Υπάρχει ακόμη σήμερα κάτι που κάνουν οι κινητήρες diesel καλύτερα από της βενζίνης;
Όχι πια Diesel
11.694 Επισκέψεις στο άρθρο (18/9/2016)
Μήπως ζούμε στο 2010; Μήπως νομίζουμε πως τα πράγματα μένουν τα ίδια και οι τεχνολογίες συγκρίνονται ακόμη με τους ίδιους όρους; Μήπως όμως αντίθετα οι κινητήρες εξελίσσονται με διαφορετικούς ρυθμούς και αυτοί της βενζίνης είναι πλέον τόσο καλοί που δεν αφήνουν τίποτε στους ντίζελ; Τι λέτε;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Είχαν χαμηλή κατανάλωση. Δεκτό. Το ντίζελ ως καύσιμο έχει περισσότερη ενέργεια ανά μάζα και έτσι θες λιγότερη ποσότητα για να κάνεις τα ίδια χιλιόμετρα που θα έκανες με έναν αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης. Τα ντίζελ όταν ήρθαν ήταν μία λύτρωση από τις καταναλώσεις της βενζίνης, που ήταν κοντά στα 10-12 λτ./100 χλμ. Το 2009/2010 οι βενζινοκινητήρες περνούσαν τη φάση της υψηλής απόδοσης.
Οι κατασκευαστές είχαν στην γκάμα τους οικονομικούς ντίζελ για όσους ήθελαν χαμηλή απόδοση και το τούρμπο-βενζίνη το κρατούσαν για επιδόσεις. Εμείς μόνο αυτά αγοράζαμε, γιατί μόνο αυτά μπορούσαμε. Και γέμισε η Ελλάδα με 1.800άρηδες τούρμπο με 100άδες άλογα. Με τέσσερα άτομα μέσα, φορτωμένος για το χωριό στην κίνηση με ένα αυτοκίνητο που έκανε 0-100 χλμ./ώρα σε 7,0 δλ. Πήγαινε σαν GTI, και φυσικά έκαιγε σαν GTI.
Τι γίνεται όμως σήμερα; Το τούρμπο στη βενζίνη χρησιμοποιείται απέναντι στο ντίζελ. Με μικρά μοτέρ που αποδίδουν υψηλή ροπή και φυσιολογική ισχύ, οι καταναλώσεις του ντίζελ είναι εφικτές από τη βενζίνη.
Τι γίνεται όμως σήμερα; Το τούρμπο στη βενζίνη χρησιμοποιείται απέναντι στο ντίζελ. Με μικρά μοτέρ που αποδίδουν υψηλή ροπή και φυσιολογική ισχύ, οι καταναλώσεις του ντίζελ είναι εφικτές από τη βενζίνη.
Με το κυνήγι για χαμηλούς ρύπους CO2, το ντίζελ και πάλι ευνοήθηκε, αφού παράγει λιγότερους τέτοιους ρύπους. Έτσι πέσαμε με τα μούτρα στα χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, καθώς είναι άμεσα συνδεδεμένα με τα γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Όμως σήμερα τα μικρά τούρμπο βενζινοκίνητα πετυχαίνουν χαμηλούς ρύπους. Χωρίς καλύτερη κατανάλωση, χωρίς περισσότερη ροπή, χωρίς χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας, ποιο είναι σήμερα το «όφελος» ενός κινητήρα ντίζελ;
Εσείς βρίσκεται ακόμη λόγο να προτιμήσετε ένα ντίζελ έναντι ενός βενζινοκίνητου μοντέλου; Μήπως ήρθε η ώρα να απομυθοποιήσουμε το ντίζελ και να πάμε στη βενζίνη νέας γενιάς; Τι λέτε;
Το Diesel είναι ακόμη βασιλιάς. Και από πλευράς καταναλώσεων και από πλευράς τιμής αγοράς ανά λίτρο και από αξιοπιστία. Μη ξεχνάμε τι είδους αυτοκίνητα σχεδόν αποκλειστικά χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες (ταξι, μικρά / μεσαία φορτηγάκια). Η βενζίνη θέλει ακόμη πολύ δρόμο για να φθάσει και ακόμη περισσότερο για να ξεπεράσει το diesel. Τόσο δρόμο που κατά την γνώμη μου θα τους προλάβει και τους δύο η ηλεκτρική επανάσταση που είναι προ των πυλών.
Autotriti, πριν λίγο καιρό λέγατε άλλα. Ανάλογα με το που φυσάει ο άνεμος και οι απόψεις σας. Τέλος πάντων, αν η αποψη σας είναι σωστή, ότι δηλαδή το diesel δεν υπερτερεί σε κάτι θα αναμέναμε και τις τιμές στα diesel να εξισωθούν με αυτές των με κινητήρα βενζίνης.
Το diesel δεν θα πεθάνει ποτέ και η βενζίνη θα προσπαθεί να το προλάβει, ετσι είναι η ζωή. Ακόμα και λίγα χλμ να κάνει το χρόνο κάποιος, ντίζελ θα πάρει και ας είναι πιο ακριβό. Γιατί δεν πρόκειται να το αλλάξει ούτε σε 15 χρόνια και ο ντίζελ αντέχει για πολλά πολλά χλμ. Με 7 λίτρα/100χλμ στην εθνική με ταχύτητες 130χλμ με κλιματισμό και φορτωμένος για 2λιτρο 4χ4 suv είμαι τρελά ευχαριστημένος και δεν το αλλάζω με τίποτα. Κάνω ταξίδι ξεκούραστο και ούτε ταχύτητα δεν κατεβάζω 6η μέχρι τέλους. ΖΗΤΩ ΤΟ ΜΑΖΟΥΤ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Λοιπόν ας δούμε τα πράγματα αντικειμενικά. Αν και δεν ειμαι μηχανικός έχω σοβαρούς ενδοιασμούς σε σχέση με τους "σκυλοπουσαρισμένους" κινητήρες που έφτασαν από 1000 κεκ να αποδίδουν έως και 140 ίππους. Οκ ναι η η τεχνολογία έχει προχωρήσει αλλά όταν ένας κινητήρας δουλεύει σε υψηλές συμπιέσεις κάποια στιγμή δεν θα παραδώσει το πνεύμα;;Από την άλλη οι ντήζελ κινητήρες εκ φύσεως δουλεύουν σε χαμηλές στροφές πράγμα που συνηγορεί στην αξιοπιστία τους. Και όσο για αυτό που ανέφερε ο φίλος παραπάνω αν σου πάθει κάτι το τουρμπο στον βενζινοκινήρα ετοιμάσου και συ να βάλεις βαθειά το χέρι στη τσέπη. Απλά στα ντήζελ δεν κάνεις συμβιβασμό με το καύσιμο θα βάλεις οπωσδήποτε το αναβαθμισμένο (πχ ΕΚΟ DIESEL AVEO) και όχι από όποιο και όποιο πρατήριο. Για ναι όντως το ντήζελ αμάξι είναι πολύ πιο ευαίσθητο στο κακο καύσιμο σε σχέση με το βενζινοκίνητο
Η μόνη λογική εξήγηση που μπορώ να δώσω για την αρθογραφία σας εναντίον του diesel τον τελευταίο καιρό είναι η έλευση της Tesla σε λίγους μήνες. Από την άλλη βέβαια, να δούμε πόσοι από τους αναγνώστες σας μπορούν να διαθέσουν το ποσό των 45000+ που θα διατίθεται το φθηνότερο Model 3. Η σύγκριση της βενζίνης με το diesel είναι προς το παρόν άτοπη, δύσκολα θα βρεθεί κάποιος να πει το αντίθετο από τους καθημερινούς οδηγούς.
Εχω ταξι το mercedes w211 e200 εκανα εως τωρα 745000 χλμ δεν καιει σταγονα, δεν εχω πειραξει το τουρμπο εχει dpf που κανει απο μονο του αναγεννηση κ καθαριζει οποτε κ στο κτεο βγαζει 0 κ δεν ντουμανιαζει ποτε. Ακουγεται λιγοτερο κ απτο e200 βενζινης μετα τα 40χλμ. Ειναι μισο τονο παραπανω απτο kia venga(μενω θεσ/νικη κ δυστηχως δεν επιτρεπονταν το ντιζελ) ειναι αυτοματο, ειναι 800 κυβικα παραπανω( το ταξι ειναι 2200) κ καιει πολυ λιγοτερα.
Φυσικά και επιλέγεις diesel άν γράφεις πολλά χλμ ετησίως ιδίως με μεγάλο όχημα.... μεσαία κατηγορία και πάνω ή suv . To θέμα είναι να μην το επιλέγεις επειδή έτσι κάνουν όλοι....και εσύ που κάνεις 15.000 χλμ ετησίως περιμένεις οτι ξαφνικά θα γεμίσουν οι τσέπες σου με ευρώ. Προσωπίκα ,επειδή δεν μου κάνουν διαφορά τα 30 ευρώ το μήνα που θα γλίτωνα με diesel....προτίμώ βενζινοκινητήρα, ο οποίος κατα κοινή παραδοχή είναι ανώτερος σε τεχνικά χαρακτηριστικά...
ακούω και διαβάζω μόνο τα πλεονεκτήματα του disel έναντι της βενζίνης!δεν λέει κανείς οτι μια βλάβη στο disel σου πήρε ολο το κέρδος απο την διαφορά της βενζίνης + την διαφορά της τιμής αγοράς 3-4.000 ευρω!!!!ποιο λοιπόν το καλό?η ροπή? τώρα και οι βενζινοκινητήτρες έχουν εξελιχθεί πάρα πολύ και έχουν πολύ καλές ροπές και ειναι πολύ οικονομικοί στην κατανάλωση!τα disel είναι καλά μόνο για επαγγελματίες που γράφουν εκατομμύρια χιλιόμετρα και σε πολίτες που ζουν σε μεγάλα κράτη με τεράστιες χιλιομετρικές αποστάσεις που διανύουν καθημερινά , εκει ναι συμφέρει !!! τωρα εχουν πέσει όλοι με τα μούτρα στην αγορά disel, μετά την 5ετια θα αρχιση το κλάμα και θα πονάει κιόλας,,,,!!!
Οι πωλησεις παντως αλλα λενε, με 70% δεν νομιζω να υπαρχει ανθρωπος που θα πει οτι το ντιζελ δεν εχει ισοπεδωσει την βενζινη. Το αποτελεσμα μετραει ολα τ αλλα ειναι για καλαμπουρι. Με τις υγειες σας
Βενζινη και παλι βενζινη. Πολυ απλα, ειναι το απολυτο καυσιμο σε επιδοσεις, ροπη, αξιοπιστια και ειδικα οι συχρονοι βενζινοκινητρες ειναι και πιο οικονομικοι απο τα diesel. Ιδιως για εναν που δεν κανει πολλα χιλιομετρα ετησιως, δεν συμφερει αφου θα βουλωσει η τρομπα καυσιμου και θα σου στοιχισει ο κουκος αηδονι. Πολλες αυτοκινητοβιομηχανιες οπως η Toyota, σκεφτονται να αποσυρουν τα πετραιολοκινητα μοντελα απο τη γκαμα τους. Το μεγαλυτερο και πιο τρανταχτο μειονεκτημα του diesel παντως ειναι πως λογω των βαρυτερων υλικων που χρησιμοποιουν, ζυγιζουν πολυ περισσοτερο και αλλοιωνεται εντελως η οδικη συμπεριφορα του αυτοκινητου στο δρομο, ενω χανεται ο σπορ χαρακτηρας του. Και τζαμπα λοιπον δεν θα επαιρνα diesel. Βενζινη δαγκωτο.
Όσο οικονομικά και να οδηγήσεις το βενζινοκίνητο δεν θα φτάσει ποτέ το πετρέλαιο. Πρόσφατα αντικατέστησα το punto 1.2 69hp το οποίο δεν έκαιγε τίποτα με 1.3multijet '1' 90hp. Το πρώτο στα 1000 χλμ ήθελε 90-100€ ενώ το πετρέλαιο 50-55€ μιλάμε για τα μισά λεφτά σχεδόν επιπλέον όσοι είναι αγρότες ή επαγγελματίες καταχωρούν στην εφορία τις αποδείξεις του πετρελαίου και παίρνουν πίσω το φπα. Και εκτός απ' όλα αυτά ποιος βενζινοκινητήρας θα μπορέσει να φτάσει τα 300000 χλμ χωρίς κανένα πρόβλημα ειδικά οι καινούργιοι που είναι λίγα κυβικά και τόσο πιεσμένοι. Και τέλος το καλύτερο με το πετρέλαιο είναι ότι όταν μπεις στο αμάξι δεν σκέφτεσαι καθόλου πόσα χλμ θα κάνεις.
Αυτό που δεν σκέφτονται αυτοί που έχουν πετρελαιοκίνηση,είναι ότι στο άμεσο μέλλον θα γίνουν ποιό αυστηρά τα κριτήρια εκπομπής ρύπων όχι μόνο για το CO2 αλλά και για το ΝΟx και τότε άντε γεια στους προνομιούχους του δακτυλίου, στα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και εάν εξισωθεί και η τιμή των καυσίμων ακόμα χειρότερα.Επίσης εφ' όσον οι κατασκευαστές αναγκαστούν να ακολουθήσουν τις οδηγίες θα υποχρεωθούν να ανεβάσουν ακόμα περισσότερο το κόστος, οπότε τα μικρομεσαία πάνε για φούντο.Θα αγοράζουν πετρελαιοκίνητα μόνο οι <<έχοντες και κατέχοντες >>