Η Honda προσθέτει στην ευρωπαϊκή γκάμα το ZR-V, ένα νέο C-SUV ανάμεσα στο ίδιας κατηγορίας HR-V και το μεγαλύτερο -νέας γενιάς- CR-V, που σκοπεύει να αποτελέσει την νέα πρότασή της στα υβριδικά SUV.
Η κατηγορία των μικρομεσαίων SUV (C-SUV) γνωρίζει μεγάλη άνθηση στην ευρωπαϊκή, αλλά και την ελληνική αγορά, σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων της προηγούμενης χρονιάς. Αναγνωρίζοντας αυτή την τάση του κοινού, το οποίο ανεβαίνει σε μεγαλύτερα μεγέθη από τα segment των μικρών και μικρών SUV, οι περισσότεροι κατασκευαστές επενδύουν στα μικρομεσαία ή αλλιώς οικογενειακά SUV λανσάροντας νέα μοντέλα. Πρόσφατο παράδειγμα η Honda, η οποία εκπροσωπείται αυτή τη στιγμή στην κλάση από το HR-V e:HEV (πατήστε για να διαβάσετε τη δοκιμή), ωστόσο πρόκειται οσονούπω να προσθέσει στο ρόστερ της και το ZR-V, ένα όχημα ελεύθερου χρόνου, τα αρχικά του οποίου σημαίνουν «Z Runabout Vehicle». Το μοντέλο έχει μήκος 4,57 μέτρα και άρα... ακροβατεί σε διαστάσεις ανάμεσα τόσο στα C-SUV όσο και στα D-SUV.
Σχετικά με τη γκάμα των κινητήριων συνόλων του Honda ZR-V συναντούμε δύο προτάσεις. Πρώτη επιλογή για Ευρώπη είναι το υβριδικό σύστημα e:HEV που συναντούμε στη νέα, ενδέκατη γενιά του Civic (δες τη δοκιμή πατώντας εδώ) το οποίο απαρτίζεται από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 2,0 λτ. που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι συνεργάζονται με ένα σοφιστικέ σύστημα μετάδοσης, χωρίς κιβώτιο με γρανάζια, για την πιο ομαλή μεταφορά της ροπής. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στα 184 άλογα 5.000-6.000 σ.α.λ. με 315 Nm ροπής από το μηδέν, ενώ παρά τη μεγάλη ονομαστική ισχύ, η Honda υπόσχεται κατανάλωση 4,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα για το βάρους 1.580 κιλών SUV.
Βέβαια, υπάρχει και ο 1,5 VTEC Turbo, κινητήρας που γνωρίσαμε στην προηγούμενη γενιά του Civic και απέδιδε 182 άλογα, συνδυασμένου αποκλειστικά με CVT αυτόματο κιβώτιο, αλλά θα διατεθεί σε συγκεκριμένες αγορές, όπως για παράδειγμα της Ιαπωνίας, και λογικά δεν θα έρθει στην Ευρώπη. Κρίμα, γιατί στην Ελλάδα το φορολογικό καθεστώς «μαστιγώνει» τα αυτοκίνητα από 2,0 λτ. και άνω, μέσω τεκμηρίων και φόρου πολυτελείας, ανεξάρτητα από το αν είναι υβριδικά.
Στην καμπίνα, το νέο ZR-V έχει σαφείς επιρροές από τα υπόλοιπα καινούρια μοντέλα της Honda, όπως το Civic και το νέο CR-V. Ο σχεδιασμός του είναι μίνιμαλ, αλλά παράλληλα εξαιρετικά κομψός, ενώ σε υψηλά επίπεδα κινείται και το τεχνολογικό προφίλ του ιαπωνικού SUV, το οποίο εξοπλίζεται με δύο ψηφιακές οθόνες, μία 10,2 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μια 9 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό ως πύλη για το αναβαθμισμένο infotainment HMI της Honda. Από πλευράς χώρων, η εταιρεία υπόσχεται άνετες μετακινήσεις για πέντε ενήλικες, κάτι που δεν αποκλείεται να καταφέρνει λαμβάνοντας υπόψιν το μεταξόνιο των 2.655 χλστ. (μόλις 5 χλστ. μικρότερο από αυτό του μεγαλύτερου CR-V 5ης γενιάς).
Πέρα από αυτά, όμως, αξίζει να αναφερθεί πως το νέο ZR-V εξοπλίζεται με τη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης Honda Sensing, η οποία διαθέτει 16 «εργαλεία» ενεργητικής ασφάλειας μεταξύ των οποίων αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αποφυγή σύγκρουσης με πεζό, ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματα προσαρμοζόμενος ρυθμιστής ταχύτητας (Adaptive Cruise Control) κ.ά..
Πότε έρχεται και πόσο θα κάνει;
Το νέο Honda ZR-V αναμένεται στην αγορά το τελευταίο τρίμηνο του 2023 και οι τιμές του αναμένονται πάνω από 40.000 ευρώ. Στόχο έχει να προτάξει την υβριδική τεχνολογία του, αλλά και μια premium προσέγγιση. Περισσότερα όταν θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε και από κοντά.