Η νέα καυτή έκδοση του γερμανικού SUV συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο V6 κινητήρα 3,0 λίτρων (340 PS) με ένα ηλεκτρικό μοτέρ (136 PS) που στεγάζεται μέσα στο αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων, παρέχοντας μόνιμη τετρακίνηση. Όπως προαναφέραμε ο συνδυασμός αυτός είναι αρκετός για να του δώσει ισχύ 462 ίππων και 700 Nm ροπής, ενώ σύμφωνα με τη μάρκα η πιο ισχυρή έκδοση της ναυαρχίδας των SUV εκπέμπει περίπου 44 γρμ./χλμ CO2.
Τα στοιχεία των επιδόσεων δεν έχουν ακόμη διευκρινιστεί από τη μάρκα, αλλά η Volkswagen πιστεύει ότι το Touareg R θα καλύψει το σπριντ 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου πέντε δευτερόλεπτα.
Το Touareg R έχει τη δυνατότητα να κινηθεί μέχρι και 140 χιλιόμετρα αποκλειστικά με ρεύμα, ενώ υπεύθυνη για αυτό είναι μία μπαταρία 14,1kWh. Η μπαταρία που υπάρχει σε σχέση με τα μη υβριδικά Touareg δεν επηρεάζει τον χώρο των επιβατών, έχει ωστόσο μειώσει το χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου πλέον μετράται στα 610 λίτρα.
Στο εξωτερικό μέρος το Toureg R γίνεται εύκολα αντιληπτό από τα υπόλοιπα χάρη στις μοναδικές ζάντες αλουμινίου που έχουν διάμετρο μεταξύ 20 και 22 ίντσες. Παράλληλα το Lapiz μπλε χρώμα στο εξωτερικό αποτελεί την υπογραφή των μοντέλων R της μάρκας και για αυτό ακριβώς το λόγο βρίσκεται στο αμάξωμα του ισχυρού SUV. Μένοντας στο εξωτερικό, τα μαύρα χαρακτηριστικά στη γρίλια και τους αεραγωγούς είναι ορατά, όπως και το ζευγάρι των τραπεζοειδών απολήξεων της εξάτμισης.
Στο εσωτερικό του, το Touareg R διαθέτει ένα νέο σπορ τιμόνι και μοναδική ταπετσαρία καθισμάτων. Παράλληλα μία οθόνη αφής 15 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, αλλά και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12 ιντσών, είναι στάνταρ, όπως και συστήματα ημι-αυτόνομης λειτουργίας οδήγησης που φροντίζουν την επιτάχυνση, διεύθυνση και φρενάρισμα μέχρι και τα 250 χλμ./ώρα.