Στο μάτι δείχνει πως έχει compact διαστάσεις, όμως η μεζούρα σταματά στα 4,64 μέτρα μήκους και η ζυγαριά στους 2,2 τόνους. Η απόσταση από το έδαφος είναι στα 160 χλστ..
Στο δρόμο: Ηλεκτρική, ευχάριστη συμπεριφορά
63.702 Επισκέψεις στο άρθρο (2/7/2021)
Κατά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου στην Ισπανία είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την κορυφαία έκδοση της γκάμας, αυτήν με την μεγάλη μπαταρία των 72,6 kWh (υπάρχει και μικρότερη με 58 kWh), που ζυγίζει 483 κιλά, συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες 155 και 70 kW (πίσω και μπροστά αντίστοιχα, 305 PS συνολικά), έχει συνδυαστική ροπή 605 Nm, αυτονομία 460 χλμ. (430 με τις 20άρες ζάντες), τελική 185 χλμ./ώρα και 0-100 σε 5,2 δλ.. Όταν «βάλαμε μπροστά» η αυτονομία έγραφε 400 χλμ. με full μπαταρίες, όμως αυτό οφειλόταν στο ότι πιο πριν η κατανάλωση ήταν αυξημένη, άνω των επίσημων 19 kWh/100 χλμ. Υπό κανονικές / σβέλτες συνθήκες που οδηγήσαμε μετά, η αυτονομία είναι ρεαλιστικά και η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 22 kWh/100 χλμ..
Το βάρος των μπαταριών φτάνει έως και τα 483 κιλά. Το νούμερο δεν είναι τεράστιο για ηλεκτρικό όχημα αυτής της αυτονομίας
Κινητήρας στο ready λοιπόν, το φανάρι ανάβει πράσινο και εμείς δεν χάνουμε την ευκαιρία να πιέσουμε τέρμα το γκάζι. Το Ioniq 5 εκτοξεύεται κυριολεκτικά στον ορίζοντα έχοντας επιλέξει το sport mode, πιάνει τα 50 χλμ./ώρα σε χρόνο dt και μας κάνει να υποθέσουμε ότι ακόμη και η «μικρή» εκδοχή με τα 235 άλογα αντίστοιχη αίσθηση θα δίνει… Κόβουμε αμέσως μιας και δεν είμαστε ακόμη στον αυτοκινητόδρομο και συνεχίζουμε τη βόλτα ακολουθώντας το GPS και το HUD που αρέσει, αν και θα μπορούσε να προβάλει τις πληροφορίες λίγο πιο έντονα.
Μπροστά υπάρχει ένας extra αποθηκευτικός χώρος για να βάζεις τα καλώδια και άλλα πράγματα. Στο 2κίνητο είναι 57 λτ., στο 4κίνητο (φωτό) 24 λτ..
Γενικά, πάντως, ως προς την εργονομία δεν έχουμε καμία ένσταση αφού στα πρώτα κιόλας 3 χιλιόμετρα έχουμε συνηθίσει, όπως και τον τρόπο φρεναρίσματος. Συγκεκριμένα, μπορείς να φρενάρεις είτε με τα paddles πίσω από το τιμόνι (υπάρχουν επίπεδα), είτε επιλέγοντας το i-pedal. Δεν είναι κάτι που συναντήσαμε για πρώτη φορά, ωστόσο το καλό είναι πως η υλοποίηση είναι καλή και έτσι επιλέξαμε να συνεχίσουμε την δοκιμή στην επιλογή οδήγησης με το 1 πεντάλ.
Σε 18 λεπτά το Ioniq 5 μπορεί να φορτίσει από το 10 στο 80%! Αυτό και αν είναι είδηση.
Μετά από τις διαδρομές μέσα στην πόλη βγαίνουμε στον αυτοκινητόδρομο, πεδίο δράσης που δεν «αγαπάνε» τα ηλεκτρικά. Ισχύει το ίδιο και για το Ioniq 5; Μέχρι τα 140 χλμ./ώρα έχουμε την αίσθηση ότι βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι ενός 6κύλινδρου diesel, τόσο καλή είναι η επιτάχυνση δηλαδή, όμως από εκεί και ύστερα τα πράγματα γίνονται… ηλεκτρικά. Η επιτάχυνση μειώνεται και η τελική ταχύτητα σταματάει στα 185 χλμ./ώρα (το κοντέρ μας έδειξε μέχρι και 191 χλμ./ώρα). Δεν μπορούσε να γίνει διαφορετικά καθώς η αυτονομία θα εξανεμιζόταν σε λίγα μόλις λεπτά. Όσο για την ανάρτηση αυτή είναι ρυθμισμένη ώστε να νικάει το βάρος των 2 τόνων ακόμη και όταν ανεβάσει λίγο τον ρυθμό, όμως στο επίκεντρο βρίσκεται η άνεση παρότι τα εγκάρσια σαμαράκια γίνονται αισθητά. Ενισχυτικά στοιχεία προς αυτή την κατεύθυνση είναι άλλωστε η ηχομόνωση και η αίσθηση από το τιμόνι (θα το θέλαμε πιο βαρύ στη σβέλτη οδήγηση). Σε γενικές γραμμές λοιπόν; Όπως στα περισσότερα ηλεκτρικά, λείπει το πιπέρι που θα κάνει την οδήγηση πιο πικάντικη ή καλύτερα θα ανεβάσει στα κόκκινα την αδρεναλίνη ενός petrolhead, όπως η ουσία υπάρχει και εν τέλει ικανοποιεί 110% αυτόν που επιλέγει ένα ηλεκτρικό…
Η γνώμη μας
Σχεδίαση που εντυπωσιάζει, γρήγορη φόρτιση, κορυφαία επιτάχυνση, μεγάλοι εσωτερικοί χώροι και άνετο στην οδήγηση. Αυτά είναι τα στοιχεία που σε κερδίζουν στο 1ο μοντέλο της οικογένειας Ioniq 5. Για εμάς ένα από τα καλύτερα μοντέλα της Hyundai αυτή τη στιγμή, και ένα από αυτά που θα πρωταγωνιστήσουν καθότι έχει ποιότητα και χαρακτήρα.
Θεωρώ ότι τα επόμενα (λίγα) χρόνια η εξέλιξη των ηλεκτρικών θα είναι αντίστοιχη αυτή των «σμαρτφόν». Βέβαια, στο αυτοκίνητο εμπλέκονται ιδιαίτερα κ οι νόμοι της φυσικής, μηχανικής, κ πολλοί, πολλοί, άλλοι.
Το συγκεκριμένο μοντέλο δείχνει νεανικό, κ προφανώς είναι ανταγωνιστικό σε μια κατηγορία που προσωπικά δεν μπορώ ακόμα να εμπιστευτώ (ιδίως σε μια χώρα σαν την Ελλάδα), κ μάλλον δεν στοχεύει εμένα.
Ας μη σταθώ στη ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ αυτονομία που είναι η πιο γνωστή αχίλλειος πτέρνα (clima, 3 άτομα, 130-140χλμ/ώρα εθνική), αλλά, σε μικρομεσαίο όχημα με βάρος 2,2 τόνων:
α) Πόσο αντέχει στις κακοτεχνίες των δρόμων σε βάθος 5ετιας, β) ποιότητα συναρμογής κ υλικών καθότι διέπονται από άλλη κατασκευαστική φιλοσοφία κ απευθύνονται σε καταναλωτές με μάλλον (ίσως να κάνω λαθος) λιγότερες απαιτήσεις (?). γ) απόσταση ακινητοποίησης 100-0 μετά από έντονη χρήση, ε) καμία αναφορά πως συμπεριφέρονται αυτά τα οχήματα ή κ το συγκεκριμένο στα crash tests?
Καμία αναφορά από τους κατασκευαστές για αστέρια, κτλ. Και εδώ έρχεται η κλασική φυσική, περί βάρους, αδράνειας, κ τυχών εκπτώσεων(?) από τους κατασκευαστές να περιοριστεί το ήδη το υπερβολικό βάρος από τις μπαταριες. Πόσο ασφαλέστερο είναι από ένα θερμικό γκολφ, focus, corolla, κτλ.
Λέω εγώ τώρα ως καχύποπτος….!
Θεωρώ ότι τα επόμενα (λίγα) χρόνια η εξέλιξη των ηλεκτρικών θα είναι αντίστοιχη αυτή των «σμαρτφόν». Βέβαια, στο αυτοκίνητο εμπλέκονται ιδιαίτερα κ οι νόμοι της φυσικής, μηχανικής, κ πολλοί, πολλοί, άλλοι. Το συγκεκριμένο μοντέλο δείχνει νεανικό, κ προφανώς είναι ανταγωνιστικό σε μια κατηγορία που προσωπικά δεν μπορώ ακόμα να εμπιστευτώ (ιδίως σε μια χώρα σαν την Ελλάδα), κ μάλλον δεν στοχεύει εμένα. Ας μη σταθώ στη ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ αυτονομία που είναι η πιο γνωστή αχίλλειος πτέρνα (clima, 3 άτομα, 130-140χλμ/ώρα εθνική), αλλά, σε μικρομεσαίο όχημα με βάρος 2,2 τόνων: α) Πόσο αντέχει στις κακοτεχνίες των δρόμων σε βάθος 5ετιας, β) ποιότητα συναρμογής κ υλικών καθότι διέπονται από άλλη κατασκευαστική φιλοσοφία κ απευθύνονται σε καταναλωτές με μάλλον (ίσως να κάνω λαθος) λιγότερες απαιτήσεις (?). γ) απόσταση ακινητοποίησης 100-0 μετά από έντονη χρήση, ε) καμία αναφορά πως συμπεριφέρονται αυτά τα οχήματα ή κ το συγκεκριμένο στα crash tests? Καμία αναφορά από τους κατασκευαστές για αστέρια, κτλ. Και εδώ έρχεται η κλασική φυσική, περί βάρους, αδράνειας, κ τυχών εκπτώσεων(?) από τους κατασκευαστές να περιοριστεί το ήδη το υπερβολικό βάρος από τις μπαταριες. Πόσο ασφαλέστερο είναι από ένα θερμικό γκολφ, focus, corolla, κτλ. Λέω εγώ τώρα ως καχύποπτος….!
....Ποιοτικο και καλαισθητο. Ποσο κανει ομως?
Εξαιρετικό αυτοκίνητο