Νέο Polestar 4: Coupe SUV χωρίς πίσω τζάμι
Η Polestar, ηλεκτρική μάρκα της Volvo, λανσάρει στη Σαγκάη το ταχύτερο μοντέλο της -σύντομης- ιστορίας της με 544 άλογα, το οποίο δεν έχει πίσω τζάμι στη πόρτα του χώρου αποσκευών. Αναρωτιέστε γιατί; Υπάρχει απάντηση...
Polestar 4: Το αντί-Tesla Model Y
Ανάμεσα στα πολλά μοντέλα που έκαναν πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης, ήταν η ώρα για την παρουσίαση του Polestar 4, του νεότερου μοντέλου της εταιρείας που αποτελεί την ηλεκτρική μάρκα επιδόσεων της Volvo Cars, η οποία με τη σειρά της βρίσκεται στις τάξεις της κινεζικής Geely από το 2010. Το σουηδικής καταγωγής, αλλά με κινεζικό DNA, Polestar 4 είναι ένα μεσαίο SUV με coupe στιλιστικά στοιχεία, μήκος 4.839 χλστ, πλάτος 2.139 χλστ. και ύψος 1.544 χλστ. το οποίο θα μπει στην ηλεκτρική παλαίστρα απέναντι σε μοντέλα όπως το Tesla Model Y και η Ford Mustang Mach-E. Το μοντέλο βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα Sustainable Experience Architecture (SEA) της Geely, η οποία χρησιμοποιείται από ουκ ολίγες μάρκες του ομίλου: smart, Lynk & CO, Zeekr και Baidu. Όπως όλα τα νεότερα ηλεκτρικά μοντέλα αυτής της κλάσης εφοδιάζεται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, κάτι για το οποίο φημίζονται άλλωστε οι Κινέζοι, ωστόσο ξεχωρίζει λόγω μιας βασικής... έλλειψης, αυτής του πίσω τζαμιού. Ναι, σωστά διαβάσατε. Δεν έχει πίσω παράθυρο στην πόρτα του πορτμπαγκάζ, ούτε και κλασικό μεσαίο καθρέπτη στην καμπίνα. Γιατί όμως;
Με 3 οθόνες, 12 κάμερες & τεράστιους χώρους
Από το στρατόπεδο της Polestar υποστηρίζεται πως αυτή η σχεδιαστική αλλαγή γίνεται για λόγους ασφαλείας των επιβατών, καθώς για την ορατότητα προς τα πίσω χρησιμοποιείται μια οθόνη υψηλής ανάλυσης (high definition) η οποία θα δείχνει σε πραγματικό χρόνο τι συμβαίνει πίσω από το αυτοκίνητο μέσω μιας κάμερας τοποθετημένης στην οροφή του αυτοκινήτου. Μάλιστα, με το πάτημα ενός κουμπιού ο οδηγός θα μπορεί να κλείσει την οθόνη που βρίσκεται στη θέση του μεσαίου καθρέπτη, ούτως ώστε να βλέπει καλύτερα τους πίσω επιβάτες κατά τη διάρκεια της νύχτας. Σύμφωνα με τον CEO της Polestar και πρώην διευθυντή σχεδιασμού της Volvo, Thomas Ingenlath, αυτό θα βελτιώσει την ορατότητα οδηγού-συνοδηγού προς τους πίσω επιβάτες καθώς όπως είπε «ο βράδυ δεν βλέπεις απλώς δύο μικροσκοπικές κουκκίδες στον καθρέφτη, αλλά και άλλα τόσα. Και μπορείτε επίσης να κοιτάξετε να δείτε τα παιδιά σας εκεί πίσω με το πάτημα ενός κουμπιού». Ακριβώς επειδή δεν υπάρχει πίσω παράθυρο, η πανοραμική οροφή του Polestar 4 εκτείνεται μέχρι πίσω στην οροφή του coupe SUV, πέρα από τα κεφάλια των πίσω επιβατών, οι οποίοι μεταξύ άλλων μπορούν να ξαπλώσουν τα καθίσματά τους. Αυτή η δυνατότητα δίνεται βασικά στους πίσω επιβάτες επειδή το μεταξόνιο είναι ένα κλικ κάτω από τα 3 μέτρα (2,999 χλστ.), όντας πολλά υποσχόμενο από πλευράς γενναιοδωρίας σε χώρους για τους επιβάτες.
Από εκεί και έπειτα, όσον αφορά στην καμπίνα, το Polestar 4 προσφέρει πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο έχοντας σε πρώτο πλάνο την οριζόντια τοποθετημένη οθόνη αφής 15,4 ιντσών με λειτουργικό Android Automotive OS, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 10,2 ιντσών και το Head-Up Display 14,7 ιντσών. Οι απεικονίσεις στη μεγαλύτερη οθόνη, που αποτελεί και την πύλη προς το infotainment, μπορούν να διαχωριστούν σε ποσοστά 50-50 ή 30-70 ούτως ώστε να γίνεται κοινή χρήση με τον συνοδηγό. Η σχεδίαση είναι μίνιμαλ με εκτεταμένη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών, ενώ μεγάλη προσοχή έχει δοθεί και στην ασφάλεια των επιβατών καθώς παρέχονται 9 αερόσακοι και ένα σύστημα ραντάρ που συνεργάζεται με 12 κάμερες και ισάριθμους αισθητήρες υπερήχων.
Το νέο μεσαίο coupe SUV της Polestar βασίζεται σε δάπεδο της κινεζικής «μαμάς» Geely και θα κατασκευάζεται στην Κίνα από το Νοέμβρη.
Αεροδυναμική, μίνιμαλ σχεδίαση & ζάντες έως 22
Στο πεδίο της εξωτερικής σχεδίασης, το «4άρι» της Polestar ακολουθεί το γνώριμο μοτίβο που συναντούμε και στα ομόσταβλα Polestar 2 sedan και Polestar 3, ανάμεσα στα οποία θα τοποθετηθεί κιόλας στη γκάμα της μάρκας, με διαφοροποιήσεις που το κάνουν να ξεχωρίζει. Στο εμπρός μέρος η προσοχή πέφτει στους διπλούς προβολείς σε σχήμα μπούμερανγκ και τη μάσκα που προεκτείνεται σαν ρύχγος καρχαρία. Πίσω, όπως προείπαμε, λάμπει δια της απουσίας του το τζάμι της πόρτας του χώρου αποσκευών, ενώ δεν μπορεί να μην παρατηρήσει κανείς την φωτιζόμενη φάσα που διατρέχει το αμάξωμα σε πλάτος, όπως επίσης και τις ζάντες από 20 έως 22 ίντσες πάνω στις οποίες «πατάει» το μεσαίο SUV.
Κάνει 600 χλμ. με μια φόρτιση, κάνει το 0-100 σε 3,8 δλ.
Αναφορικά με τα κινητήρια σύνολα του ηλεκτρικού coupe SUV της Polestar, προσφέρεται σε εκδόσεις με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες, που αντιστοιχούν σε πισωκίνητες και τετρακίνητες υλοποιήσεις, αντίστοιχα. Το «βασικό» μοντέλο έχει έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και αποδίδει ισχύ 272 ίππων με 343 Nm ροπής, υποσχόμενο να πραγματοποιήσει με μια φόρτιση 600 χλμ. (WLTP). Από πλευράς επιδόσεων η μάρκα ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.
Από την άλλη, η κορυφαία εκδοχή του Polestar 4 είναι η long range που αποδίδει 544 άλογα με 686 Nm ροπής και εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 102 kWh και δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε άξονα. Από άποψης αυτονομίας υπόσχεται 560 χλμ. (WLTP) ενώ και αυτή, όπως όλες οι εκδόσεις, υποστηρίζουν φόρτιση έως 200 kW για συνεχές ρεύμα και 22 kW εναλλασσόμενου ρεύματος. Η συγκεκριμένη έκδοση ανακοινώθηκε πως πραγματοποιεί το 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δλ., που το κάνει το ταχύτερο Polestar που έχει κατασκευαστεί μέχρι στιγμής.
Όσον αφορά τους χρόνους φόρτισης, με «απλή» φόρτιση AC χρειάζεται περίπου 5,5 ώρες για να γεμίσει από το μηδέν, ενώ με ταχυφόρτιση DC χρειάζεται 32 λεπτά για να πάει από το 5% στο 80%.