Πεταχτήκαμε μέχρι την Ιταλία και οδηγήσαμε το νέο Fiat 124 Spider αλλά και το Abarth 124 Spider.
Οδηγούμε: Fiat 124 Spider
7.179 Επισκέψεις στο άρθρο (16/6/2016)
Γυρνάει; Παίζεις με την ουρά; Είναι σαν το MX-5; Έχει γκάζι ο 1,4 turbo με τα 140 άλογα; Το Abarth; Από πλαίσιο και τιμόνι τι λέει; Αυτές ήταν οι ερωτήσεις που μας έκαναν πριν, αλλά και μετά την πρώτη πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Fiat 124 Spider. Τις απαντάμε!
Για το Fiat 124 Spider έχουμε γράψει αρκετούς στίχους. Αλλωστε, και στο τεύχος του περιοδικού Auto Τρίτη, που κυκλοφορεί στα περίπτερα, τo αναλύουμε διεξοδικά και το τοποθετούμε απέναντι στο Mazda MX-5 με το οποίο έχει την ίδια γραμμή παραγωγής στην Χιροσίμα της Ιαπωνίας. Πράγμα που σημαίνει πολλά και ανεβάζει ψηλά τον πήχη των απαιτήσεων. Τόσο των δικών μας, όσο και των Ιταλόφιλων, των Ιαπωνόφιλων, και γενικά των οπαδών των καθαρόαιμων, πισωκίνητων και ελαφριών roadster.Μετά από ένα ταξίδι αστραπή για την πανευρωπαϊκή παρουσίασή του στη Βερόνα της Ιταλίας, επανερχόμαστε για να απαντήσουμε στις παρακάτω καυτές ερωτήσεις που μας θέσατε…Που διαφέρει σε σχέση με το Mazda MX-5;Το ότι το 124 Spider έχει το DNA του MX-5 δεν το κρύβουν ούτε οι Ιταλοί. Ωστόσο, δεν είναι κλώνος του. Η σημαντικότερη διαφορά εντοπίζεται στον κινητήρα, ο οποίος στέλνεται με καράβι από την Ιταλία στη Χιροσίμα ώστε να τοποθετηθεί εκεί και να βγει από τη γραμμή παραγωγής. Έπειτα, οι Ιταλοί κάνουν λόγο για διαφορές στη ρύθμιση της ανάρτησης, στο τιμόνι (είναι πιο βαρύ), όπως και στα υλικά του εσωτερικού. Εφόσον όμως δεν υπάρχει Mazda MX-5 στην ελληνική αγορά, εμείς θα μείνουμε εδώ και δεν θα αναλωθούμε περισσότερο…Έχει γκάζι ο 1,4 turbo των 140 ίππων;Ναι, έχει! Μέχρι τις 2.500 σ.α.λ. είναι λίγο νωθρός, όμως μετά ξυπνάει καλά, επιταχύνει γραμμικά, και χαρίζει στο ελαφρύ αμάξωμα του ιταλοιαπωνικού roaster σβέλτες επιδόσεις. Δεν κολλάει την πλάτη σου στο κάθισμα, μπορείς όμως να κινηθείς αρκετά γρήγορα, όπως αποδείχθηκε στους ορεινούς δρόμους γύρω από τη Βερόνα. Αρέσκεται κυρίως στις μεσαίες στροφές πάντως.Γυρνάει, ή «μένεις» από γκάζι; Σε αυτής της φιλοσοφίας τα αυτοκίνητα, τα άλογα ποτέ δεν είναι αρκετά… Στην καλή άσφαλτο της Ιταλίας η ουρά του 124 Spider κολλούσε καλά και η πρόσφυση δεν έσπαγε εύκολα με το γκάζι. Στην Ελλάδα, όμως τα πράγματα θα είναι πολύ ευκολότερα για αυτό. Αναμένουμε λοιπόν μέχρι τον Σεπτέμβριο που θα έρθει και επίσημα.Είναι fun to drive;Θετικότατη και πάλι η απάντησή μας. Το κέντρο βάρους είναι χαμηλό, η κατανομή στο 50-50, το τιμόνι εξαιρετικό, το πλαίσιο στιβαρό. Ενδιαφέρων επίσης είναι και ο ήχος από την εξάτμιση, ή τουλάχιστον όχι αδιάφορος. Τέλος, η ανάρτησή του είναι σωστά ρυθμισμένη ώστε και να μην κοπανιέσαι, αλλά και να πηγαίνεις γρήγορα.Το Abarth «τσιμπάει»;Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και το Abarth 124 Spider. Αυτό αποδίδει 170 άλογα και έχει 240 Nm ροπής, πάλι από τα 1,4 λίτρα. Ο ήχος του είναι πιο διεγερτικός -στα ηχητικά πρότυπα της Abarth- σε σχέση με το απλό, οδηγικά είναι αποτελεσματικό και γρήγορο χωρίς να είναι εκρηκτικό, το πλαίσιο στιβαρό, το τιμόνι πολύ καλό. Επιπλέον έχει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στοιχείο που ενισχύει τον fun to drive χαρακτήρα του.Πόσο θα κοστίζει και πότε θα έρθει;Δεν το λες φθηνό, δεν το λες πολύ ακριβό. Η τιμή του Fiat 124 Spider θα ξεκινά από τα 31.000 ευρώ και η διάθεσή του θα ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο. Το σίγουρο πάντως είναι πως θα «παίζει μπάλα» μόνο του...
Ελαφρύ, πισωκίνητο και fun to drive είναι το Fiat 124 Spider.