Κινητήρες-Επιδόσεις-Οικονομία: Σύγκρουση κόσμων
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Κινητήρες-Επιδόσεις-Οικονομία: Σύγκρουση κόσμων

91.855 Επισκέψεις στο άρθρο (6/8/2020)

Ηλεκτροκίνηση εναντίον κινητήρα εσωτερικής καύσης ή το αύριο εναντίον του σήμερα. Από τη μια είναι το Opel Corsa-e με ηλεκτροκινητήρα σταθερού μαγνήτη. Από την άλλη το Peugeot 208 με έναν από τους πιο σύγχρονους diesel. Με 136 ηλεκτρικά άλογα, 260 Nm ροπής και μειωτήρα μιας σχέσης και όπισθεν, το Opel Corsa-e εμφανίζει αισθητά πιο ζωηρές επιδόσεις, ειδικά στην καθημερινότητα, αν και η τελική περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα. Το μοτέρ ουσιαστικά δεν ακούγεται, δεν βγάζει καυσαέριο (το ίδιο τουλάχιστον) και το κόστος κίνησης είναι περί τα 1,8 ευρώ/100 χλμ. (μέση κατανάλωση ρεύματος δοκιμής 15,4 kWh/100 χλμ και τιμή kWh 0,11058 ευρώ+ΦΠΑ). Όσο περισσότερο οδηγείς στην πόλη, τόσο καλύτερο για την αυτονομία μιας και το συνεχές φρενάρισμα ή το άφημα του γκαζιού φορτίζει την μπαταρία των 50 kWh. Με υποτυπώδεις ακόμα ηλεκτρικές υποδομές στη χώρα και παρά τα 305 χιλιόμετρα πραγματικής αυτονομίας, ένα σχετικό άγχος υπάρχει με το Opel Corsa-e. 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Κάτι που φυσικά δεν ισχύει για το diesel Peugeot 208. Όχι μόνο γιατί η πραγματική του αυτονομία πλησιάζει τα 800 χλμ., αλλά και επειδή μπορείς να γεμίσεις και στο πιο απομακρυσμένο χωριό. Από την άλλη, όσο πολιτισμένος και αν είναι ο 1,5 BluHDi και «ακούγεται» και δεν έχει την άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα. Οι επιδόσεις είναι σαφώς πιο υποτονικές, αν και η τελική ταχύτητα πλησιάζει τα 190 χλμ./ώρα. Όσο για το κόστος κίνησης; Με μέση κατανάλωση 5,2 λτ./100 χλμ. αυτό είναι 6,0 ευρώ/ 100 χλμ. (μέση τιμή πετρελαίου πανελλαδικά 1,157 ευρώ/λτ. στις 19/07), το οποίο είναι υπερτριπλάσιο του Opel Corsa-e. Από την άλλη όμως το κόστος αγοράς του Corsa-e είναι διπλάσιο. H επιλογή βέβαια ενός ηλεκτρικού σήμερα δεν μπορεί να γίνει με την προοπτική της απόσβεσης από το κόστος κίνησης και τις μειωμένες ανάγκες συντήρησης.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

CORAL GAS PASXA
skoda