Τα Ford Fiesta, Puma και Focus ST κρατούν ψηλά το λάβαρο την οδηγικής απόλαυσης που μόνο η Ford και το αγωνιστικό «παρακλάδι» της Ford Performance μπορούν να προσφέρουν, αποτελώντας επί της ουσίας 3 διαφορετικής κατηγορίας αλλά και ταυτότητας αυτοκίνητα, με συνολική ισχύ που αγγίζει τους 680 ίππους!
Ανέκαθεν η οικογένεια των ST μοντέλων της Ford που μας συστήθηκε με την πρώτη γενιά του Focus, έχει τον τρόπο να ξεχωρίζει για τον πολιτισμένο συνδυασμό επιδόσεων και σπορ συμπεριφοράς. Από την συγχώνευση των αγωνιστικών τμημάτων Team RS και SVT, την εξέλιξη των εκδόσεων υψηλών επιδόσεων της Ford έχει αναλάβει το τμήμα Ford Performance, το οποίο με τις κατάλληλες επεμβάσεις/παρεμβάσεις στα ήδη εξαιρετικά συμβατικά μοντέλα της, μας «δίνει» αυτό το πολύ παραπάνω σε κάθε περίπτωση. Η γκάμα της Ford με τα λογότυπα ST (Sports Technologies) περιλαμβάνει σήμερα στην Ελλάδα τα τρία πιο εμβληματικά μοντέλα της. Πρόκειται για το Fiesta ST, το βασιλιά στα μικρά GTi, το νεοφερμένο Puma ST που ήρθε να αποδείξει πως και τα compact SUV μπορούν να αποκτήσουν fun to drive χαρακτήρα και το κορυφαίο -ελέω απουσίας έκδοσης RS - Focus ST, που «παίζει» με εξαιρετική ευκολία τον διπλό ρόλο που του έχει αναθέσει η Ford στην κατηγορία των hot hatch μικρομεσαίων μοντέλων. Ας τα δούμε αναλυτικά.
Έκδηλη η διαφορετικότητα και ο σπορ χαρακτήρας τους αισθητικά
Αισθητικά οι ST εκδόσεις των μοντέλων της Ford χαρακτηρίζονται από την έντονα δυναμική τους εμφάνιση. Σε αντίθεση με τις αντίστοιχα δυναμικές εκδόσεις ST-Line που με επιτυχία έχει λανσάρει στα συμβατικών χαρακτηριστικών Fiesta, Puma και Focus, οι εκδόσεις ST διαθέτουν διαφοροποιημένη γρίλια μάσκας, τονισμένους θόλους και πλευρικά μασπιέ, πιο σπορ σχεδίασης προφυλακτήρες, αεροτομή και ανασχεδιασμένες και μεγαλύτερες ζάντες αλουμινίου.Η μοναδικότητα δε των ST εκδόσεων, υπερτονίζεται σε κάθε περίπτωση και από την διαθέσιμη χρωματική παλέτα του κάθε μοντέλου.
Αντίστοιχα και στο εσωτερικό τους, οι ST εκδόσεις μοιράζονται κοινά στοιχεία με τις ST-Line, διαθέτουν όμως νέα μπάκετ καθίσματα της Recaro (προαιρετικά στα Fiesta και Puma) και πιο πλούσιο εξοπλισμό, αλλά και περισσότερες επιλογές στα προγράμματα οδήγησης με νέα γραφικά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων.
To χρώμα του χρήματος
Με οικονομικά κριτήρια το Fiesta ST κοστίζει από 22.747 ευρώ, το Puma ST από 35.895 ευρώ και το Focus ST από 43.554 ευρώ (σ.σ. διαθέσιμο και σε diesel με 190 ίππους από 38.561 ευρώ). Για ακόμα πιο «ειδικές» καταστάσεις ωστόσο, η Ford προσφέρει σε κάθε περίπτωση και τις ακόμα πιο στοχευμένες οδηγικά εκδόσεις με το πακέτο Ford Performance που απογειώνουν τον σπορ χαρακτήρα τους με την προσθήκη διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, μεγαλύτερων ζαντών και προγράμματος εκκίνησης Launch Control, αλλά και την τιμή τους. Σημειώστε πως το Fiesta κοστίζει στην κορυφαία του έκδοση από 27.183 ευρώ και το Focus ST από τα 46.483 ευρώ, με το τελευταίο να περιλαμβάνει επιπλέον και ρυθμιζόμενη ανάρτηση.