ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Σαν πίνακας ζωγραφικής με θέμα το ιταλικό τοπίο και μια μεγάλη ποσότητα γερμανικού χρώματος στο κέντρο: το Q8 δεν περνά απαρατήρητο.

Σε πράσινο περιβάλλον: Σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης και 24 λίτρα AdBlue συνοδεύουν το Q8 το οποίο πληροί τις προδιαγραφές Euro 6d Temp.

Δράση! Τα σύννεφα, το χρώμα του Q8 αλλά και η εντυπωσιακή πίσω όψη του υπόσχονται πλούσιο σασπένς.

Κομψή πρόσβαση: Επιβίβαση μέσα από θηριώδεις πόρτες χωρίς πλαίσιο στα παράθυρα – σαν από κουπέ δηλαδή.

Το κόκπιτ είναι κατά βάση ίδιο με του Α8. Αυτό σημαίνει τοπ επίπεδο ποιότητας αλλά και επιφάνειες με αρκετές αντανακλάσεις.

Το υπέρ-Audi των 2,6 τόνων σχεδόν γεμίζει το μικρό φέρρυ μόνο του. Πίσω υπάρχει επίσης αυτόματος κλιματισμός.

Οδηγούμε: Nέο Audi Q8

7.618 Επισκέψεις στο άρθρο (23/7/2018)

Το παιχνίδι χοντραίνει! Η… bella Italia παρέχει το κατάλληλο σκηνικό για το νέο Audi Q8 50 TDI. Σε 24 ώρες και σε πάνω από 1.500 χλμ., το μεγάλο SUV, βαμμένο σε lava orange, μας αποκάλυψε όλη την ουσία του.

Nα, λοιπόν, που η Audi κέρδισε τις 24 Ώρες! Τι είναι αυτό; Fake news; Όχι, διότι δεν αναφερόμαστε στον φετινό αγώνα του Le Mans, ο οποίος έγινε πριν μερικές εβδομάδες και στον οποίο θριάμβευσε η Toyota. Αντικείμενο εδώ είναι οι 24 Ώρες της… Ιταλίας. Η δική μας μικρή βόλτα στη γη των Δολομιτών, με το νέο Audi Q8. 

Η τεράστια κοιλίδα χρώματος με τα φουσκωμένα «μάγουλα» μπορεί να ανέβει στα βουνά και να κοντράρει τους αετούς, να ακολουθήσει πιο πεδινά μονοπάτια αλλά να αποσπάσει το σεβασμό μέχρι κι από τα αγριοκάτσικα στις κορυφές. Το Q8 μπορεί πραγματικά να κάνει τα πάντα: ακόμα και με το φρένο να ακινητοποιεί με απόλυτη ακρίβεια και να στρίβει αδιαφορώντας πλήρως για τον κίνδυνο υποστροφής, να περνάει αστραπιαία απλώς ακουμπώντας την κορυφή κάθε στροφής, κι όλα αυτά με εξαιρετική δύναμη και επιτάχυνση ανεξάρτητα από την σχέση που έχει στο κιβώτιο. Το τιμόνι, με σταδιακά αυξανόμενη επίδραση γίνεται όλο και πιο άμεσο αν και στη μέση δείχνει σχετικά συνθετική αίσθηση. 

Οι στάνταρ ατσάλινοι δίσκοι έχουν διαρκώς υπό πλήρη έλεγχο την έκδοση των 286 ίππων. Μόνο σε πολύ απαιτητικές συνθήκες, όπως κατά την κατάβαση από τις Τρεις Κορυφές του Λαβαρέντο, φάνηκε ότι οι δίσκοι από κάρμπον και κεραμικά υλικά θα ήταν πιο καλή επιλογή. 

Πέρα από αυτό όμως, δύσκολα θα βρει κανείς κάποια αδυναμία στο πεντάμετρο αυτό και τετρακίνητο μοντέλο. Οι μακριές, γρήγορες καμπές με ρυθμικό κυματισμό και διαρκώς εναλλασσόμενες ακτίνες στις στροφές δεν απασχολούν καθόλου το Q8, το οποίο δε θα φέρει αυτήν την κινητικότητα στο στομάχι οδηγού και επιβαινόντων. Τα matrix φώτα εμπρός κάνουν τη νύχτα μέρα, ενώ μαζί και με τις στενές λωρίδες LED πραγματικά τρελαίνουν την αντίθετη κυκλοφορία. 

Το ίδιο περίπου κάνει και το αμάξωμα των 2,6 τόνων με τη συναρπαστική του φόρμα. Μάλιστα, ένας 45άρης οδηγός με ριγέ κοστούμι πάρκαρε τη Mercedes του κάθετα σε διπλοσειρά, προκειμένου να πάρει το κινητό του και να κάνει μια βόλτα γύρω από αυτό το υπερθέαμα, σα να πέτυχε στο δρόμο κάποιον σούπερσταρ. «Que Bella!», μας φώναξε «Complimenti» ήταν η συνέχεια του θαυμασμού και των συγχαρητηρίων για να φτάσει στην επόμενη ερώτηση: «Quantο costa;» - πόσο κοστίζει; Για την Ελλάδα δεν ξέρουμε, αλλά στο εξωτερικό η τιμή ξεκινά περίπου από τα 75.000 ευρώ για να ξεπεράσει τα 100.000 ευρώ, όταν θα μπουν μέσα πολλά από τα στοιχεία του έξτρα εξοπλισμού. Με αυτήν την κίνηση η Audi στοχεύει στο -μικρό- χώρο ανάμεσα στη BMW X6 και τη Χ7 ή, από πλευράς Mercedes, ανάμεσα στη GLE Coupe και τη GLS. Ωστόσο, από πλευράς αίσθησης, αυτό που έρχεται πιο κοντά του είναι το Range Rover Velar. 

Δυστυχώς, το νέο καμάρι του Ίνγκολσταντ δεν είναι πολύ αρχοντικά προετοιμασμένο σε θέμα κινητήρα. Ο 3λιτρος TDI αποδίδει 286 ίππους και 600 Nm ροπής – νούμερα επαρκή για ένα 0-100 χλμ./ώρα στα 6,3 δλ. και τελική στα 245 χλμ./ώρα. Μια έκφραση απορίας σου αφήνει στο πρόσωπο η μη αρμονική ρύθμιση και συνεργασία ανάμεσα στον κινητήρα και το κιβώτιο. Από τη μία η λίγο μονοδιάστατη απόδοση του κινητήρα, ο οποίος ανεβαίνει μέχρι τις 5.000 σ.α.λ. και από την άλλη η συχνά ιδιαίτερα αργή απόκριση του σαζμάν. Οι εντολές για κατέβασμα αναστατώνουν σε βάθος το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων ενώ πολλά από τα 600 Nm χάνονται στα βάθη του κινητήρα έως τις 2.500 σ.α.λ. και το πέρασμα από σχέση σε σχέση είναι από αργό έως σκληρό. 

Πολλή αγάπη και θετικά σχόλια απέσπασε αντιθέτως το mild-hybrid σύστημα, το οποίο με έξτρα δίκτυο 48 Volt, ειδικές μπαταρίες και μίζα-γεννήτρια τροφοδοτεί όλα τα περιφερειακά και τα κρατάει σε μια ουδέτερη κατάσταση, η οποία δεν επηρεάζει το γενικό ισοζύγιο κατανάλωσης ενέργειας και καυσίμου. 

Η λειτουργία Stop & Start επεμβαίνει πλέον από τα 22 χλμ./ωρα και η σχεδόν αθόρυβη λειτουργία coasting μπορεί, στο ιδανικό σενάριο, να διαρκέσει έως 40 δλ. ενώ το πολύ φιλόδοξο όχημα στη δική μας επαφή αρκέστηκε σε μια μέση τιμή 10 λτ. καυσίμου ανά 100 χλμ.. 

Σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου, το νέο Q8 ανήκει φυσικά στους γρήγορους, χωρίς ωστόσο να έχει σε μεγάλο βαθμό διάθεσιμο εκείνο το κλασσικό τράβηγμα του ντίζελ από τις πολύ χαμηλές στροφές. Η εύκολη διατήρηση της ταχύτητας στην Autostrada του ταιριάζει όμως πάρα πολύ, αφού πρόκειται για ένα αληθινό GT στην κλάση των μεγάλων SUV. Εκεί είναι πολύ πειστικό το επίπεδο άνεσης και προπαντός η πολύ χαμηλή στάθμη θορύβου – χάρη και στα έξτρα ηχομονωτικά κρύσταλλα. Παρά τις ακραίες ζάντες των 22 ιντσών (επίσης έξτρα) δεν κάνει καθόλου θόρυβο και πραγματικά νομίζεις ότι αιωρείται πάνω από το οδόστρωμα και δε θα χάσει την αυτοκυριαρχία του ακόμα και πάνω από καλντερίμι. Εδώ ο έπαινος πάει στην επίσης προαιρετική αερανάρτηση. 

Εξαιρώντας ό,τι άπτεται της τετρακίνησης και των εκτός δρόμου ρυθμίσεων, η φιλοσοφία της χρήσης εσωτερικά παραπέμπει ευθέως στο A8. Aυτό σημαίνει μεταξύ άλλων κορυφαία ποιότητα αλλά και ίχνη αποτυπωμάτων πάνω στις γυάλινες οθόνες καθώς και μέτρια αίσθηση από τα περιστροφικά χειριστήρια. Η καλύτερη λύση εδώ, είναι ο πολύ καλός έλεγχος με τις φωνητικές εντολές. Ακόμα και μετά από 24 ώρες η συνθετική φωνή μας φάνηκε απόλυτα φιλική. 

Αληθινή τρέλα! Ένα πεντάμετρο «πλοίο» σε μια απόχρωση λάβας. Και να του πηγαίνει κιόλας. Προφανώς το Q8 μπορεί να «φορέσει» οτιδήποτε. 

Παρά τους 286 ίππους θα θέλαμε ένα Q8 με περισσότερη δύναμη. Μπορούμε βέβαια στις ημέρες μας να σκεφτόμαστε ακόμη έτσι; Εντάξει, ας είναι ηλεκτρικοί αυτοί οι έξτρα ίπποι. 

Hyundai
PEUGEOT