Είσαι οικογενειάρχης και ψάχνεις αμάξι που «δε σπάει, δε χαλάει»; Δες τώρα δύο ιδανικές προτάσεις και αποφάσισε ποια είναι η καλύτερη.
Τι είναι αυτό που θέλει ο οικογενειάρχης; Επιδόσεις, χαμηλό κόστος χρήσης και συντήρησης, χώρους, απολαυστική οδική συμπεριφορά, μοντέρνα σχεδίαση; Σίγουρα όλα τα παραπάνω, όμως μεταξύ αυτών -θεωρούμε- πως οι χώροι και το χαμηλό κόστος απόκτησης και χρήσης βρίσκονται στις πρώτες θέσεις της λίστας του.
Για το λόγο αυτό, παρακάτω πήραμε δύο αντιπροσωπευτικές προτάσεις στα οικογενειακά οι οποίες ξεχωρίζουν τόσο στους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές, όσο και στην τιμή απόκτησής τους. Από την μια, λοιπόν, έχουμε το Nissan Pulsar που έχει το μεγαλύτερο μεταξόνιο στα μικρομεσαία χατσμπακ, και από την άλλη το Toyota Corolla, το οποίο χάρη στον τρίτο όγκο ξεχωρίζει με το μεγάλο χώρο αποσκευών. Ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά.
400 ευρώ φθηνότερο το Pulsar
Η χαμηλή τιμή εκκίνησης αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και των δύο μοντέλων. Το Nissan Pulsar στην αρχική έκδοση Energy με τον 1,2 λτ. turbo βενζινοκινητήρα των 115 ίππων ξεκινάει από τα 14.990 ευρώ, ακριβότερο κατά 400 ευρώ, όμως με ατμοσφαιρικό κινητήρα μικρότερης ιπποδύναμης στα 1,33 λίτρα, είναι το Toyota Corolla. Από πλευράς εξοπλισμού αλλού κερδίζει το ένα και αλλού το άλλο, επομένως το τελικό αποτέλεσμα είναι όπως λέει ο λαός… ίσα βάρκα ίσα νερά.
Το ίδιο ευρύχωρα στο πίσω κάθισμα
To Nissan Pulsar έχει το μεγαλύτερο μεταξόνιο στην κατηγορία του (2.700 χλστ.), όμως το ίδιο μεταξόνιο έχει και το Corolla, επομένως ενδιαφέρον έχει να δούμε τι «παίζει» με τους χώρους στο πίσω κάθισμα. Εκεί λοιπόν, στις περισσότερες διαστάσεις κερδίζει το Corolla, όμως η διαφορά είναι μόλις 2-3 χλστ., άρα μπορεί να θεωρηθεί ελάχιστη. Επίσης, και τα δύο μοντέλα έχουν επίπεδο πάτωμα πίσω που σημαίνει πως ένας τρίτος θα καθίσει λίγο πιο άνετα, όμως η δική μας αίσθηση είναι πως λίγο πιο άνετα θα καθίσει ο μεσαίος επιβάτης στο Pulsar. Ίσως επειδή το Pulsar έχει ελάχιστο περισσότερο αέρα στο κεφάλι.
Η ουρά δίνει προβάδισμα στο Corolla
Μπορεί στους χώρους για τους επιβάτες οι διαφορές να ήταν πολύ μικρές, στις αποσκευές όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Ο τρίτος, επιπλέον, όγκος της Toyota Corolla της δίνει το προβάδισμα, αφού έχει πορτ-μπαγκάζ 452 λίτρων έναντι 385 λτ. στο Nissan Pulsar. Από την άλλη, βέβαια, να πούμε πως στο Pulsar είναι πιο εύκολο να φορτώσεις μεγάλα αντικείμενα γιατί η πόρτα του έχει μεγαλύτερο άνοιγμα.
Πιο καλός ο κινητήρας του Pulsar
Περνώντας στους κινητήρες, από τα χαρτιά και μόνο γίνεται αντιληπτό πως το Nissan Pulsar έχει το προβάδισμα, αφού ο τούρμπο βενζινοκινητήρας του αποδίδει 115 ίππους, έναντι των 99 του ατμοσφαιρικού του Toyota. Επίσης, το Pulsar έχει προβάδισμα στην κατανάλωση στα χαρτιά, αν και στην πράξη η διαφορά μεταξύ των μοντέλων είναι λιγότερο από τα εργοστασιακά 0,6 λτ./100 χλμ.
Πιο μοντέρνα η Corolla στο εσωτερικό
Ανοίγοντας την πόρτα και μπαίνοντας στο εσωτερικό η αίσθηση που λαμβάνεις είναι πως πρόκειται για δύο ποιοτικά και μοντέρνα σε σχεδίαση αυτοκίνητα. Ωστόσο, μερικά κλικ καλύτερο δείχνει να είναι το Corolla εξαιτίας της οθόνης αφής στην κεντρική κονσόλα και της πιο προσεγμένης συναρμογής. Από πλευράς εργονομίας, ιαπωνικά γαρ και τα δύο, δεν υπάρχει κανένα απολύτως παράπονο.
Στο δρόμο: προσανατολισμένα στην άνεση
Ο οικογενειακός προσανατολισμός των δύο μοντέλων αντικατοπτρίζεται και στην οδική τους συμπεριφορά. Η ανάρτησή τους είναι προσανατολισμένη στο να απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ υπό πίεση και τα δύο είναι ασφαλή παρά τις κλίσεις. Αν, τώρα, πρέπει οπωσδήποτε να βρούμε μικρές διαφορές, θα λέγαμε, πως το Pulsar είναι λίγο σπορτίφ, ενώ η Corolla ήσυχη λόγω αεροδυναμικής στην εθνική.
Η άποψή μας
Στο ερώτημα οικογενειακό hatchback ή σεντάν, η τελική επιλογή εξαρτάται και από την προσωπική χρήση. Τα σεντάν κερδίζουν στο πόρτ-μπαγκάζ και είναι πιο ήσυχα στον αυτοκινητόδρομο, τα hatchback έχουν μεγαλύτερο άνοιγμα στην πίσω πόρτα και είναι πιο mainstream στα οπτικά γούστα του ελληνικού αγοραστικού κοινού. Σε κάθε περίπτωση, ανεξαρτήτως εφαρμογής μπορούν να σου καλύψουν άνετα τις χωροταξικές ανάγκες.
Είναι τουλάχιστον παράδοξο να προσφέρεται το Corolla με βενζινοκινητήρα πιο αδύναμο από τον αντίστοιχο του Yaris. O 1.3 είναι σαφέστατα ανεπαρκής για να κινήσει το Corolla, ειδικά φορτωμένο και σε αυτοκινητόδρομο. Υπάρχουν φήμες ότι η επόμενη γενιά του μοντέλου θα εφοδιαστεί με κινητήρα σχεδιασμένο από την ΒΜW στα πλαίσια της συνεργασίας των δύο εταιριών. Δεν ξέρω αν οι συντάκτες του Autotriti έχουν κάποια περαιτέρω πληροφόρηση…
Τέλος, ενώ το σύστημα ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense προσφέρεται από τη βασική έκδοση στα μοντέλα Yaris, Auris και C-HR, δεν συμβαίνει το ίδιο και με το Corolla όπου διατίθεται στην επόμενη εξοπλιστική έκδοση.
Αναφορικά με το Pulsar, αντίστοιχο σύστημα ενεργητικής ασφάλειας (αυτόματο φρενάρισμα, αλλαγή λωρίδας κτλ) προσφέρεται μόνο στην πιο πλούσια εξοπλιστική έκδοση η τιμή της οποίας ξεπερνάει τα € 19.000 (βενζίνη), με επιπλέον χαρακτηριστικό το around view monitor (κάτι το οποίο δεν διατίθεται στα ΤΟΥΟΤΑ). Βεβαία το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος υστερεί σε σχέση με το αντίστοιχο της ΤΟYOTA καθώς δεν ανιχνεύει πεζούς. Oι βασικές εκδόσεις του PULSAR δεν διαθέτουν τίποτα από όλα αυτά. Εντύπωση προκαλεί και το γεγονός ότι το μοντέλο δεν εφοδιάζεται με hill brake assist, το οποίο πια είναι στάνταρτ σε όλες τις κατηγορίες…
Είναι τουλάχιστον παράδοξο να προσφέρεται το Corolla με βενζινοκινητήρα πιο αδύναμο από τον αντίστοιχο του Yaris. O 1.3 είναι σαφέστατα ανεπαρκής για να κινήσει το Corolla, ειδικά φορτωμένο και σε αυτοκινητόδρομο. Υπάρχουν φήμες ότι η επόμενη γενιά του μοντέλου θα εφοδιαστεί με κινητήρα σχεδιασμένο από την ΒΜW στα πλαίσια της συνεργασίας των δύο εταιριών. Δεν ξέρω αν οι συντάκτες του Autotriti έχουν κάποια περαιτέρω πληροφόρηση… Τέλος, ενώ το σύστημα ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense προσφέρεται από τη βασική έκδοση στα μοντέλα Yaris, Auris και C-HR, δεν συμβαίνει το ίδιο και με το Corolla όπου διατίθεται στην επόμενη εξοπλιστική έκδοση. Αναφορικά με το Pulsar, αντίστοιχο σύστημα ενεργητικής ασφάλειας (αυτόματο φρενάρισμα, αλλαγή λωρίδας κτλ) προσφέρεται μόνο στην πιο πλούσια εξοπλιστική έκδοση η τιμή της οποίας ξεπερνάει τα € 19.000 (βενζίνη), με επιπλέον χαρακτηριστικό το around view monitor (κάτι το οποίο δεν διατίθεται στα ΤΟΥΟΤΑ). Βεβαία το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος υστερεί σε σχέση με το αντίστοιχο της ΤΟYOTA καθώς δεν ανιχνεύει πεζούς. Oι βασικές εκδόσεις του PULSAR δεν διαθέτουν τίποτα από όλα αυτά. Εντύπωση προκαλεί και το γεγονός ότι το μοντέλο δεν εφοδιάζεται με hill brake assist, το οποίο πια είναι στάνταρτ σε όλες τις κατηγορίες…