Με στιλ από Porsche Taycan και τιμή «χώμα» το κινέζικο Xiaomi SU7
Από 304 έως 682 ίππους και infotainment που δεν το λες και... τετραπέρατο
Υπάρχουν βλέψεις να έρθει στην Ελλάδα από τον Όμιλο Quest
Δεν εντυπωσιάζει, αλλά είναι ευχάριστο & ευκολοδήγητο στο δρόμο
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Οδηγούμε στο Πεκίνο το κινέζικο Xiaomi SU7
Τον τελευταίο καιρό δεν περνάει ούτε μία εβδομάδα χωρίς την ανακοίνωση της εισαγωγής κάποιας νέας μάρκας ή έστω ενός νέου μοντέλου από την Κίνα. Ωστόσο, κανένα πρόσφατο ντεμπούτο δεν έκανε τόσο μεγάλη εντύπωση όσο το πρώτο αυτοκίνητο της Xiaomi, ονόματι SU7. Ο κινεζικός τεχνολογικός κολοσσός πετυχαίνει δηλαδή ό,τι δεν κατάφερε να πετύχει ο αμερικανικός ανταγωνιστής: κυκλοφορεί το πρώτο του αυτοκίνητο, την ώρα που η Apple έχει ανακοινώσει τη ματαίωση του μεγαλεπήβολου σχεδίου να λανσάρει το δικό της. Ταξιδέψαμε λοιπόν στο Πεκίνο για να το οδηγήσουμε.
Θέλει να γίνει μια από τις 5 μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο η Xiaomi
Η Xiaomi είναι ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής κινητών τηλεφώνων στον κόσμο, αλλά και γενικότερα ηλεκτρικών συσκευών, ωστόσο, η κατάκτηση της κορυφής στον τεχνολογικό τομέα φαίνεται πως δεν ήταν αρκετά φιλόδοξος στόχος για τον Lei Jun, το αφεντικό της. Σύμφωνα με δηλώσεις του, θέλει μέσα στα επόμενα 20 χρόνια να μετατρέψει τη Xiaomi σε μία από τις 5 μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως.
Οι πωλήσεις του Xiaomi SU7 έχουν ήδη ξεκινήσει στην Κίνα από τα τέλη Μαρτίου, και μάλιστα έχουν εκτοξευθεί σε τέτοιο επίπεδο που ο χρόνος παράδοσης για κάποιον που θα το παραγγείλει τώρα έχει μετατεθεί για τουλάχιστον έναν χρόνο μετά. Τώρα για το αν και πότε θα έρθει στην Ευρώπη, το τοπίο είναι ακόμη θολό.
Με στιλ από Porsche Taycan και τιμή... χώμα
Πάντως, στην Κίνα, το Xiaomi SU7 ξεκινάει από 220.000 γουάν, το αντίστοιχο των 28.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι είναι 10% φθηνότερο από το Tesla Model 3, από το οποίο είναι 30 εκατοστά ψηλότερο, έχει 10% περισσότερη αυτονομία και μεγαλύτερη ταχύτητα. Ακόμα και η κορυφαία έκδοση του Xiaomi SU7 στοιχίζει λιγότερο από το αντίστοιχο των 39.000 ευρώ, όσο περίπου το 1/3 της αξίας του Porsche Taycan στην Κίνα. Φυσικά, αν το αυτοκίνητο της Xiaomi καταπλεύσει στην Ευρώπη, θα στοιχίζει σίγουρα περισσότερο, υπολογίστε τα διπλά, αν και υπάρχουν σενάρια που το θέλουν κάνει πρεμιέρα στην Ιταλία με τιμές κάτω από τα 30 χιλιάρικα. Επιπλέον, υπάρχουν βλέψεις για την εισαγωγή του στην Ελλάδα από τον Όμιλο Quest, αφού σύμφωνα με τον Πρόεδρο του η είσοδος στην ηλεκτροκίνηση είναι κάτι που τους ενδιαφέρει πολύ.
Η εξωτερική σχεδίασή του το τοποθετεί κάπου μεταξύ Porsche Taycan και Tesla Model S. Στο μπροστινό μέρος, το σχήμα των προβολέων θυμίζει οπωσδήποτε Porsche, ενώ η κλίση της οροφής δένει πολύ αρμονικά με το πορτ-μπαγκάζ και τα πίσω φωτιστικά σώματα.
Από 304 έως 682 ίππους και infotainment που δεν το λες και... τετραπέρατο
Η βασική έκδοση είναι εξοπλισμένη με ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο που αποδίδει 304 ίππους και 400 Nm, ενώ διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας 74 kWh. Σύμφωνα με τους Κινέζους, η αυτονομία του αγγίζει τα 700 χιλιόμετρα. Η δεύτερη, ισχυρότερη έκδοση (SU7 Pro) «φοράει» μεγαλύτερη μπαταρία, χωρητικότητας 94 kWh, που θεωρητικά εξασφαλίζει αυτονομία 830 χιλιομέτρων. Τέλος, η τρίτη και κορυφαία έκδοση (SU7 Max) είναι τετρακίνητη, αλλά και η ισχυρότερη από όλες, ενώ καταγράφει επιδόσεις... supercar. Η ισχύς του ανέρχεται στους 682 ίππους (838 Nm), και η μπαταρία του έχει χωρητικότητα 101 kWh. Κάνει τα 0-100 σε 2,8 δευτερόλεπτα, ενώ η βελόνα του κοντέρ «τερματίζει» στα 265 χλμ./ώρα.
Δεδομένου ότι η Xiaomi θεωρείται εταιρεία-γίγαντας στα «έξυπνα» τηλέφωνα (smartphones), δεν θα χαρακτηρίζαμε το SU7... τετραπέρατο. Παρόλο που η οθόνη infotainment έχει διαγώνιο 16,1 ιντσών, δεν μπορούμε να πούμε ότι η τεχνολογία της, και η τεχνολογία της καμπίνας γενικότερα, διακρίνεται για την καινοτομία της. Βασικά ούτε και για την ποιότητά της, αφού μπορεί οπτικά να σε κερδίζει η μίνιμαλ σχεδίαση η οποία φαίνεται πως έχει ως βάση την καμπίνα των Tesla, αλλά στην αφή τα υλικά και συναρμογή προδίδουν την προσπάθεια των Κινέζων να κρατήσουν χαμηλά το κόστος.
Όσον αφορά στους χώρους, η απόσταση 3 μέτρων μεταξύ των αξόνων αξιοποιείται πολύ αποτελεσματικά, παρέχοντας τη δυνατότητα ακόμη και σε ψηλούς επιβάτες να καθίσουν με άνεση. Το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 517 λίτρων, ενώ κάτω από το καπό υπάρχει ένας έξτρα χώρος αποσκευών που χωράει ακόμη 105 λίτρα.