
Είναι ομορφότερο από ποτέ και έχει διαστάσεις Clio.
Ο ήχος που βγάζει όταν κινείται στο δρόμο είναι δημιουργία του Jean-Michel Jarre.
Έχει λεβιέ που μοιάζει με θήκη κραγιόν και θήκη να βάζεις το ψωμί σου.
Βγαίνει μέχρι και με 150 ίππους και κάνει έως 400 χλμ. ηλεκτρικά (WLTP).
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Ένα θρυλικό όνομα επιστρέφει ως ηλεκτρικό με στόχο τους μηδενικούς ρύπους
To Renault R5 είναι ένα μοντέλο που αγαπήθηκε και διέπρεψε σε πωλήσεις από το 1972 που παρουσιάστηκε μέχρι και τη δεκαετία του 90. Στο σήμερα, 5 δεκαετίες μετά, η Renault αποφάσισε το «αναβιώσει» ως μέρος της νέας στρατηγικής της με όνομα «Renaulution» που εστιάζει στο λανσάρισμα νέων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα την οδηγήσουν στην υλοποίηση των carbon free στόχους της.
Ας δούμε παρακάτω ποια είναι τα 5 πράγματα με τα οποία η Renault θέλει να κάνει το νέο «5άρι» να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.
Είναι ομορφότερο από ποτέ και έχει διαστάσεις Clio
Σε αντίθεση με τη μόδα που θέλει τις μάρκες να αναβιώνουν παλιά ονόματα για χάρη κάποιου SUV, το νέας γενιάς Renault 5 παραμένει... μικρό, καθώς με μήκος 3,92 μ., πλάτος 1,77 μ., ύψος 1,5 μ., και μεταξόνιο 2,54 μ. (σ.σ. μεγάλο για τις διαστάσεις του), έχει πιο μαζεμένες διαστάσεις ακόμη και από το Clio.
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί μάλιστα στο κομμάτι της εξωτερικής εμφάνισης, όπου οι Γάλλοι έχουν καταφέρουν να κάνουν την σύνδεση με το αρχέτυπο, και ομολογουμένως καλά, αφού τα ορθογώνια φωτιστικά σώματα με τους LED προβολείς μπροστά και τα ορθογώνια φώτα πίσω με την ιδιαίτερη φωτεινή υπογραφή, φέρνουν αμέσως στο μυαλό τον πρόγονό του. Δεν πρέπει να ξεχάσουμε να αναφέρουμε επίσης ότι ψηλά στο αριστερό μέρος του καπό, τη θέση του αεραγωγού από το παλιότερο 5άρι έχει πάρει μια φωτεινή ένδειξη για τη στάθμη της μπαταρίας σε ψηφιακή μορφή του αριθμού 5 (σ.σ. ανάβει όταν πλησιάζει ο οδηγός για να ξέρει πόση μπαταρία έχει το αυτοκίνητο).
Εκτός από ρετρό πινελιές, το νέο Renault 5 είναι όμως και αρκετά σπορτίφ, με τους Γάλλους σχεδιαστές να έχουν τονίσει τους θόλους του και οι διαθέσιμοι τροχοί να έχουν μέγεθος τουλάχιστον 18 ίντσες.
Όλοι οι ήχοι που ακούς στην καμπίνα είναι φτιαγμένοι από συνθέτη
Περνώντας στο εσωτερικό, η Renault τονίζει το οικολογικό προφίλ του μοντέλου ανακοινώνοντας πως το 5άρι είναι πλήρως ανακυκλώσιμο κατά 85% και πως τα υφασμάτινα καθίσματα στις μεσαίες και πλούσιες εκδόσεις (όπως τα κίτρινα με τον αριθμό «5» στην πλάτη) είναι φτιαγμένα από ανακυκλώσιμα υλικά.
Υψηλό είναι επίσης και το τεχνολογικό επίπεδο του γαλλικού μοντέλου. Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ένα τετραγωνισμένο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών και πίσω από αυτό ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ή 10 ιντσών. Κολλημένη δίπλα του υπάρχει μια οθόνη αφής 10,1 ιντσών που υποστηρίζει το σύστημα infotainment OpenR Link που δέχεται εντολές αν πεις «Hey Reno», ενώ πιο χαμηλά είναι τοποθετημένοι οι αεραγωγοί και τα μπουτόν για τον έλεγχο του κλιματισμού. Όσον αφορά στους χώρους, το ηλεκτρικό 5άρι διαθέτει πορτμπαγκάζ 326 λίτρων και 19 λτ. για μικροαντικείμενα στην καμπίνα.
Η Renault αναφέρει επίσης ότι τα γραφικά και οι ήχοι που καλωσορίζουν τον οδηγό αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Μουσικής και Ήχου Ircam και με τον καλλιτέχνη Jean-Michel Jarre, ο οποίος ειδικεύεται στην ηλεκτρονική μουσική. Ο ίδιος έφτιαξε ένα εξωτερικό ήχο που εκπέμπεται από το αυτοκίνητο σε ταχύτητες κάτω των 30 km/h για να προειδοποιεί τους πεζούς.
Έχει λεβιέ που μοιάζει με θήκη κραγιόν και θήκη να βάζεις το ψωμί σου
Από την καμπίνα δεν λείπουν οι εκκεντρικές πινελιές που τιμούν το γαλλικό DNA του αυτοκινήτου. Το πρώτο στοιχείο που κεντρίζει το ενδιαφέρον είναι το - σχεδιασμένο από επαγγελματία κατασκευαστή ψάθινων καλαθιών- καλάθι που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά της κεντρικής κονσόλας για να βάζουν οι Γάλλοι το παραδοσιακό ψωμί τους, την «γαλλική μπαγκέτα». Ακόμη, ένας λεβιές πάνω στο τιμόνι έχει άκρη που θυμίζει θήκη κραγιόν και μπορεί ανά πάσα στιγμή να αλλάξει πρόσοψη με κάποια άλλη, ενώ πιο μοδάτη είναι η μαύρη φάσα με φωτιζόμενο το «Renault 5» μπροστά από τον συνοδηγό. Εκτός όμως από τα παραπάνω, θα βρει κανείς περισσότερα από 100 αξεσουάρ εξατομίκευσης τόσο στην καμπίνα όσο και εξωτερικά. Για παράδειγμα μπορείς να επιλέξεις μεταξύ διαφόρων 3D-printed καλυμμάτων για την κεντρική κονσόλα, ή να φτιάξεις το δικό σου.
Συνέχεια του άρθρου >>>