Να τοι οι SUV πρωταθλητές: Είναι τα 3 δημοφιλέστερα αυτοκίνητα της μικρομεσαίας SUV κατηγορίας έχοντας καταφέρει να κερδίσουν την αγάπη του κοινού με την πληρότητα και ολοκληρωμένο χαρακτήρα τους. Ποιο ξεχωρίζει όμως και γιατί σε κάθε τομέα;
Η κατηγορία των μικρομεσαίων SUV είναι μια από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες παγκοσμίως και η 2η πιο δημοφιλής στην ελληνική αγορά, έχοντας στις τάξεις της πολλά ικανά και ξεχωριστά αυτοκίνητα. Εμείς βάζουμε στο επίκεντρο τα τρία πιο δημοφιλή μοντέλα της χρονιάς που πέρασε επιλέγοντας τις πιο κοντινές σε απόδοση, κατανάλωση και τιμή εκδόσεις τους. Πρόκειται για το Nissan Qashqai με τον diesel κινητήρα απόδοσης 116 ίππων, το Peugeot 3008 (σ.σ. εδώ βλέπετε την άρτι αφιχθείσα ανανεωμένη εκδοχή του που ουσιαστικά διαφέρει μόνο στην εμφάνιση) με τον επίσης diesel κινητήρα των 130 ίππων και το υβριδικό Toyota C-HR με απόδοση 122 ίππους, όλα τους στην βασική τους έκδοση. Πριν ξεκινήσουμε όμως την μάχη τους σε κάθε τομέα, ας δούμε τι τα κάνει τόσο αγαπητά στο κοινό.
Το Nissan Qashqai δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Είναι το αυτοκίνητο που μας «έμαθε» τα SUV/crossover στην σημερινή τους μορφή και αυτό που ουσιαστικά δημιούργησε αυτή την τόσο σημαντική για τους αγοραστές και για τις εταιρείες κατηγορία. Η πλούσια γκάμα κινητήρων του, το καλό value for money και η πληρότητά του σε όλους τους τομείς το κρατά στην κορυφή της κατηγορίας με 2.979 πωλήσεις μέσα στο 2020.
Τo Τοyota C-HR συνεχίζει την εξαιρετική πορεία της Toyota στην SUV κατηγορία, ενώ από κει και πέρα η υβριδική του τεχνολογία, η σχεδίασή του και η γενικότερη εικόνα του και σε οδηγικό επίπεδο, το καθιστούν ένα από τα πιο ξεχωριστά αυτοκίνητα της κατηγορίας σήμερα. Το C-HR βρέθηκε στην 2η θέση των πωλήσεων στη συγκεκριμένη κατηγορία, με 1.917 μονάδες.
Η Peugeot από την άλλη έκανε τo «μπαμ» με το 3008, ένα αυτοκίνητο που εμφανίζει σε όλη του την έκταση την αλλαγή της γαλλικής εταιρείας σε επίπεδο εικόνας, ποιότητας και τεχνολογίας, διατηρώντας φυσικά πάντα ακμαίο το οδηγικό ενδιαφέρον της. Στην ανανεωμένη του μάλιστα εκδοχή που πρόσφατα λανσαρίστηκε και στη χώρα μας, έρχεται να συνεχίσει την επιτυχημένη του πορεία αισθητά εκσυγχρονισμένο. Το 2020 το 3008 βρέθηκε στην τρίτη θέση των πωλήσεων με 1.416 μονάδες.
Σχεδίαση: Κερδίζουν τις εντυπώσεις το κουπέ C-HR και ανανεωμένο 3008
Σκιαγραφώντας το αισθητικό προφίλ των 3 μοντέλων θα ξεκινήσουμε από το νεότερο μέλος της παρέας, το ανανεωμένο 3008. Η Peugeot λοιπόν, 4 χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση, ανανεώνει το δυνατό της όπλο προσθέτοντάς του τα βασικά αισθητικά γνωρίσματα της οικογένειας μοντέλων της. Το χαρακτηριστικό «δάκρυ» ή «νυχιά» στα εμπρός LED φώτα, η μεγαλύτερη ενιαία μάσκα και η μετακίνηση του λογότυπου πάνω από το σήμα, αποτελούν τις βασικές αλλαγές στο εμπρός του μέρος, ενώ πίσω, ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας και τα LED φωτιστικά συμπληρώνουν το νέο του προφίλ. Συνολικά, το 3008 εκφράζει ακόμα πιο έντονα τον premium χαρακτήρα του στην ανανεωμένη του «μορφή», διατηρώντας όμως και τον δυναμισμό του σε μεγάλο βαθμό καθιστώντας το και πάλι επιβλητικό και ξεχωριστό για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Το best seller Νissan Qashqai είναι το πιο «συγκρατημένο» αισθητικά αυτοκίνητο εκ των τριών χωρίς αυτό να αποτελεί μειονέκτημα. Μέσω της σχεδίασής του καταφέρνει και δείχνει άμεσα αναγνωρίσιμο, με τις έντονες ακμές του και τις αναλογίες των επιφανειών του να το καθιστούν δυναμικό, εκφράζοντας άμεσα τον SUV χαρακτήρα του.
Πιο φουτουριστικό παραμένει αισθητικά το Toyota C-HR κάτι που οφείλεται στην δυναμική του υπόσταση και την χαρακτηριστική coupe σχεδίαση του πίσω μέρους. Από κει και ύστερα τις εντυπώσεις σχεδιαστικά κερδίζουν επίσης τα μεγάλα και ξεχωριστά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, οι επιθετικής σχεδίασης προφυλακτήρες, τα έντονα τόξα τον τροχών και τα μικρά αναλογικά παράθυρα.
Εσωτερικό – Χώροι: Εντυπωσιάζουν τα 3008 και C-HR
Ξεκινώντας από το νεότερο Peugeot 3008, είναι σαφές πως το αισθητικό αποτέλεσμα δεν είχε λόγο να αλλάξει σημαντικά στο εσωτερικό του, παραμένοντας και πάλι ξεχωριστό και ιδιαίτερα high-tech. Αντίστοιχα και ποιοτικά, παραμένει εξαιρετικό αποπνέοντας την premium υπόστασή του, ενώ προφανώς και οι χώροι είναι αμετάβλητοι, δηλαδή ικανοί για την άνετη φιλοξενία 4 επιβατών και χώρο για τις αποσκευές τους 520 λίτρων. Σε πρώτη ανάλυση είναι αισθητά πιο ευχάριστο και πιο high-tech το i-cockpit εσωτερικό του μέσω της νέας μεγαλύτερης οθόνης 10 ιντσών του συστήματος infotainment καθώς και του ανανεωμένου ψηφιακού πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών (ανάλογα με την έκδοση), ωστόσο το 3008 έχει διευρύνει τον high-tech αέρα του με την προσθήκη νέων προηγμένων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης που προσφέρει.
Περνώντας στο Nissan Qashqai, αυτό είναι αρκετά μοντέρνο σχεδιαστικά στο εσωτερικό του, προβάλλοντας καλή εργονομία και αν και δεν αγγίζει πλέον την κορυφή της κατηγορίας ποιοτικά, συνεχίζει και «στέκεται» καλά απέναντι στον ανταγωνισμό κυρίως με την στιβαρότητα και το καλό του φινίρισμα. Ο διάκοσμος είναι σύγχρονος με οθόνη αφής για τον χειρισμό του infotainment το οποίο ωστόσο θα το θέλαμε με καλύτερη ανάλυση και γραφικά, ενώ και ο πίνακας οργάνων είναι κάπως «ξεπερασμένος» αισθητικά αλλά ιδιαίτερα ευανάγνωστος. Αναφορικά, με τους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, στο Qashqai θα φιλοξενηθούν άνετα 4 επιβάτες στο πίσω κάθισμα, ενώ ο χώρος αποσκευών των 430 λίτρων είναι επαρκής για τις ανάγκες μιας οικογένειας.
Στο Toyota C-HR τέλος, ο εσωτερικός διάκοσμος ακολουθεί την μοντέρνα σχεδίαση του αμαξώματος και ξεχωρίζει για το ασύμμετρο και στραμμένο προς τον οδηγό ταμπλό, με τη λιτή διάταξη και τους ελάχιστους διακόπτες, μιας και οι βασικές λειτουργίες ελέγχονται από τη μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών. Και σε αυτό η προχωρημένη εικόνα ενισχύεται από τα high-tech στοιχεία, ενώ η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, με μαλακά υλικά σε αρκετές επιφάνειες και προσεγμένο φινίρισμα και συναρμολόγηση. Όπως και το 3008, έτσι και το C-HR εκφράζει την πιο οδηγοκεντρική του υπόσταση μέσω της θέσης οδήγησης, όμως συγκριτικά με το 3008 σε αυτό ο οδηγός δεν έχει τόσο καλή περιφερειακή ορατότητα. Οι χώροι του είναι καλοί για 4 επιβάτες ωστόσο όντας το μικρότερο από άποψη διαστάσεων μοντέλο εδώ, υπολείπεται συγκριτικά των άλλων δύο. Ο χώρος αποσκευών του έχει όγκο 377 λίτρων και ικανοποιεί.
Τώρα, το Qashqai τι το βάζετε στη σύγκριση? Είναι φτηνό πολύ μεν, αλλά έτη φωτός πίσω σε ποιότητα αξιοπιστία, κτλπ,κτλπ. Το 3008γθα μένα ξεχωρίζει. Έστω και με μικρή διαφορά από το CHR.
Καλημέρα στην παρέα. Φίλε Fm, δεν έχω κανένα από τα 3 αυτοκίνητα στην κατοχή μου. Ομως ψάχνω την αγορά διότι το τωρινό μου αυτοκίνητο θέλει αλλαγή. Ψάχνοντας διάφορα site, ελληνικά και ξένα ( Γερμανικά, Γαλλικά, Αγγλικά), αλλά και έχοντας επισκεφθεί τις αντιπροσωπείες , κατέληξα σε αυτό το συμπέρασμα. Το CHR, έχει μεγάλη διαφορά σε ποιότητα από το Qashqai. Το 3008 έχει επίσης καλή ποιότητα κατασκευής. Επίσης, το Nissan ίσον πολλές βλάβες. Ψάξε το λίγο.
Εγώ τα χρήματα μου θα τα δώσω σε αυτό που μου αρέσει και ποιοτικά.
Πολύ αξιόλογο το 3008 αλλά το Quashqai έχει σίγουρα τα ηνία της κατηγορίας.
Για τον φίλο Γιώργο που αναφέρει την έλλειψη ποιότητας του Quashqai, του συμβουλεύω να μπει σε ένα CH-R πρώτα... πλαστικά μιας χρήσης
Qashqai με διαφορά καλύτερο από τα άλλα. Έχει αποδείξει την αξία του στην αγορά.Δεν είναι τυχαία πρώτη επιλογή αγοράς suv.
Τώρα, το Qashqai τι το βάζετε στη σύγκριση? Είναι φτηνό πολύ μεν, αλλά έτη φωτός πίσω σε ποιότητα αξιοπιστία, κτλπ,κτλπ. Το 3008γθα μένα ξεχωρίζει. Έστω και με μικρή διαφορά από το CHR.
Καλημέρα στην παρέα. Φίλε Fm, δεν έχω κανένα από τα 3 αυτοκίνητα στην κατοχή μου. Ομως ψάχνω την αγορά διότι το τωρινό μου αυτοκίνητο θέλει αλλαγή. Ψάχνοντας διάφορα site, ελληνικά και ξένα ( Γερμανικά, Γαλλικά, Αγγλικά), αλλά και έχοντας επισκεφθεί τις αντιπροσωπείες , κατέληξα σε αυτό το συμπέρασμα. Το CHR, έχει μεγάλη διαφορά σε ποιότητα από το Qashqai. Το 3008 έχει επίσης καλή ποιότητα κατασκευής. Επίσης, το Nissan ίσον πολλές βλάβες. Ψάξε το λίγο. Εγώ τα χρήματα μου θα τα δώσω σε αυτό που μου αρέσει και ποιοτικά.
Πολύ αξιόλογο το 3008 αλλά το Quashqai έχει σίγουρα τα ηνία της κατηγορίας. Για τον φίλο Γιώργο που αναφέρει την έλλειψη ποιότητας του Quashqai, του συμβουλεύω να μπει σε ένα CH-R πρώτα... πλαστικά μιας χρήσης
Μάλλον το 2008 θα έπρεπε να είχατε στο συγκεκριμένο τεστ ....