Στην παρακάτω «γρήγορη σύγκριση» έχουμε να κάνουμε με δύο από τους σημαντικότερους εκπροσώπους δύο διαφορετικών κατηγοριών. Το Opel Astra είναι παραδοσιακός παίκτης στα μικρομεσαία, ενώ το Opel Mokka X πρωταγωνιστής στα SUV πόλης. Αυτό και μόνο είναι αρκετό για κάποιους, ώστε να ορίσουν πως το πρώτο απευθύνεται σε πιο οικογενειάρχες, το δεύτερο σε πιο δραστήριους τύπους, οι οποίοι θα κάνουν μια εκδρομή στον Παρνασσό… Είναι όμως έτσι, ή μήπως τελικά δεν πρέπει να βάζουμε ταμπέλες; Κλίνουμε προς το δεύτερο. Ότι δηλαδή το κάθε μοντέλο έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και άρα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Ας τα αναλύσουμε παίρνοντας ως βάση δύο εκδόσεις που κοστίζουν τα ίδια σχεδόν λεφτά, 20.000 ευρώ.
Mokka αφ` υψηλού
Με 158 χλστ. απόσταση από το έδαφος και υπερυψωμένη θέση οδήγησης, το Mokka X προτάσσει δύο σημαντικά του χαρακτηριστικά. Το πρώτο είναι πως μπορεί να κινηθεί σε πιο δύσβατες περιοχές σε σχέση με ένα επιβατικό, το δεύτερο -και σημαντικό- πως διευκολύνει τον οδηγό στις διασταυρώσεις μιας και αυτός μπορεί να δει πιο μακριά. Για ένα μοντέλο πόλης, αυτό είναι σημαντικό.
Astra για λίγο παραπάνω χώρους
Ανήκουν σε άλλες κατηγορίες, διαφέρουν σε εξωτερικές διαστάσεις, και όπως είναι φυσικό αυτό αποτυπώνεται στους εσωτερικούς τους χώρους. Το Opel Astra καλύπτει περισσότερο τις ανάγκες μιας οικογένειας γιατί είναι πιο άνετο στο πίσω μέρος (σ.σ. μάλιστα ο αέρας για τα γόνατα είναι από τους μεγαλύτερους στα μικρομεσαία), και έχει μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ (370 λτ.). Όμως, αυτό δεν σημαίνει πως το Mokka X είναι μικρό. Το αντίθετο. Και εκεί θα χωρέσουν 4 άτομα, με άνεση μάλιστα όπως φαίνεται από τις σχετικές μετρήσεις.
140 ή 150 άλογα;
Αμφότερα είναι 1.400άρια τούρμπο, όμως δεν φορούν τον ίδιο κινητήρα. Για την ακρίβεια, στην περίπτωση του Astra βλέπουμε την πιο πρόσφατη πρόταση της Opel, πράγμα που αποτυπώνεται τόσο στις επιδόσεις, όσο και στην κατανάλωση. Βέβαια αυτό δεν οφείλεται μόνο στον ισχυρότερο κινητήρα, αλλά και σε άλλα νούμερα, όπως το χαμηλότερο βάρος ή την καλύτερη αεροδυναμική. Συμπέρασμα; Με το Astra θα πας θεωρητικά πιο γρήγορα και πιο οικονομικά.
Οι διαφορές στο δρόμο
Αφήνοντας στην άκρη την αυξημένη απόσταση από το έδαφος του Mokka X, το πρώτο πράγμα που θα αναρωτηθεί κανείς είναι το αν τα δύο μοντέλα απευθύνονται σε διαφορετικού τύπου οδηγούς. Είναι έτσι; Η απάντηση: όχι. Απευθύνονται στον οδηγό που θέλει να κινηθεί με άνεση, με ασφάλεια, και εφόσον το θελήσει, γρήγορα, χωρίς όμως να αναζητά fun to drive.
Περί εμφάνισης
Είτε μιλάμε για την εξωτερική, είτε για την εσωτερική, και οι δύο παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην επιλογή. Δεν έχει νόημα να κάνουμε σύγκριση, όμως μπορούμε να σημειώσουμε πως και τα δύο μοντέλα ακολουθούν την πιο σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της Opel όντας μοντέρνα και δυναμικά. Από εκεί και πέρα εξαρτάται από το γούστο του καθενός.
OnStar
Και τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με το σύστημα προσωπικής συνδεσιμότητας μεταξύ αυτοκίνητου και επιβατών με την ονομασία OnStar. Με την υπηρεσία OnStar, με το απλό πάτημα ενός κουμπιού στο εσωτερικό, ο οδηγός μπορεί να συνομιλήσει με έναν ειδικό σύμβουλο της υπηρεσίας, 24/7. Οι κύριες λειτουργίες της υπηρεσίας είναι:
Σε περίπτωση ατυχήματος που ανοίξουν οι αερόσακοι, στέλνεται μήνυμα στο κέντρο του OnStar, που στέλνει αυτόματα βοήθεια στον τόπο του ατυχήματος.
Σε περίπτωση κλοπής, το OnStar εντοπίζει το όχημα.
Τηλεχειρισμός του οχήματος από το smartphone, μέσω ειδικού app.
Ο οδηγός μπορεί να επικοινωνήσει ανά πάσα στιγμή με τον Σύμβουλο και να ζητήσει οδηγίες για κάποιο προορισμό ή πχ το κοντινότερο πρατήριο καυσίμων. Ο Σύμβουλος στέλνει απευθείας το ζητούμενο σημείο ως προορισμό στο σύστημα πλοήγησης.
Το σύστημα μπορεί ανά πάσα στιγμή να διενεργήσει διαγνωστικό έλεγχο του οχήματος (πίεση ελαστικών, κατάσταση αερόσακων, ηλεκτρονικά βοηθήματα κτλ) και να ενημερώσει ανάλογα τον οδηγό.
Συμπέρασμα
Κοστίζουν τα ίδια λεφτά, έχουν πολλά κοινά, αλλά δεν απευθύνονται σε ίδιους οδηγούς και άρα δεν κοντράρονται μεταξύ τους. Η κόντρα έχει να κάνει με τις προτεραιότητες του καθενός. Και δεν έχει σημασία αν είναι οικογενειάρχης ή όχι, trendy, mainstream κτλ.
Εμείς, από την πλευρά μας εκεί που στεκόμαστε είναι πως αποτελούν δύο πολύ καλές προτάσεις στην κατηγορία τους και στο ότι διαθέτουν την υπηρεσία OnStar την οποία δεν συναντάς αλλού.
Καλημέρα, προσωπική μου άποψη είναι ότι τα SUV είναι απλά η τρέχουσα μόδα την οποία είδαν οι εταιρείες ότι πουλάει σα ζεστό ψωμί και βάλθηκαν να τη λανσάρουν με καταιγιστικό ρυθμό. Με εξαίρεση το μεγαλύτερο πορτμπαγαζ και την ''αίσθηση υπεροχής'' λόγω μεγαλύτερου όγκου-σχεδίασης-ύψους, δε βλέπω κάποιο άλλο πλεονέκτημα έναντι των παραδοσιακών μικρομεσαίων. Αντιθέτως είναι πιο ακριβά, πιο βαριά, με υψηλότερο κέντρο βάρους και επακολούθως χειρότερη ενεργητική ασφάλεια και κατανάλωση. Επ ουδενί δε λέω ότι είναι επικίνδυνα στο δρόμο, απλά συγκριτικά τα μικρομεσαία έχουν καλύτερη οδική συμπεριφορά. Όσον αφορά στην ευκολία μετακίνησης σε πατημένο χώμα και την καλύτερη ορατότητα στις διασταυρώσεις, θα έλεγα ότι είναι ήσσονος σημασίας και περισσότερο κόλπο του μάρκετινγκ...είναι και αυτή η ''αίσθηση ελευθερίας'' που πρέπει να διαφημιστεί! Βέβαια αν μιλάμε για SUV τετρακίνητα ή με αντίστοιχο σύστημα (τύπου grip control) τότε ναι υπάρχει σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα, αλλά νομίζω η πλειοψηφία των αγοραστών δεν επιλέγει κάτι τέτοιο. Περι ορέξεως λοιπόν και ανάλογα με τις ανάγκες-γούστα του καθενός, αρκεί να ξέρουμε για ποιό λόγο επιλέγουμε το κάθετι.
περιμενοντας το ι30 το φαστμπακ, ειδαι πως στην αγγλια που αρχισε να πωλειται εχει από 20000 ευρω, μαλλον ακριβο, οποτε γιατι να μην παρεις με 17500 το SUV, ASX της Μιτσουμπισι με ατμοσφαιρικο 1,6 αξιοπιστο ; βεβαια Α κατηγορια με τα ιδια χρηματα παιρνεις και την Τζουλιεταα 1,4 σε βετζινη παντα και με ανεξάρτητες πισω αναρτησεις..παιζει στη κατηγορια το Φοκους ..αλλα είναι 3κυλινδρο σουπερ ντουπερ τούρμπο ..κ το με καλη τιμη το 500Χ ...νομιζω αυτά είναι ότι καλυτερο μεχρι τα 20 χιλιαρικα..για προσιτη και λογικη αγορά
Ο St με με κάλυψε απόλυτα. Με 17000€ περίπου ΑSX για μια ζωή ή gullietta για την καρδιά και την οδηγική απόλαυση έστω και με τον παλιό Τget 120ps.Αν έχεις 20000€ το focus1.5 150 ps ή το astra 1.4 150ps έκδοση dynamic οι καλύτερες επιλογές με προτίμηση στο astra επειδή το focus αλλάζει και δυστυχώς θα έρθει με τρικύλινδρο νέο ecoboost 1.5.Σε συγκριτικό test astra ,focus,golf στο βρετανικό car wow 7/9/2017 καλύτερο το astra.
Καλημέρα, προσωπική μου άποψη είναι ότι τα SUV είναι απλά η τρέχουσα μόδα την οποία είδαν οι εταιρείες ότι πουλάει σα ζεστό ψωμί και βάλθηκαν να τη λανσάρουν με καταιγιστικό ρυθμό. Με εξαίρεση το μεγαλύτερο πορτμπαγαζ και την ''αίσθηση υπεροχής'' λόγω μεγαλύτερου όγκου-σχεδίασης-ύψους, δε βλέπω κάποιο άλλο πλεονέκτημα έναντι των παραδοσιακών μικρομεσαίων. Αντιθέτως είναι πιο ακριβά, πιο βαριά, με υψηλότερο κέντρο βάρους και επακολούθως χειρότερη ενεργητική ασφάλεια και κατανάλωση. Επ ουδενί δε λέω ότι είναι επικίνδυνα στο δρόμο, απλά συγκριτικά τα μικρομεσαία έχουν καλύτερη οδική συμπεριφορά. Όσον αφορά στην ευκολία μετακίνησης σε πατημένο χώμα και την καλύτερη ορατότητα στις διασταυρώσεις, θα έλεγα ότι είναι ήσσονος σημασίας και περισσότερο κόλπο του μάρκετινγκ...είναι και αυτή η ''αίσθηση ελευθερίας'' που πρέπει να διαφημιστεί! Βέβαια αν μιλάμε για SUV τετρακίνητα ή με αντίστοιχο σύστημα (τύπου grip control) τότε ναι υπάρχει σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα, αλλά νομίζω η πλειοψηφία των αγοραστών δεν επιλέγει κάτι τέτοιο. Περι ορέξεως λοιπόν και ανάλογα με τις ανάγκες-γούστα του καθενός, αρκεί να ξέρουμε για ποιό λόγο επιλέγουμε το κάθετι.
Γενικα μεταξυ SUV ή μικρομεσαιου με καλυψε πληρως ο Theo. Οσον αφορα την Opel κανενα ακομα μεχρι να δω τις νεες κινησεις απο τους Γαλλους.
Μοδα τα suv καινε περισοτερο σε σχέση με ενα μικρομεσαιο αλλα τι να κανουμε το πειραμα ποσο μπουφοι μπορει να είμαστε.
περιμενοντας το ι30 το φαστμπακ, ειδαι πως στην αγγλια που αρχισε να πωλειται εχει από 20000 ευρω, μαλλον ακριβο, οποτε γιατι να μην παρεις με 17500 το SUV, ASX της Μιτσουμπισι με ατμοσφαιρικο 1,6 αξιοπιστο ; βεβαια Α κατηγορια με τα ιδια χρηματα παιρνεις και την Τζουλιεταα 1,4 σε βετζινη παντα και με ανεξάρτητες πισω αναρτησεις..παιζει στη κατηγορια το Φοκους ..αλλα είναι 3κυλινδρο σουπερ ντουπερ τούρμπο ..κ το με καλη τιμη το 500Χ ...νομιζω αυτά είναι ότι καλυτερο μεχρι τα 20 χιλιαρικα..για προσιτη και λογικη αγορά
Αστρα 1.4 150 αλογα βενζινη η καλυτερη επιλογη για τα ελληνικα δεδομενα.
Ωραία και τα δύο αλλά δυστυχώς πολύ φαγανά γι αυτό επιλέγω το ντιζελακι με τα 21000 dynamic πλήρες εξοπλισμού.
Ο St με με κάλυψε απόλυτα. Με 17000€ περίπου ΑSX για μια ζωή ή gullietta για την καρδιά και την οδηγική απόλαυση έστω και με τον παλιό Τget 120ps.Αν έχεις 20000€ το focus1.5 150 ps ή το astra 1.4 150ps έκδοση dynamic οι καλύτερες επιλογές με προτίμηση στο astra επειδή το focus αλλάζει και δυστυχώς θα έρθει με τρικύλινδρο νέο ecoboost 1.5.Σε συγκριτικό test astra ,focus,golf στο βρετανικό car wow 7/9/2017 καλύτερο το astra.