Το περιμέναμε πολύ καιρό και πλέον είναι εδώ. Το ολοκαίνουργιο αμιγώς ηλεκτρικό Hyundai Ioniq 5 έκανε σήμερα επίσημη πρεμιέρα έχοντας στη φαρέτρα του, ευρύχωρο εσωτερικό, δυνατότητα πολύ γρήγορης φόρτισης και 306 ίππους.
Η Hyundai βαδίζει στο δρόμο της ηλεκτροκίνησης και σήμερα προχωρά ένα βήμα παραπέρα με την παρουσίαση του ολοκαίνουργιου αμιγώς ηλεκτρικού Ioniq 5. Ξεκινώντας από το εξωτερικό παρατηρούμε πως το μοντέλο παραγωγής διατηρεί τον σχεδιασμό του πρωτότυπου. Οι κοντοί πρόβολοι, οι «αιχμηρές» γραμμές και οι λείες επιφάνειες χαρακτηρίζουν την εμφάνισή του, ενώ σε αυτό συνηγορούν τόσο οι κρυφές χειρολαβές στις πόρτες, αλλά και η δυνατότητα εξοπλισμού του μοντέλου με κάμερες αντί για τους πιο ογκώδεις παραδοσιακούς πλευρικούς καθρέπτες. Οι τροχοί 20 ιντσών είναι βελτιστοποιημένοι σχεδιαστικά για να βοηθούν την αυτονομία, τη στιγμή που τα τετράγωνα φωτιστικά σώματα στις δύο άκρες του οχήματος είναι τεχνολογίας LED.
Το νέο Ioniq 5 έχει μήκος 4.635 χιλιοστά, κάτι που το κατατάσσει στην κατηγορία των μικρομεσαίων hatchback, ωστόσο αναφορικά με τις αναλογίες το πιο εντυπωσιακό είναι το μήκος του μεταξονίου που φτάνει τα 3.000 χιλιοστά. Από εκεί και πέρα το μοντέλο έχει πλάτος 1.890 χιλιοστά και ύψος 1.605 χιλιοστά.
Το γενναιόδωρο μήκος του μεταξονίου (σε συνδυασμό με τη νέα πλατφόρμα E-GMP) προσάπτει ακριβώς τον ίδιο χαρακτηρισμό και στο εσωτερικό. Πολύ ενδιαφέρον είναι το γεγονός πως η μπροστινή κεντρική κονσόλα μπορεί να μετακινηθεί προς τα πίσω έως και 140 χιλιοστά, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει 531 λίτρα, ενώ αν πέσουν τα πίσω καθίσματα τότε ο χώρος αυξάνεται στα 1.600 λίτρα. Από τη στιγμή που απουσιάζει ο κινητήρας καύσης οι μηχανικοί της κορεατικής μάρκας δημιούργησαν και ένα ακόμα χώρο αποσκευών στο μπροστά μέρος. Η χωρητικότητά του εξαρτάται από την έκδοση (πισωκίνητη ή τετρακίνητη) και ανέρχεται στα 57 ή 24 λίτρα, αντίστοιχα.
Μένοντας στη καμπίνα το εσωτερικό κυριαρχείται από ένα ζεύγος οθονών 12 ιντσών, η μία έχοντας το ρόλο του πίνακα οργάνων και η άλλη του συστήματος infotainment. Το Ioniq 5 διαθέτει επίσης τον επιλογέα ταχυτήτων τοποθετημένο σε ένα μοχλό πίσω από το τιμόνι, καθώς και ένα head-up display με υποστήριξη επαυξημένης πραγματικότητας. Κάτι που ακόμα αξίζει να σημειωθεί είναι η διαθέσιμη ηλιακή οροφή που μεταξύ άλλων συμβάλει και στην αύξηση της αυτονομίας φορτίζοντας την μπαταρία!
Φτάνοντας στην μπαταρία η Hyundai προσφέρει δύο επιλογές 58 kWh ή 72,6 kWh. Το βασικό μοντέλο διαθέτει έναν μόνο ηλεκτρικό κινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος, ενώ υπάρχει και η έκδοση με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα για τετρακίνηση. Αμφότερες οι εκδόσεις βλέπουν την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 185 χλμ./ώρα.
Με τη μικρότερη μπαταρία και ένα ηλεκτρικό μοτέρ το Ioniq 5 έχει ισχύ 170 ίππων και 350 Nm ροπής με 0-100 χλμ./ώρα σε 8,2 δευτερόλεπτα. Το μοντέλο με τα δύο μοτέρ από τη μεριά του έχει ισχύ 235 ίππων και 605 Nm ροπής, με το 0-100 χλμ./ώρα να απαιτεί 6,1 δευτερόλεπτα. Με τη μεγάλη μπαταρία, η έκδοση με το ένα ηλεκτρικό μοτέρ φτάνει τους 218 ίππους και τα 350 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δτ.,), ενώ η έκδοση με τα δύο μοτέρ βλέπει την ισχύ της να αυξάνεται στους 306 ίππους και τα 605 Nm ροπής.
Η μπαταρία μπορεί να φορτίσει από το 10 έως το 80 τοις εκατό σε 18 λεπτά χάρη στις δυνατότητες φόρτισης 800 V χρησιμοποιώντας φορτιστή 350 kW. Μόνο πέντε λεπτά φόρτισης θα είναι αρκετά για απόσταση 100 χιλιομέτρων (WLTP). Σχετικά με την υψηλότερη αυτονομία αυτή προέρχεται από τη μπαταρία72,6 kWh στην πισωκίνητη έκδοση και είναι της τάξης των 470-480 χιλιομέτρων, σύμφωνα με όσα αναφέρει η Hyundai.
Το νέο Hyundai Ioniq 5, το πρώτο μοντέλο της ηλεκτρικής οικογένειας Ioniq, θα είναι διαθέσιμο αργότερα φέτος σε εννέα εξωτερικά χρώματα και τέσσερις επιλογές διακόσμησης του εσωτερικού. Οι τιμές αναμένονται προσεχώς.
Τι αμαξάρα είναι αυτή! Βέβαια πρέπει να κρατάς το 50αρι στο χέρι αλλά το καλό να λέγεται...
Τέλειο