Θα μπορούσε να ήταν και αυτό το όνομά του, Iconic 5 δηλαδή αντί Ioniq 5, γιατί αυτό το Hyundai είναι ίσως το καλύτερο μοντέλο της μάρκας αυτήν τη στιγμή και ο εκφραστής της φιλοσοφίας της για το μέλλον. Το οδηγούμε στην Ισπανία.
Next Generation έγραφε μία από τις αφίσες που είδαμε περπατώντας για να πάμε να παραλάβουμε το Hyundai Ioniq 5 με το που προσγειωθήκαμε στην Ισπανία, όμως εμείς δεν… ψαρώσαμε, γιατί αντίστοιχες δηλώσεις έχουμε ξανακούσει και στο παρελθόν από όλους τους κατασκευαστές. Τελικά, όμως, οι άνθρωποι της Hyundai είχαν δίκιο καταγράφοντας αυτήν τη στιγμή στο χαρτί τις σκέψεις μας, ύστερα από τη 2ήμερη πανευρωπαϊκή παρουσίαση του Ioniq 5 στην Βαλένθια και σχολιάζοντας -επ' ευκαιρίας- πως η Hyundai έχει πάρει τελικά πολ φόρα… Θεωρούμε πως δεν είναι η Hyundai που ξέραμε, αλλά μεταλλάσσεται σε μία «modern premium» μάρκα, η οποία από τη μια δεν έχει χάσει το VFM ή το ότι απευθύνεται στους πολλούς, από την άλλη προσφέρει ταυτόχρονα μοναδικά στοιχεία. Ας αφήσουμε όμως την θεωρία και ας περάσουμε στο ψητό, δηλαδή τις εντυπώσεις μας από την οδηγική επαφή με το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, το Ioniq 5.
Εξαιρετικές είναι οι επιδόσεις. Οδηγικά το Ioniq 5 είναι γρήγορο, κρύβει το βάρος του, και στην πόλη είναι εύκολο αν και θα θέλαμε μικρότερο κύκλο στροφής και πιο απαλή απόσβεση της ανάρτησης στα εγκάρσια.
Είναι κάποιες φορές που τα λόγια είναι περιττά και οι φωτογραφίες μιλάνε από μόνες τους. Όπως τώρα. Θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώρες για την απλότητα των κοφτερών γραμμών του που συνδυάζεται με φουτουριστικά στοιχεία, όμως θα σας αφήσουμε να το θαυμάσετε, όπως έκαναν και οι περαστικοί στους δρόμους της Βαλένθια. Με αναφορές από το Pony του 1975 και ως συνέχεια του Concept 45 που παρουσιάστηκε το 2019, στοιχεία που έχουν εμπνευστεί από το κορεατικό αλφάβητο (βλ. space-pixel Led φώτα που ακολουθούν το νεώτερο parametric design), λεπτομέρειες που εξυπηρετούν την ομορφιά και αεροδυναμική (βλ.pop-up χειρολαβές), πίσω κολόνες που κλίνουν κατά 45 μοίρες προς τα μέσα ή προφυλακτήρες σε σχήμα V με ενεργές εισαγωγές αέρα, το Ioniq 5 είναι ένα έργο τέχνης που άρεσε πάρα πολύ και θα μπορούσε να βρεθεί στη κεντρική σάλα μια γκαλερί μοντέρνας τέχνης…
Η διάταξη στις οθόνες θυμίζει λίγο Mercedes, από πλευράς ευκρίνειας θα τη θέλαμε λίγο καλύτερη. Καλή η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό, όμορφη η λεπτομέρεια +/- στα πεντάλ.
Εσωτερικό: Smart Living Space
«Να βρίσκεσαι μέσα του και να αισθάνεσαι καλά», αυτό θέλησαν να σχεδιάσουν - πετύχουν οι άνθρωποι της Hyundai και εν τέλει το κατάφεραν. Η σχεδίαση στο εσωτερικό του Ioniq 5 είναι minimal και ταιριάζει με την φιλοσοφία της εξωτερικής σχεδίασης (μέχρι και οι χειρολαβές στις πόρτες είναι έξυπνα κρυμμένες όμως εύχρηστες), ο συνδυασμός των χρωμάτων και αποχρώσεων γήινος, η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή δεδομένου μάλιστα ότι σε αρκετά σημεία έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά από ανακυκλώσιμες ύλες (σ.σ. για την Hyundai η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί πλέον θεμελιώδη αρχή της φιλοσοφίας της, βλ. δράσεις στην Ιθάκη), ενώ στο επίκεντρο βρίσκεται η ευρυχωρία. Χάρη στην πλατφόρμα E-GMP (σ.σ. το πρώτο μοντέλο της Hyundai που πατάει σε αυτή) το πάτωμα είναι εντελώς επίπεδο και το μεταξόνιο μεγάλο, στα 3.000 χλστ., έπειτα, τα καθίσματα σύρονται και γίνονται πολυθρόνες (έχουν μέχρι και υποπόδιο) ώστε να μπορείς να χαλαρώσεις τα λίγα λεπτά που θα το θελήσεις όταν φορτίζεις, η κεντρική κονσόλα είναι συρόμενη κατά 14 πόντους και εργονομική στη σχεδίασή της, ενώ ο χώρος αποσκευών μεγάλος, στα 527 λίτρα (+57 λτ. κάτω από το καπό για τα καλώδια και άλλα μικροπράγματα). Προσθέτουμε τέλος ότι μας άρεσαν οι οθόνες σε λογική MBUX, οι άφθονες θύρες USB και το Head Up Display επαυξημένης πραγματικότητας.
Πολύ αναπαυτικά τα μπροστινά καθίσματα, γίνονται πολυθρόνες. Αυτό είναι σημαντικό όσο περιμένεις τη γρήγορη φόρτιση στον αυτοκινητόδρομο.
Θεωρώ ότι τα επόμενα (λίγα) χρόνια η εξέλιξη των ηλεκτρικών θα είναι αντίστοιχη αυτή των «σμαρτφόν». Βέβαια, στο αυτοκίνητο εμπλέκονται ιδιαίτερα κ οι νόμοι της φυσικής, μηχανικής, κ πολλοί, πολλοί, άλλοι.
Το συγκεκριμένο μοντέλο δείχνει νεανικό, κ προφανώς είναι ανταγωνιστικό σε μια κατηγορία που προσωπικά δεν μπορώ ακόμα να εμπιστευτώ (ιδίως σε μια χώρα σαν την Ελλάδα), κ μάλλον δεν στοχεύει εμένα.
Ας μη σταθώ στη ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ αυτονομία που είναι η πιο γνωστή αχίλλειος πτέρνα (clima, 3 άτομα, 130-140χλμ/ώρα εθνική), αλλά, σε μικρομεσαίο όχημα με βάρος 2,2 τόνων:
α) Πόσο αντέχει στις κακοτεχνίες των δρόμων σε βάθος 5ετιας, β) ποιότητα συναρμογής κ υλικών καθότι διέπονται από άλλη κατασκευαστική φιλοσοφία κ απευθύνονται σε καταναλωτές με μάλλον (ίσως να κάνω λαθος) λιγότερες απαιτήσεις (?). γ) απόσταση ακινητοποίησης 100-0 μετά από έντονη χρήση, ε) καμία αναφορά πως συμπεριφέρονται αυτά τα οχήματα ή κ το συγκεκριμένο στα crash tests?
Καμία αναφορά από τους κατασκευαστές για αστέρια, κτλ. Και εδώ έρχεται η κλασική φυσική, περί βάρους, αδράνειας, κ τυχών εκπτώσεων(?) από τους κατασκευαστές να περιοριστεί το ήδη το υπερβολικό βάρος από τις μπαταριες. Πόσο ασφαλέστερο είναι από ένα θερμικό γκολφ, focus, corolla, κτλ.
Λέω εγώ τώρα ως καχύποπτος….!
Θεωρώ ότι τα επόμενα (λίγα) χρόνια η εξέλιξη των ηλεκτρικών θα είναι αντίστοιχη αυτή των «σμαρτφόν». Βέβαια, στο αυτοκίνητο εμπλέκονται ιδιαίτερα κ οι νόμοι της φυσικής, μηχανικής, κ πολλοί, πολλοί, άλλοι. Το συγκεκριμένο μοντέλο δείχνει νεανικό, κ προφανώς είναι ανταγωνιστικό σε μια κατηγορία που προσωπικά δεν μπορώ ακόμα να εμπιστευτώ (ιδίως σε μια χώρα σαν την Ελλάδα), κ μάλλον δεν στοχεύει εμένα. Ας μη σταθώ στη ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ αυτονομία που είναι η πιο γνωστή αχίλλειος πτέρνα (clima, 3 άτομα, 130-140χλμ/ώρα εθνική), αλλά, σε μικρομεσαίο όχημα με βάρος 2,2 τόνων: α) Πόσο αντέχει στις κακοτεχνίες των δρόμων σε βάθος 5ετιας, β) ποιότητα συναρμογής κ υλικών καθότι διέπονται από άλλη κατασκευαστική φιλοσοφία κ απευθύνονται σε καταναλωτές με μάλλον (ίσως να κάνω λαθος) λιγότερες απαιτήσεις (?). γ) απόσταση ακινητοποίησης 100-0 μετά από έντονη χρήση, ε) καμία αναφορά πως συμπεριφέρονται αυτά τα οχήματα ή κ το συγκεκριμένο στα crash tests? Καμία αναφορά από τους κατασκευαστές για αστέρια, κτλ. Και εδώ έρχεται η κλασική φυσική, περί βάρους, αδράνειας, κ τυχών εκπτώσεων(?) από τους κατασκευαστές να περιοριστεί το ήδη το υπερβολικό βάρος από τις μπαταριες. Πόσο ασφαλέστερο είναι από ένα θερμικό γκολφ, focus, corolla, κτλ. Λέω εγώ τώρα ως καχύποπτος….!
....Ποιοτικο και καλαισθητο. Ποσο κανει ομως?
Εξαιρετικό αυτοκίνητο