To επερχόμενο Renault 4 μπορεί να είναι το πιο ωραίο SUV της αγοράς. Και όμως, ακόμη και η ίδια η Renault στα τωρινά της μοντέλα έχει μια «δυναμική» και «μοντέρνα» σχεδίαση, που το νέο 4 δεν έχει, και ίσως αυτό είναι που το κάνει τόσο ωραίο. Τι περιμένανε;
Η Renault είναι από τις καλές περιπτώσεις αφού τα μοντέλα της, με κάποιες εξαιρέσεις πριν καμιά δεκαριά χρόνια, δεν τα λες άσχημα. Ίσα ίσα, το Clio είναι από τα πιο όμορφα μικρά, ενώ και το Captur, και στις δύο του γενιές, είναι πολύ ωραίο. Κάτι άλλοι όμως, πήρανε τη λέξη «φουτουριστικό» και την άπλωσαν σε κάτι σχέδια που βγάζουν μάτι από την ασχήμια, ή, στην καλύτερη, από την αδιαφορία τους.
Γιατί περιμέναμε τόσο καιρό να αρχίσουμε να βλέπουμε ωραία αυτοκίνητα πάλι. Αυτοκίνητα που με μια ματιά ξέρεις τι σχήμα έχει και το θυμάσαι. Αυτοκίνητα που διαφέρουν το ένα από το άλλο και αμέσως ξέρεις τι μάρκα και τι μοντέλο είναι. Αυτοκίνητα που δεν θέλουν να είναι «φουτουριστικά» αλλά όμορφα.
Η Renault φαίνεται πως έχει ένα απλό πλάνο. Δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή το μόνο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο είναι το πολύ πετυχημενο Zoe, ετοιμάζεται να κάνει τη δική της επιδρομή στα ηλεκτρικά, με μια νέα γκάμα. Και αυτή ξεκινάει με το 5 που εμφανίστηκε νωρίτερα, και τώρα το 4.
Σκέψου το. Αν η αρχή γίνει με το 4 και το 5, και τα δύο αμιγώς ηλεκτρικά, η Renault μπαίνει με δύο αυτοκίνητα που κάνουν με διαφορά τη μεγαλύτερη εντύπωση στο δρόμο και δημιουργούν την πιο συναισθηματική αντίδραση της αγοράς. Ακόμη καλύτερα, φαίνεται πως η νέα ηλεκτρική γκάμα της Renault θα έχει ακόμη έναν άσσο στο μανίκι της. Το όνομα.
Η Renault άφησε τα μοντέλα με αριθμητικό όνομα όταν από το 5 πήγε στο Clio. Τώρα αν επιστρέψει στους αριθμούς, έχει την πιο εύκολα αναγνωρίσιμη ηλεκτρική γκάμα: Αν έχει όνομα είναι βενζίνη/υβριδικό/πετρέλαιο ή συμβατικό τέλος πάντων. Αν έχει νούμερο, είναι ηλεκτρικό. Το καταπληκτικό στην ιδέα αυτή είναι πως τα νούμερα είναι ήδη γνωστά. Τέσσερα, πέντε, εννιά, έντεκα, 19, 21 και λοιπά.
Με τέτοια σχέδια, νοσταλγία ρετρό, και με γνωστά ονόματα η Renault κάνει μια αρχή που ελπίζουμε να δούμε και σε άλλες μάρκες. Η Hyundai ήδη έπιασε το νόημα με το Ioniq 5 που τα σπάει από σχεδίαση, και περιμένουμε κι άλλους.
Τι λέει λοιπόν το νέο 4; Έχει κάτι που δεν σου αρέσει; Δεν είναι ως πρέπει να ένα SUV σήμερα;
Ωραία Ελληνικά. Με google translate το κάνατε?
Ο συντακτης του αρθρου μου στραμπουληξε το μυαλο με τον τροπο που εκφραζεται. Δεν ξερω αν καταλαβε και ο ιδιος τι εγραψε.