ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Θέτουμε αντιμέτωπα τα Opel Mokka X και Astra σε μια «αδελφική» μάχη, που ξεχωρίζει τους τύπους των οδηγών στους οποίους και απευθύνονται.

Και τα 2 γερμανικά μοντέλα κρύβουν κάτω από το καπό τους διαφορετικούς turbo κινητήρες χωρητικότητας 1,4 λτ.

Κοινή σχεδιαστική φιλοσοφία διακρίνει το εσωτερικό των δύο μοντέλων, ενώ ποιοτικά αμφότερα κυμαίνονται σε πολύ καλό επίπεδο (εδώ το εσωτερικό του Mokka X).

Το Mokka X εξ ορισμού είναι ψηλότερο δίνοντας την ευκαιρία στον οδηγό να «πατήσει» χώμα και να κάνει μικρές off-road εξορμήσεις.

Ελαφρώς μεγαλύτεροι είναι οι χώροι στο Astra, όμως και τα δύο μοντέλα μπορούν να φιλοξενήσουν άνετα μια οικογένεια.

Και τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με το σύστημα προσωπικής συνδεσιμότητας μεταξύ αυτοκίνητου και επιβατών με την ονομασία OnStar.

Τι να πάρω τελικά, SUV ή μικρομεσαίο;

19.905 Επισκέψεις στο άρθρο (22/12/2017)

Μικρομεσαίο Astra ή SUV Mokka; Δείτε 2 μοντέλα που απευθύνονται στον μέσο οικογενειάρχη. Εσύ τι... τύπος είσαι;

Στην παρακάτω «γρήγορη σύγκριση» έχουμε να κάνουμε με δύο από τους σημαντικότερους εκπροσώπους δύο διαφορετικών κατηγοριών. Το Opel Astra είναι παραδοσιακός παίκτης στα μικρομεσαία, ενώ το Opel Mokka X πρωταγωνιστής στα SUV πόλης. Αυτό και μόνο είναι αρκετό για κάποιους, ώστε να ορίσουν πως το πρώτο απευθύνεται σε πιο οικογενειάρχες, το δεύτερο σε πιο δραστήριους τύπους, οι οποίοι θα κάνουν μια εκδρομή στον Παρνασσό… Είναι όμως έτσι, ή μήπως τελικά δεν πρέπει να βάζουμε ταμπέλες; Κλίνουμε προς το δεύτερο. Ότι δηλαδή το κάθε μοντέλο έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και άρα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Ας τα αναλύσουμε παίρνοντας ως βάση δύο εκδόσεις που κοστίζουν τα ίδια σχεδόν λεφτά, 20.000 ευρώ.
 
Mokka αφ` υψηλού
Με 158 χλστ. απόσταση από το έδαφος και υπερυψωμένη θέση οδήγησης, το Mokka X προτάσσει δύο σημαντικά του χαρακτηριστικά. Το πρώτο είναι πως μπορεί να κινηθεί σε πιο δύσβατες περιοχές σε σχέση με ένα επιβατικό, το δεύτερο -και σημαντικό- πως διευκολύνει τον οδηγό στις διασταυρώσεις μιας και αυτός μπορεί να δει πιο μακριά. Για ένα μοντέλο πόλης, αυτό είναι σημαντικό.
 
Astra για λίγο παραπάνω χώρους
Ανήκουν σε άλλες κατηγορίες, διαφέρουν σε εξωτερικές διαστάσεις, και όπως είναι φυσικό αυτό αποτυπώνεται στους εσωτερικούς τους χώρους. Το Opel Astra καλύπτει περισσότερο τις ανάγκες μιας οικογένειας γιατί είναι πιο άνετο στο πίσω μέρος (σ.σ. μάλιστα ο αέρας για τα γόνατα είναι από τους μεγαλύτερους στα μικρομεσαία), και έχει μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ (370 λτ.). Όμως, αυτό δεν σημαίνει πως το Mokka X είναι μικρό. Το αντίθετο. Και εκεί θα χωρέσουν 4 άτομα, με άνεση μάλιστα όπως φαίνεται από τις σχετικές μετρήσεις.
 
140 ή 150 άλογα;
Αμφότερα είναι 1.400άρια τούρμπο, όμως δεν φορούν τον ίδιο κινητήρα. Για την ακρίβεια, στην περίπτωση του Astra βλέπουμε την πιο πρόσφατη πρόταση της Opel, πράγμα που αποτυπώνεται τόσο στις επιδόσεις, όσο και στην κατανάλωση. Βέβαια αυτό δεν οφείλεται μόνο στον ισχυρότερο κινητήρα, αλλά και σε άλλα νούμερα, όπως το χαμηλότερο βάρος ή την καλύτερη αεροδυναμική. Συμπέρασμα; Με το Astra θα πας θεωρητικά πιο γρήγορα και πιο οικονομικά.
 
Οι διαφορές στο δρόμο
Αφήνοντας στην άκρη την αυξημένη απόσταση από το έδαφος του Mokka X, το πρώτο πράγμα που θα αναρωτηθεί κανείς είναι το αν τα δύο μοντέλα απευθύνονται σε διαφορετικού τύπου οδηγούς. Είναι έτσι; Η απάντηση: όχι. Απευθύνονται στον οδηγό που θέλει να κινηθεί με άνεση, με ασφάλεια, και εφόσον το θελήσει, γρήγορα, χωρίς όμως να αναζητά fun to drive. 
 
Περί εμφάνισης
Είτε μιλάμε για την εξωτερική, είτε για την εσωτερική, και οι δύο παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην επιλογή. Δεν έχει νόημα να κάνουμε σύγκριση, όμως μπορούμε να σημειώσουμε πως και τα δύο μοντέλα ακολουθούν την πιο σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της Opel όντας μοντέρνα και δυναμικά. Από εκεί και πέρα εξαρτάται από το γούστο του καθενός.

OnStar
Και τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με το σύστημα προσωπικής συνδεσιμότητας μεταξύ αυτοκίνητου και επιβατών με την ονομασία OnStar. Με την υπηρεσία OnStar, με το απλό πάτημα ενός κουμπιού στο εσωτερικό, ο οδηγός μπορεί να συνομιλήσει με έναν ειδικό σύμβουλο της υπηρεσίας, 24/7. Οι κύριες λειτουργίες της υπηρεσίας είναι:  
  • Σε περίπτωση ατυχήματος που ανοίξουν οι αερόσακοι, στέλνεται μήνυμα στο κέντρο του OnStar, που στέλνει αυτόματα βοήθεια στον τόπο του ατυχήματος.
  • Σε περίπτωση κλοπής, το OnStar εντοπίζει το όχημα.
  • Τηλεχειρισμός του οχήματος από το smartphone, μέσω ειδικού app.
  • Ο οδηγός μπορεί να επικοινωνήσει ανά πάσα στιγμή με τον Σύμβουλο και να ζητήσει οδηγίες για κάποιο προορισμό ή πχ το κοντινότερο πρατήριο καυσίμων. Ο Σύμβουλος στέλνει απευθείας το ζητούμενο σημείο ως προορισμό στο σύστημα πλοήγησης.
  • Το σύστημα μπορεί ανά πάσα στιγμή να διενεργήσει διαγνωστικό έλεγχο του οχήματος (πίεση ελαστικών, κατάσταση αερόσακων, ηλεκτρονικά βοηθήματα κτλ) και να ενημερώσει ανάλογα τον οδηγό.
     
Συμπέρασμα
Κοστίζουν τα ίδια λεφτά, έχουν πολλά κοινά, αλλά δεν απευθύνονται σε ίδιους οδηγούς και άρα δεν κοντράρονται μεταξύ τους. Η κόντρα έχει να κάνει με τις προτεραιότητες του καθενός. Και δεν έχει σημασία αν είναι οικογενειάρχης ή όχι, trendy, mainstream κτλ. 
Εμείς, από την πλευρά μας εκεί που στεκόμαστε είναι πως αποτελούν δύο πολύ καλές προτάσεις στην κατηγορία τους και στο ότι διαθέτουν την υπηρεσία OnStar την οποία δεν συναντάς αλλού.

FORD
NEXEN VS CONTINENTAL