Το νέο Toyota Aygo 3ης γενιάς έρχεται με ένα επιπλέον γράμμα στην ονομασία του όντας ταυτόχρονα ψηλότερο, μεγαλύτερο αλλά και πιο προηγμένο, σε σχέση με το παλιό, υπερτερώντας ξεκάθαρα σε όλους τους τομείς!
Συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των μίνι και των crossover
Εδώ και λίγες ημέρες η Toyota προσφέρει στην ελληνική αγορά την 3η γενιά του Toyota Aygo, που έρχεται για να δώσει συνέχεια στην παρουσία της μάρκας στην κατηγορία των μίνι μοντέλων. Το νέο Aygo Χ, όπως λέγεται πλέον, αφήνει στο παρελθόν το μοντέλο της 2ης γενιάς, με το οποίο υπάρχουν πράγματα που τα ενώνουν, ωστόσο υπάρχουν πολλά περισσότερα που τα χωρίζουν. Πάμε λοιπόν να δούμε τις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ του παλιού Aygo της 2ης γενιάς και του νέου Aygo X.
Το βασικό χαρακτηριστικό που χωρίζει τις δύο τελευταίες γενιές του μίνι ιαπωνικού και εύκολα γίνεται αντιληπτό, είναι η διαφορετική προσέγγιση στην σχεδίαση. Το νέο Aygo X όντας βασισμένο στην αναβαθμισμένη εκδοχή της πλατφόρμας GA-B (μέρος της TNGA - Toyota Global New Architecture πάνω στην οποία βασίζεται και το Yaris) λαμβάνει χαρακτηριστικά από την κατηγορία των crossover. Αυτό σε συνδυασμό με την πλατφόρμα του δίνει μεγαλύτερο αποτύπωμα σε διαστάσεις, που φυσικά μετατρέπεται και σε αυξημένους χώρους στην καμπίνα, άρα και μεγαλύτερη άνεση στους επιβάτες!
Το μίνι crossover έχει μήκος 3.700 χλστ. αριθμός μεγαλύτερος κατά 23,5 πόντους από το προηγούμενο Aygo! Πέραν αυτού, μεγαλύτερο είναι και το μεταξόνιο του νέου Aygo X κατά 9 εκατοστά, αγγίζοντας τα 2.430 χλστ., ενώ όσον αφορά στα υπόλοιπα στοιχεία, το πλάτος είναι 1.740 χλστ. (+125 χλστ.), το ύψος 1.510 χλστ. (+50 χλστ.) και το βάρος του, χωρίς οδηγό, μετράται στα 940 κιλά.
Πέραν των διαστάσεων διαφορές υπάρχουν και στο ντιζάιν. Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από την ενιαία κλειστή μάσκα, την ώρα που η γρίλια είναι τοποθετημένη πιο χαμηλά. Από κει και πέρα οι νέοι LED προβολείς με σχήμα μπούμεραγνκ και τα πλαστικά προστατατευτικά στους θόλους κάνουν το Aygo X να αποπνέει δυναμισμό σε σχέση με το πιο ήπιο σε εμφάνιση μοντέλο της 2ης γενιάς. Στις διαφορές ανάμεσα στις δύο γενιές του Aygo να σημειωθεί πως το Aygo X για πρώτη φορά έχει στη διάθεσή του ζάντες 18 ιντσών, αφήνοντας έτσι κατά πολύ πίσω του, τις 15άρες του μοντέλου που αντικαθιστά.
Όπως προαναφέραμε οι μεγαλύτερες διαστάσεις του Aygo Χ ευνόησαν και την καμπίνα, αφού πλέον οι διαθέσιμοι χώροι για επιβάτες και μπαγκάζια είναι μεγαλύτεροι. Τα μπροστινά καθίσματα έχουν μεγαλύτερο κενό μεταξύ τους 20 χλστ., αυξάνοντας το χώρο για τους ώμους κατά 45 χλστ. ενώ ο οδηγός κάθεται 5,5 πόντους ψηλότερα, με την Toyota να υπόσχεται καλύτερη περιφερειακή ορατότητα. Ρόλο σε αυτή παίζει και η κεκλιμένη κατά 10% περισσότερο μπροστινή κολόνα, καθώς επίσης και η αύξηση της απόστασης του Aygo X από το έδαφος κατά 11 χλστ. (131 χλστ. πλέον). Όσον αφορά στο διαμέρισμα του χώρου αποσκευών, αυτό έχει αυξηθεί σε μήκος κατά 125 χλστ. και χωρά πλέον 231 λίτρα, ήτοι πάνω από 60 λίτρα περισσότερα σε σχέση με πριν (έως 829 λτ. με ριγμένα καθίσματα).
Διαφορές υπάρχουν και στον εξοπλισμό που μπορεί κάποιος να βρει στην καμπίνα του Aygo X με αυτή του Aygo της 2ης γενιάς. Για πρώτη φορά το μοντέλο έχει διαθέσιμη για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης μία οθόνη αφής 9 ιντσών που έρχεται αντί της 7άρας οθόνης του παλαιού πλέον μοντέλου. Σε επίπεδο τεχνολογιών, η νέα γενιά infotainment του Aygo X μπορεί να δεχθεί ασύρματες (over-the-air) ενημερώσεις μέσω internet, ενώ υποστηρίζεται και η ενσύρματη και ασύρματη διασύνδεση Apple CarPlay και Android Auto. Φυσικά διαφορές θα βρει κάποιος και στον σχεδιασμό με βασικότερες αυτές του τιμονιού με τα ενσωματωμένα μπουτόν αλλά και των αεραγωγών.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Κινητήρας: Ίδιο μοτέρ, νέο S-CVT κιβώτιο
Για αυτούς που θα αναρωτηθούν για τον κινητήρα, να πούμε πως εκεί δεν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση. Η Toyota δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στον 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1 λίτρου, που αποδίδει 72 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. με 93 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ.. Όμως ο γνώριμος 1.000άρης που συμμορφώνεται με τη νόρμα Euro6D, εκτός από το μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, μπορεί να συνδυαστεί και με το νέο S-CVT κιβώτιο (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων) που υπόσχεται περισσότερη γραμμικότητα στην μετάδοση της κίνησης. Από πλευράς ρύπων, το χειροκίνητο Aygo X εκπέμπει 107 γρ. CO2 και το αυτόματο 110 γρ., κατά WLTP, κάτι που σημαίνει ότι θα κυκλοφορεί ελεύθερα στο δακτύλιο!
Από 13.920 ευρώ η «βασική» αλλά πλούσια Χ έκδοση
Για να περάσουμε στην τιμολογιακή πολιτική που επέλεξε η Toyota για το νέο Aygo X, πρέπει αρχικά να αναφέρουμε πως προσφέρει το ιαπωνικό μίνι συνολικά σε 7 επίπεδα εξοπλισμό (X, X-Play, X-Style, X-Pulse, X-Trend, X-Envy και Χ-Limited), ώστε ο ενδιαφερόμενος να μπορέσει να επιλέξει την έκδοση που τον εκφράζει περισσότερο. Η τιμή για την βασική έκδοση X ξεκινά από τις 13.920 ευρώ και περιλαμβάνει πλούσιο εξοπλισμό: οθόνη αφής 7 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας, δύο ηχεία, Bluetooth, υποδοχή USB, ηλεκτρικό τριάκτινο τιμόνι, air-condition, έγχρωμη οθόνη TFT 4,2 ιντσών στον πίνακα οργάνων, adaptive cruise control, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, 6 αερόσακους, φώτα ημέρας LED μπροστά και πίσω, προβολείς follow-me-home, αυτόματη διακοπή προβολέων, ζάντες 17 ιντσών, πλήθος συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης και ασφάλειας κ.α.
Το νέο Toyota Aygo άφησε πολύ πίσω του το παλιό!
-Ψήλωσε, μεγάλωσε και υιοθέτησε crossover χαρακτηριστικά.
-Τεχνολογικά αναβαθμισμένο.
- Νέο S-CVT κιβώτιο.
-Δύο οθόνες, φώτα LED μπροστά/πίσω, 17άρες ζάντες από τη βασική
Θα αλλάξει τα δεδομένα στα αυτοκίνητα πόλης το νέο Toyota Aygo Χ;