ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

CUPRA Tavascan: SUV που «βγάζει» κέφι, αλλά και 580 χλμ. στην πόλη

9.128 Επισκέψεις στο άρθρο (11/4/2025)
CUPRA Tavascan: SUV που «βγάζει» κέφι, αλλά και 580 χλμ. στην πόλη
4 Φωτογραφίες »

Έχει 340 άλογα, ηλεκτρική τετρακίνηση και μεγάλη αυτονομία.
Βγάζει 580 χλμ. στην πόλη και 340 χλμ. στο ταξίδι.
Φρενάρει εξαιρετικά (100-0 σε 35,8 μέτρα) και διαθέτει στάνταρ ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση.
Ιδιαίτερη και αιχμηρή σχεδίαση μέσα έξω.

autotriti team

Το CUPRA Tavascan των 4,6 μέτρων διαθέτει αιχμηρή σχεδίαση, με κουπέ σιλουέτα που χαρακτηρίζεται από τις έντονες ακμές και τα φωτιζόμενα εμπρός-πίσω λογότυπα διαμορφώνοντας ένα επιθετικό και ελκυστικό σύνολο. Ο παράγοντας WOW είναι έντονος και στην καμπίνα, με την κεντρική, διαμπερή κονσόλα σε σχήμα Y να θυμίζει… διαστημόπλοιο.

Η σπορτίφ σχεδίαση πέρα από τη δημιουργία εντυπώσεων, είναι και προπομπός του οδηγικού χαρακτήρα που έχει το ισπανικό SUV, ειδικά στην έκδοση VZ που είχαμε στη δοκιμή μας. Η σχεδόν τέλεια κατανομή βάρους (49% μπροστά και 51% πίσω) και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ συμβάλλουν ώστε το Tavascan να στρίβει με μαεστρία και με πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, κρύβοντας τον όγκο του.

Σε αυτή φυσικά βοηθά και η τετρακίνηση, η οποία εξασφαλίζει πρόσφυση σε άσχημες καιρικές συνθήκες ή σε χωμάτινο τερέν, αλλά και σταθερότητα στις δυνατές επιταχύνσεις.

Βγάζει πραγματικά 580 χλμ. στην πόλη και 340 στο ταξίδι

Η έκδοση VZ του Tavascan που είχαμε στο Mega Test Electric In The City συνδυάζει ένα ηλεκτροκινητήρα με 286 άλογα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, με έναν δεύτερο μικρότερο στον μπροστινό 109 ίππων (συνδυαστικά 340 άλογα και 679 Nm ροπής), όντας το πιο ισχυρό που είχαμε μαζί μας αν και η αλήθεια είναι πως στην κίνηση της Κηφισίας και τα Εξάρχεια τα 340 άλογα δεν κάνουν διαφορά. Όμως στις λίγες φορές που βρήκαμε χώρο στη Βουλιαγμένης και την Εθνική, μας κόλλησε η πλάτη στο μπακετ (θα σας πω για αυτό μετά). Επιταχύνει δαιμονισμένα στο CUPRA drive mode: 60-100 σε 2,6 δλ. και 80-120 σε 3,4 δλ., επιδόσεις που έκαναν το CUPRA να εξαφανιστεί από τα υπόλοιπα 12 μοντέλα… όταν έβρισκε χώρο.
 

CUPRA TAVASCAN VZ 4WD 340 PS
Αυτονομία στην πόλη χλμ. 588
Αυτονομία στο ταξίδι χλμ. 342
Μπαταρία (ωφέλιμη) kWh 82 (77)
Τιμή έκδοσης VZ 51.950
Τιμή από (286 PS 2WD) 31.990 (286 PS, 82 KWh)

Η μεγάλη έκπληξη όμως ήταν πως τo Tavascan σημείωσε εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση (13,1 kWh/100 χλμ.). Είτε στο κέντρο, είτε στην παραλιακή, η κατανάλωση δεν ξεπέρασε σε κανένα κομμάτι τις 15 kWh/100 χλμ.. Έτσι σε συνάρτηση με τη μεγάλη του μπαταρία των 82 kWh (77 η ωφέλιμη), σημαίνει πως σε αυτές τις διαδρομές μπορούσε να βγάλει μέχρι και 588 χλμ.. Δηλαδή για κάποιον που κάνει 35 χλμ. ημερησίως σημαίνει πως χρειάζεται μια πλήρη φόρτιση κάθε 17 μέρες.

Στη πολύ καλή του αυτονομία συνέβαλε η διαχείριση της ενέργειας, η οποία επιτυγχάνεται μέσω τριών επιπέδων ανάκτησης (από τα paddles πίσω από το τιμόνι), ενώ υπάρχει και η επιλογή «B» στο λεβιέ κίνησης, πίσω από το τιμόνι, την οποία και προτιμήσαμε λόγω του χαρακτήρα των διαδρομών. Αυτή η επιλογή… πλησιάζει, αλλά δεν έχει την αποτελεσματικότητα της λειτουργίας one pedal, ωστόσο είναι ταμάμ για την κίνηση, αφού φρενάρει όσο χρειάζεται το Tavascan, χωρίς να το ακινητοποιεί και έτσι δε γκαζώνεις  έντονα για να ξεκινήσεις ξανά. Σας είπαμε για το μπάκετ πριν, το οποίο στην καθημερινότητα είναι πού πιο βολικό απ’ όσο φαντάζεσαι, διότι καταφέρνει να στηρίζει σωστά το σώμα σου με αποτέλεσμα να μένει ξεκούραστο. Από την άλλη αυτή που δεν ήταν εργονομική, είναι η κεντρική κονσόλα, λόγω της γέφυρας στο πάνω μέρος που δεν επιτρέπει την άμεση πρόσβαση. Τέλος παρά τους θηριώδεις τροχούς 21 ιντσών με ελαστικά 255/40, τα στάνταρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ κάνουν πολύ καλή δουλειά στον τομέα της άνεσης αν και το κακό ανάγλυφο των αθηναϊκών δρόμων θα βρει τον τρόπο σε ένα σπορ αυτοκίνητο να γίνει αντιληπτό.
 

Mercedes
LEAO VS TIGAR