Μπορεί οι περισσότεροι να έχουν συνδέσει τα αρχικά GTI με το Golf αλλά τα ίδια αρχικά, με τις ανάλογες τροποποιήσεις, υπάρχουν και στο μικρότερο Polo. Εν τούτοις η Volkswagen αποφάσισε να ασχοληθεί και με το ακόμα μικρότερο Up!, παρουσιάζοντας την άνοιξη του 2017 το Up! GTI.
Στο πρωτοεμφανιζόμενο «καυτό» Up! η Volkswagen ακολούθησε τον ίδιο δρόμο που είχε ακολουθήσει για το Golf GTI πρώτης γενιάς το οποίο δε στηριζόταν τόσο στη μεγάλη του ιπποδύναμη για να πετύχει υψηλές επιδόσεις όσο στο χαμηλό του βάρος. Αυτό είναι εύκολα εμφανές αν αντιπαραβάλλουμε τα νούμερα των δύο μοντέλων. Έτσι, το Golf GTI πρώτης γενιάς είχε έναν τετρακύλινδρο, ατμοσφαιρικό, εν σειρά κινητήρα 1.6 λτ. με απόδοση 110 ίππων και 140 Nm ροπής, ζύγιζε 810 κιλά, έκανε το 0-100 χλμ./ώρα σε 9.0 δλ. και η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 182 χλμ./ώρα.
Το Up! GTI κρύβει κάτω από το καπό του τον τρικύλινδρο TSI κινητήρα χωρητικότητας 1,0 λίτρου, του ομίλου, ο οποίος αποδίδει 115 ίππους και 200 Nm ροπής. Έπειτα, με το βάρος του «καυτού» μίνι να φτάνει τα 1.070 κιλά (με οδηγό βάρους 75 κιλών), η μάρκα ισχυρίζεται πως κάνει το 0-100 σε 8,8 δλ. με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 196 χλμ./ώρα. Οι βασικές αρχές, λοιπόν, είναι οι ίδιες: χαμηλό βάρος, μικρός κινητήρας και μικρές διαστάσεις.
Ακολουθώντας τη γνωστή GTI συνταγή, λοιπόν, το γερμανικό μίνι έχει μεγαλύτερους τροχούς 17 ιντσών, πιο επιθετικούς προφυλακτήρες τους οποίους κοσμεί το σήμα GTI, πλευρικά μαρσπιέ και πίσω αεροτομή. Στο εσωτερικό συναντάμε τις συνήθεις καρό επενδύσεις, αλλά και το τριάκτινο flat bottomed τιμόνι, ενώ το παρόν δίνουν οι συνηθισμένες GTI πινελιές που προδίδουν σπορ χαρακτήρα στην καμπίνα.
Τέλος, ως προς την τιμή του Up! GTI η ελληνική αντιπροσωπεία αποκάλυψε πως θα διαθέσει το μοντέλο της στις αντιπροσωπείες εντός του Φεβρουαρίου με το κόστος κτήσης να ξεκινά κάτω από τις 16.000 ευρώ.