Η Nissan αγόρασε το 34% της Mitsubishi. Την έσωσε ή την εκμεταλλεύτηκε σε μία αδύναμη στιγμή της;
Nissan - Mitsubishi
Πως κατάφερε η Nissan να αποκτήσει το 34% και τον έλεγχο της Mitsubishi; Και γιατί μπήκε στον κόπο και το έξοδο; Και τελικά τι όφελος περιμένει να έχει η Nissan και πως αυτή η κίνηση θα βοηθήσει τη Mitsubishi; Ας δούμε τι σημαίνει αυτή η συμμαχία.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
O πρόεδρος του ομίλου Renault-Nissan είναι γνωστός για τις διοικητικές του ικανότητες.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Όταν λοιπόν η μετοχή της Mitsubishi Motors κατρακύλησε ως και 30% τιςπροηγούμενες εβδομάδες λόγω του σκανδάλου που ξέσπασε στην Ιαπωνία με τιςαλλοιώσεις των καταναλώσεων της μάρκας, η Nissan έκανε την κίνηση.Θα έλεγε κανείς πως η Nissan έσπευσεως αρπακτικό, όμως η αλήθεια είναι πως η κίνηση αυτή είχε πρώτο στόχο να σώσειτην Mitsubishi, έναν πολύτιμο παγκόσμιο κατασκευαστή και ένανσημαντικό συνέταιρο της Nissan. Βλέπεις στην Ιαπωνική αγορά όπου τα μικροσκοπικάΚ-Cars κάνουν το 40% των πωλήσεων η Nissan δεν παράγει τα δικά της αυτοκίνητα, αλλά«δανείζεται» αυτά της Mitsubishi που είναι ο ειδικός της κατηγορίας. Και μόνο γι αυτό η Nissan έπρεπενα σώσει την Mitsubishi.
Από κει και πέρα όμως, η Mitsubishi είναιένας παγκόσμιος κατασκευαστής με εργοστάσια σε κάθε άκρη της γης και σημαντικάμερίδια αγοράς σε μέρη όπου ο όμιλος Renault-Nissan είναιανύπαρκτος, όπως η νοτιοανατολική Ασία, η Αφρική, η λατινική Αμερική και ηΑυστραλία. Με την απόκτηση της Mitsubishi όλες αυτές οι αγορές ανοίγουν και για την Nissan.
Για τη Mitsubishi από τηνάλλη, ένας όμιλος με απίστευτο απόθεμα τεχνολογίας ανοίγεται μπροστά της,δίνοντάς της πρόσβαση σε μια σειρά από λύσεις που είχε ανάγκη η μάρκα, όπωςμικρές και μικρομεσαίες πλατφόρμες, μικρούς κινητήρες, κιβώτια καιπετρελαιοκινητήρες. Η Mitsubishi μπορεί με τέτοια μέσα ναεπανεκκινήσει τη γκάμα της στις μεγάλες αγορές και να επανέλθει στις δόξες τηςπροηγούμενης δεκαετίας.
Η σημαντικότερησυνεργασία όμως θα είναι στις πατέντες. Η Mitsubishi κρατάμία από τις σημαντικότερες πατέντες στην βιομηχανία. Αυτή που επιτρέπει στατετρακύλινδρα μοτέρ να είναι πολιτισμένα και όχι τραχιά όπως πριν από 40χρόνια: ο αντικραδασμικός άξονας.
Με τις ανταλλαγέςπατεντών ο όμιλος θα μειώσει σημαντικά το κόστος παραγωγής κινητήρων και θαβρεθεί στη θέση που ήδη προωθείται, δηλαδή ως παγκόσμιος παίκτης παραγωγήςμοτέρ.
Εσείς όμως πως βλέπετεαυτή την ένωση; Τι περιμένετε να δείτε από τα μοντέλα της Renault-Nissan; Ένα Γαλλικό SUV μεγονίδια Pajero; Ένα μικρό Mitsubishi μεγονίδια Clio; Ένα Lancer Evo με σχεδίαση Nissan 370Z; Τι περιμένετε;
Θα σταθώ σε ένα σημείο, αυτό που λέτε για την πιό σημαντική πατέντα, τον αντικραδασμικό άξονα, που χρησιμοποιεί η Mitsubishi, στους κινητήρες της. Εγώ αφαίρεσα τους αντικραδασμικούς άξονες, από έναν κινητήρα 4G54 της Mitsubishi και σε αντιστάθμισμα ζυγοστάθμισα τον στροφαλοφόρο άξονα, μαζί με όλα τα συνδεδεμένα με αυτόν εξαρτήματα, όπως την τροχαλία, το σφόνδυλο, το πλατό και το δίσκο, όπως επίσης ζύγισα και εξίσωσα όλα τα βάρη των εμβόλων και μπιελών, με όλα τα επιμέρους εξαρτήματα αυτών. Χρησιμοποίησα μια ηλεκτρονική ζυγαριά ακριβείας και η εξίσωση των βαρών αυτών έγινε με ακρίβεια 0,1 του γραμμαρίου. Το αποτέλεσμα στη λειτουργία του κινητήρα ήταν τέλειο, χωρίς τον παραμικρό κραδασμό. Όλα αυτά τα λέω, για να αποδείξω ότι οι αντικραδασμικοί άξονες δεν είναι η καλύτερη λύση, για τους κραδασμούς, αφού προσθέτουν βάρος και πολυπλοκότητα στον κινητήρα, και επιπλέον απορροφούν ισχύ. Θα περίμενα πλοιπόν από τους κατασκευαστές να εξισορροπούν τα βάρη των κινούμενων μερών και να ζυγοσταθμίζουν τους κινητήρες τους και όχι να προσθέτουν αντικραδασμικούς άξονες.
Ρε γερμανοτσολια γιατι σε τσουζουν τοσο πολλοι οι Ιαπωνες? Μαστορας σε συνεργειο εισαι και φοβασαι μην πεσουν οι δουλειες σου εξω αν αγοραζουν ολοι γιαπωνεζικα? Σου εχουν κανει κατι οι Ιαπωνες????
Μακαρι να εχει καλυτερη τυχη στα χερια της nissan που ειναι και της ιδιας νοοτροπιας καθοτι ιαπωνες και οι δυο γιατι με την συμμαχια πριν χρονια και εξαγορα πακετου απο την mercedes προκοπη δεν ειδε καμια η mitsubishi γιατι αποδειχθηκαν ανικανοι τελειως να πιασουν τον παλμο τους οι γερμανοι...οπως ακριβως με την chrysler...και αποχωρησαν κακην κακως!
Οι πατέντες όπως λέει και ο κύριος Στάθης πρέπει να είναι όντως πατέντες και όχι 'ΠΑΤΑΤΕΣ ΠΑΤΕΝΤΕΣ'...βέβαια στο βασίλειο της δανιμαρκίας, όπου οι πάντες έχουν ειδική γνώμη για όλα, όπως για παράδειγμα στο χωριό τους είχαν αυτόματα κιβώτια, ευθείες μόνο και άλλα πολλά, ε τότε οι πατέντες της εκάστοτε mitsubishi φαντάζουν κάτι το εξωπραγματικό, άλλωστε αυτοί ξέρουν, τι κορόϊδα είναι σαν εμάς που μόνο αγοράζουμε και έχουμε γνώμη ως μη ειδικοί.Δείτε τις όποιες πατέντες κύρίες και κύριοι των όποιων κατασκευαστών αν θέλετε να μάθετε, δουλέψτε τις πρακτικά και μετά θα έχετε πιο ολοκληρωμένη γνώμη... Και ας μην ξεχνάμε ότι ολόκληρη merceda πουλάει την σειρά a σε cla, gla, κ.τ.λ. με μοτέρ renault και τιμή αλά merceda, ΟΜΩΣ ΞΕΧΑΣΑ, ΤΟ ΣΗΜΑ ΤΗΣ ΓΗΣ, ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΑΣ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΑ ΜΥΑΛΑ!!!
Οτι να ναι,ολα τα μοτερ θα ειναι γαλλικα οποτε αυτα για "παικτη παραγωγης κινητηρων" ονειρα απατηλα!Αντε κανα 600ρακι με 50 ιππους να φτιαξουν οι ιαπωνες!