλωση στο τούρμπο αυτοκίνητό μου ανεβαίνει απότομα!
Για ίσιο δρόμο πρακτικά με 90km/h επιτυγχάνεται η βέλτιστη κατανάλωση(αυτή που συμπίπτει με του κατασκευαστή),και μέχρι 120-130,κρατιέται σε νορμάλ επίπεδα(πρακτικά δηλ τα επιτρεπόμενα όρια).Από εκεί και πάνω αυξάνει δυσανάλογα και δεν αξίζει.Για ανηφόρες οι τιμές της ταχύτητας μειώνονται,για κατηφόρες αυξανονται.
Mετά τα 140Κm/h σε ένα μέσο αυτοκίνητο με σχετικά σφικτή κλιμάκωση η καταναλώση παίρνει την ανιούσα. Τρα αν μιλάμε για 1.800άρη με 7αρι σανζμαν θεομακρο ισώς να μη καίει πολύ ακόμα και στα 170Κm την ορα
εμένα η γυναίκα μου με το mercentes a class 1500 toy 09 καίει μέσα στην πόλη 11 τα 100 και εκτός 8 μόνο φυσιολογικό δεν το βρίσκω !!!
Scirocco 1,4 tsi DSG 238 hp (πρόγραμμα εξάτμιση εισαγωγή αέρα)
Μαρκόπουλο- κέντρο Αθήνα από αττική οδό 6,2 lt/100 km (100-120 km) μέσα στο κέντρο 7,4-8,4 lt/100km
Ταξίδι 140-180 8.0- 9.5 lt/100km
Πιστεύω μεγάλο ρόλο παίζει αεροδυναμική ,βάρος , και σε μένα το DSG από 1700 στροφές έχω ήδη 7 ταχύτητα, επίσης με το πρόγραμμα που έχω σε νορμάλ km (90-120) είναι πιο οικονομικό 1-1,5 λίτρο από όταν ήταν μαμά το αμάξι στα 160 Hp
Ο καθένας πρέπει να μετρήσει το δικό του γιατί δεν είναι ίδια η βέλτιστη ταχύτητα για οικονομία σε όλα.
BMW 116i , το καινούριο μοντέλο του 2012, 136 ίπποι, αυτόματο 8άρι κιβώτιο, η βέλτιστη ταχύτητα για οικονομία σε αυτοκινητόδρομο είναι 115χλμ/ώρα. Οι μετρήσεις έγιναν από το trip computer, στη ρύθμιση eco, σε επίπεδο δρόμο, με ένα άτομο, στην Εθνική πριν και μετά την Κατερίνη.
η επίδραση της ταχύτητας σε αυτά τα επίπεδα (ας πούμε ταξιδιού)
Πιστευω οτι η οικονομια στο αυτοκινητο ερχεται μεσα στο φασμα των στροφων του κινητηρα που αποδιδεται η ανωτερη ροπη , Και δεν εχει σχεση με τα χλμ/ωρα.
Συμφωνώ με την loukia.φαίνεται πολυ ενημερωμενη.Θα ήθελα μονο να προσθέσω οτι παίζει ρόλο στην κατανάλωση και απο τι εταιρεία βάζουμε κυρίως πετρέλαιο καθώς και το φίλτρο αέρα κατα ποσό ειναι καθαρό αναλόγως σε τι περιοχή κινουμαστε.
FIAT 500 TWIN AIR: EO ME 130km/hr μου καίει περίπου 6,2l/100km
Το πόσο καίει ένα όχημα εξαρτάται από την οδηγό, το ίδιο το όχημα, τις συνθήκες καιρού, τις συνθήκες οδοστρώματος, και άλλες παραμέτρους.Δεν υπάρχει αξίωμα.Συνήθως στα οχήματα σειράς ένα όχημα καίει μετά τα 120-130 χιλιόμετρα την ώρα.Μετράει το πως επιταχύνουμε ένα όχημα και το πως το φρενάρουμε.Αν οι κινήσεις μας δεν είναι ήρεμες και με χειρουργική ακρίβεια, αλλά απότομες και γρήγορες, τότε δεν μπορούμε να πετύχουμε χαμηλά νούμερα κατανάλωσης καυσίμου.Από όχημα σε όχημα υπάρχουν τεχνικές διαφορές στο κιβώτιο, δηλαδή σχέσεις μετάδοσης, τελικής, συν όπισθεν, το τι αεροδυναμικό συντελεστή έχει το κάθε όχημα, αν έχει χαμηλού προφίλ ελαστικά ή πιο ψηλά τύπου balloon, το πόσο καλά συντηρημένο είναι μηχανολογικά και ηλεκτρολογικά, αν διαθέτει αεροδυναμικά βοηθήματα, χαμηλό κέντρο βάρους, συνολικό βάρος και με τους επιβάτες, και άλλα.
Επίσης οι καιρικές συνθήκες παίζουν και αυτές τον ρόλο τους.Αν υπάρχει αέρας και σε ποιά κατεύθυνση, αν έχει κρύο ή πολύ ζέστη, σε ποιό υψόμετρο κινούμαστε.Ακόμα η ποιότητα του οδοστρώματος αυξάνει η μειώνει την κατανάλωση, αν υπάρχουν ανηφόρες ή κατηφόρες, απότομες, πολύ απότομες, κ.τ.λ.Οι κλίσεις του οδοστρώματος ιδιαίτερα στις στροφές αυξάνουν ή μειώνουν την κατανάλωση ανάλογα.
Η eco driving οδήγηση απαιτεί υπομονή, επιμονή και ξεκάθαρό μυαλό.Στις μέρες μας, με τους περισσότερους να έχουν πολλά προβλήματα, η προσπάθεια του να πετύχουμε χαμηλά νούμερα κατανάλωσης, για παράδειγμα σε μία ώρα οδήγησης, μέσα σε μία απότομη επιβράδυνση ή επιτάχυνση, μας χαλάει την χαμηλή κατανάλωση.
Επίσης καλή η οδήγηση eco driving, οι τιμές των καυσίμων όμως είναι πάρα πολύ ακριβές και πρέπει να φωνάξουμε όλοι μαζί να πέσουν κατά πολύ.
seat leon 1,4 tsi. Σε μικτές συνθήκες και με ταχύτητες στην ΕΟ προσεγγίζουσες τα 140 km/h η μικτή καταναλωση ανέρχεται σε περίπου 7lt/100km. Στη πόλη και όχι σε μποτιλιαρίσματα 12,2 lt/100km
Hunday Αtos 1,1 Prime. Σε μικτές συνθήκες και με ταχύτητες στην ΕΟ προσεγγίζουσες τα 140 km/h η μικτή καταναλωση ανέρχεται σε περίπου 8lt/100km. Στη πόλη σε μποτιλιαρίσματα περίπου 10 lt/100km
Παιζουν ρόλο τα κυβικά , ανα υπάρχει 6αρι ή 7αρι κιβωτιο (οποτε ταξιδεύεις με 160χλμ με..2500σ.α.λ.) και μικρή κατανάλωση γιατι ο κινητηρας δεν ζορίζεται, το βαρος, αεροδυναμικη κ.λ.π....το δικο μου 1400αρι 100 αλογων που έχει τελική 185...στα 160 ζορίζεται και καιει...η 2λιτρη μπεμπα με το 6ταχυτο καιει λιγότερο την ίδια στιγμη (πραγματική δοκιμη).....
Πιστέυω παίζουν κυρίως ρόλο οι στροφές. 2700-3000 περίπου ανά λεπτό είναι το πιο οικονομικό
Έχω την Mercedes-Benz C 200 Kompressor Sportcoupe automatic 2006 και η κατανάλωση της είναι με 120 χιλιόμετρα 8,6....
με 140 χλμ 9,2
με 160-170 χλμ 10,5 ολα εθνική
και Αθήνα οικονομική οδήγηση 9,5 λίτρα
Παρα πολύ ενδιαφέρον το θέμα τής συζήτησης.
μπραβο,πολυ σωστη ενεργεια.πρεπει ομως να γινει με τις κανονικες ταχυτητες πολης-επαρχιακου δρομου-εθνικης (50-80-120)σε ολες τις συνθηκες οδηγησης
(μποτιλιαρισμα-ανετα-ανηφορες-προσπερασεις κλπ) και αν γινεται και με βενζινη και με diesel.εκει θα φανουν ολα.
Προσωπικά θα με ενδιέφερε η κατανάλωση αν ταξιδεύουμε μια διαδρομή ακριβώς με τα όρια ταχύτητας ώστε να συμπεριλαμβάνει όλα τα ενδεχόμενα με ταχύτητες από 80 - 130 xλμ/ω...
Είμαι και εγώ ένας από αυτούς που αναρωτιόμουν πόσο καίω στα 140χλμ./ώρα...
4.3 τελική σχέση μετάδοσης. Ζυγιζω 1100 κιλά Μετά τις 4100 ξεκινάει διπλός παλμός στα μπεκ αλλάζει η χαρτογράφηση λόγω ενεργοποίησης tvis ( μεταβλητή εισαγωγή αέρα) Στις 4.000 έχω 110 Χ.α.ω Είναι κοντό αρκετά. Στη πόλη μια απο τα ίδια Παρόλα αυτά εκεί έχω 5.9 λίτρα/100 με η Χωρίς ac δεν επηρεάζεται ιδιαίτερα Αν ξεπεράσω τις 4100 πάει 7.5 + Έχω wideband και βλέπω τη συμπεριφορά του μίγματος. Μέχρι τις 4000 έχω περίπου 15 με 15.5 Μετά τις 4100 έχω κάτω από 14. Corolla ke70 1980 με 1.6 16v 4age 155bhp
GHhwhahha