ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Οι Κινέζοι φτιάχνουν αμάξια. Λες να μην μπορούν να φτιάξουν λάστιχα;

 Σχολιάστε 
1.109 Επισκέψεις στο άρθρο (22/3/2025)
Οι Κινέζοι φτιάχνουν αμάξια. Λες να μην μπορούν να φτιάξουν λάστιχα;
2 Φωτογραφίες »

Οι κινέζικες μάρκες αυτοκινήτων ήρθαν με διεκδικήσεις, το ίδιο και αυτές των ελαστικών.
Η αγορά δείχνει έτοιμη για αυτοκίνητα, όμως υπάρχουν ακόμη αντιρρήσεις με τα λάστιχα.
Λάστιχα παραγωγής Κίνας ή Τουρκίας αντιμετωπίζονται ακόμη με δυσπιστία.
Το lifestyle στην αγορά ελαστικών κρατάει πολλούς από τα προσιτά λάστιχα.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Οι κινέζικες μάρκες αυτοκινήτων ήρθαν με διεκδικήσεις, το ίδιο και αυτές των ελαστικών

Μπορεί μάρκες όπως η BYD, η MG, η Jaecoo, η Leapmotor και τόσες άλλες made in China μάρκες αυτοκινήτων να μπαίνουν στην αγορά και να είμαστε έτοιμοι να τις δοκιμάσουμε, όταν όμως έρχεται η ώρα στα ελαστικά, ακόμη και με χρόνια στην πλάτη τους, οι νεότερες μάρκες βρίσκουν ακόμη δυσπιστία. Μήπως μάθαμε να ψωνίζουμε λάστιχα λες και είναι lifestyle προϊόντα; Μήπως να το αλλάξουμε;
 
Είναι ενδιαφέρον πως οι έξι-εφτά γνωστές και ακριβότερες μάρκες ελαστικών παραμένουν ακόμη οι θεματοφύλακες της αγοράς (αν και με σταδιακά όλο και χαμηλότερα μερίδια) και για πολύ κόσμο η μόνη επιλογή, ακόμη και όταν τα οικονομικά είναι δύσκολα. Και αυτό όταν ήδη μάρκες ολοκαίνουργιες και όχι πολύ γνωστές “μέχρι χθες” μπήκαν με διεκδικήσεις στην αγορά αυτοκινήτου και αντιμετωπίζονται ως το αναμενόμενο επόμενο βήμα, δηλαδή νέοι κατασκευαστές σε μία αγορά που αλλάζει. Το ίδιο ισχύει και στα ελαστικά. Νέοι κατασκευαστές μπαίνουν στην αγορά, προσφέρουν ένα νέο, συχνά οικονομικό προϊόν, και συχνά ανώτερο του ανταγωνισμού (π.χ. Linglong). Μήπως αξίζει να το δεις;

Η αγορά δείχνει έτοιμη για αυτοκίνητα, όμως υπάρχουν ακόμη αντιρρήσεις με τα λάστιχα;

Στα αυτοκίνητα αλήθεια είναι πως υπάρχει πέραν της αγοράς και το δίκτυο εξυπηρέτησης μετά από αυτήν. Στα λάστιχα δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Η εγγύηση είναι λίγο περίεργη υπόθεση στα ελαστικά αφού η χρήση καθορίζει και την αξιοπιστία τους σε μεγάλο βαθμό. Ίσως επειδή υπάρχει το δίκτυο, η υποστήριξη και η εγγύηση στις νέες μάρκες αυτοκινήτων, η αποδοχή των αυτοκινήτων τους  να είναι πιο εύκολη απ' ότι στα ελαστικά. Όμως είναι αξιοπερίεργο, πως όταν ακόμη και οι δοκιμές δείχνουν συχνά τις νέες μάρκες να υπερτερούν και ειδικά σε ότι έχει να κάνει με την σχέση τιμής-αξίας, να παραμένουν αντικείμενο αρνητικών σχολίων.

Λάστιχα παραγωγής Κίνας ή Τουρκίας αντιμετωπίζονται ακόμη με δυσπιστία

Και έτσι έχουμε μια κατάσταση που συχνά τα ελαστικά από τις νέες αυτές μάρκες σνομπάρονται (τουλάχιστον στα… social αφού στην πιάτσα οι πωλήσεις τους ανεβαίνουν), παρότι κάθε δοκιμή που μπορεί να γίνει όπως πρέπει δείχνει ότι στέκονται με αξιώσεις απέναντι στον συχνά πανάκριβο ανταγωνισμό. Και το μόνο κριτήριο απόρριψης είναι η χώρα προέλευσης. Λες και δεν υπάρχουν άλλα πολύ δημοφιλή προϊόντα από την Κίνα ή την Τουρκία. Η δυσπιστία ακόμη και όταν οι δοκιμές τα βγάζουν πρώτα, παραμένει γύρω από την διάρκεια ζωής, κάτι που είναι αδύνατο να δοκιμαστεί με μέθοδο. Ακόμη όμως και αν έχουν μικρότερη διάρκεια ζωής, κάτι για το οποίο δεν υπάρχει καμία ένδειξη, η σχέση τιμής-αξίας σίγουρα τα κάνει καλύτερη αγορά.

Το lifestyle στην αγορά ελαστικών κρατάει πολλούς από τα προσιτά λάστιχα

Υπάρχει μάλιστα μερίδα αγοραστών που θα προτιμήσουν ακόμη και μεταχειρισμένα εισαγωγής, ελαστικά που είναι συχνά για χιόνια (επειδή έχουν ακόμη υπόλοιπο πέλμα) προκειμένου να έχουν το σήμα γνωστής μάρκας από το να πάρουν καινούργια λάστιχα μιας νέας φίρμας που πάει καλά στις δοκιμές. Σύμφωνοι, τα λάστιχα είναι πολύ σημαντικά, όμως η μάρκα δεν είναι πλέον αυτή που κρίνει τελικά την απόδοση. Και σε κάθε περίπτωση, είναι σαφώς καλύτερα τα καινούργια λάστιχα μιας νέας μάρκας από τα παλιά μιας γνωστής. Είτε αγοράζεις μάρκα και τα κρατάς περισσότερο, είτε τα αγοράζεις μεταχειρισμένα, ένα νέο σετ είναι πάντα καλύτερο.
 
Εσύ τι λες; Πόσο ψωνίζεις μάρκα και πόσο λάστιχα; Και τελικά αν θες το καλύτερο στα λεφτά που μπορείς να δώσεις, δεν είναι καλύτερη μια πιο συχνή αλλαγή με φθηνότερα λάστιχα απ' ότι να έχεις παλιά, και ας είναι μάρκας; Τι λες, μήπως οι νέες μάρκες αξίζουν την προσοχή σου;

Mercedes
JAECOO