Αν δεν το προσέξατε τα κυβικά τσίμπησαν προς τα πάνω και φαίνεται πως πάμε για περισσότερα; Μήπως είναι καλύτερα έτσι; Ήρθε το τέλος του downsizing;
Τι έγινε το downsizing; Τελείωσε; Πήγαμε από τα 1.600 στα 1.400 και τώρα ανεβαίνουμε ξανά στα 1.500; Αν δεν το προσέξατε τα κυβικά τσίμπησαν λίγο προς τα πάνω και φαίνεται πως πάμε για περισσότερα; Μήπως είναι καλύτερα έτσι;
Εντάξει, υπάρχουν και θα υπάρχουν για πολύ ακόμα χιλιάρια και χιλιοδιακοσάρια μικρομεσαία και SUV. Τα μοτέρ αυτά πέτυχαν το απόλυτο, να κινούν ακόμη και βαριά αυτοκίνητα με αξιοπρέπεια, ασφάλεια και οικονομία. Όμως για το κάτι λίγο παραπάνω, οι κατασκευαστές έχουν κρατήσει τα μεσαία τους μοτέρ. Και αυτά μεγαλώνουν.
Έτσι το γκρουπ VW έχει πάει εδώ και καιρό στα 1,5 λίτρα από 1.400, ακολουθώντας στα χνάρια της Ford που κατέληξε σε αυτό τον κυβισμό εδώ και μερικά χρόνια. Η Toyota ήδη ανέβασε, ενώ οι πιο τυχεροί κατασκευαστές που δεν έπεσαν αμέσως με τα μούτρα στην σμίκρυνση, γλίτωσαν τα μπρος-πίσω, και έτσι τόσο η Peugeot, όσο και η Opel (που είναι μέλος του γαλλικού ομίλου) πήγαν και αυτοί στα 1,5 λίτρα, απ΄ ευθείας από τα 1.600 κυβικά. Για να μη μιλήσουμε για υβριδικά... Εκεί τα 2 λίτρα -ή και περισσότερα- τείνουν να γίνουν κανόνας σε μικρομεσαία και SUV, πέραν ελαχίστων εξαιρέσεων, όπως το Yaris που φόρεσε νέο, βελτιωμένο στα σημεία, 1,5 λτ. μοτέρ.
Γιατί περισσότερα; Ίσως μία παλαιότερη δήλωση του μηχανικού της Bentley στη Φρανκφούρτη να είναι ενδεικτική. Με τις μετρήσεις ρύπων και κατανάλωσης να έχουν πλέον αλλάξει και να προσομοιώνουν την κίνηση των αυτοκινήτων στους δρόμους πολύ πιο πιστά από ποτέ, ο Peter Guest, επικεφαλής του προγράμματος του SUV της Bentley, Bentayga, είχε πει πως ο γνωστός V8 των 6.750 κ.εκ της μάρκας, με ρίζες στη δεκαετία του 50 που χρησιμοποιεί η μεγάλη Muslanne, «είναι το πιο εύκολο μοτέρ να περάσεις τα νέα τεστ ρύπων και οικονομίας».
Γιατί απλά έχει τα κυβικά, δεν έχει τούρμπο και καίει στην πράξη όσο καίει και στα χαρτιά. Με τα μοτέρ που μίκρυναν απότομα και απόκτησαν τούρμπο, όλοι μάθαμε πως αν το γκάζι το πατήσεις όπως πρέπει, και δεν οδηγείς «χαϊδεύοντας» όπως στις μετρήσεις, τότε αυτά τα αυτοκίνητα και καίνε, και ρυπαίνουν.
Πόσο καιρό φωνάζουμε για την απόσταση μεταξύ μετρημένης κατανάλωσης και πραγματικής; Τώρα που η ψαλίδα θα κλείσει, οι κατασκευαστές ανεβάζουν κυβικά ώστε οι επιδόσεις να έρχονται πιο άνετα και φυσικά, χωρίς να εκτοξεύουν απότομα την κατανάλωση.
Δεν είναι καλύτερα έτσι; Έστω και 100 κυβικά περισσότερα, δεν είναι προτιμότερα ώστε μην έχουμε τόση διαφορά από τη θεωρία στην πράξη; Εσείς πως βλέπετε το μεγάλωμα των μοτέρ; Καλύτερο ή χειρότερο;
Αυτά τα ξέραμε από την αρχή καθώς και το ποσό θα αντέξουν οι μικροί κινητήρες σε βαριά αυτοκίνητα. Το θέμα είναι ότι μέχρι τώρα εσείς τους εκθειάζατε και πείρατε πολύ κόσμο στον λαιμό σας.
Όχι που έλεγαν η τρικυλινδροι με τούρμπο είναι ότι καλύτερο κυκλοφορεί και άμα έλεγες κάτι έπεφταν όλοι να σε φάνε λες και μεσα από την δουλειά μας δεν ξέρουμε τι γινεται
Συν το ότι πολλά μοτέρ, όπως της VW, είχαν γίνει λαδιέρες απ' το downsizing και μετά από 2-3 χρόνια οι κινητήρες τους (βλ. FSI και οι πρωτοι TSI) ήταν για πέταμα. Ακόμη πολλοί, το φυσάνε και δεν κρυώνει που την πάτησαν με την VW..
Και δε είναι μόνο αυτά που διαβάζετε πιο πάνω. Ξεχνάμε και ιδιαίτερα αυτοί που συνιστούν τα αυτοκίνητα που έχουν αυτά τα μοτέρ ότι θέλουν και ειδική μεταχείριση. Με κρύα εκκίνηση δεν πάμε σε πολλές στροφές και στο τέλος της διαδρομής αποφεύγουμε την χρήση της τουρμπίνας ώστε όταν είναι διαπυρη από την χρήση έτσι όταν σταματήσουμε απότομα θα έχουμε βίαιη ψύξη της τουρμπίνας (το φαινόμενο του καυτού τηγανιου που οι.... νοικοκυρές το βάζουν κάτω από το κρύο νερό και τελικά το στραβωνουν).Αυτό σημαίνει ότι νε μεν ότι η μηχανή μπορεί;;; να μην πάθει τίποτα αλλά η επίσκεψη για επισκευή του τούρμπο θα κοστίσει από 800 και πάνω.
Ας δούμε και στο πόσο χρήσιμο είναι να έχει κανείς ένα τούρμπο κινητήρα πέραν του προσωπικού κολλήματος του ότι "έχω ενα αυτοκίνητο με 180 άλογα" τα οποία επιβαρύνουν πολύ περισσότερο την ρύπανση, με βαρύ πόδι και δεν παρέχουν οικονομία καυσίμου στην πόλη που λόγω κινησης η χρισιμη λειτουργία του κινητήρα συνήθως είναι σε χαμηλές - μεσαίες στροφές όπου είναι άχρηστοι αυτού το τύπου οι κινητήρες Γιατί λοιπόν να έχουμε επενδύσει σε κάτι το οποίο μας είναι άχρηστο. Αντίθετα σε μια προσπέραση στην εθνική οδό θα μας βοηθήσει με μικρό πλεονέκτημα σε ένα προσπέρασμα όσο και ο μεγαλύτερος σε κυβικα κινητήρας στο ίδιο όμως αυτοκίνητο .
Θεωρώ ότι είναι εύλογο οι εταιρίες καλά κάνουν να τα παρουσιάζουν όπως τούς είναι πιο συμφέρον. ΕΊΝΑΙ ΟΜΩΣ ΣΥΜΦΈΡΟΥΣΑ ΑΓΟΡΆ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΑΣ........
Οταν αγορασα το αυτοκινητο μου οπελ αστρα ατμοσφαιρικο 1.4 90 αλογα ολοι μου λεγαν κοιτα τουρμπισιο. Πως ειναι δυνατον γκολφακια 1.4 να βγαζουν 140 και 170 αναρωτιομουν προ δεκαετιας. Μετα βγηκε το φοκους 1.0 125 και ο κινητηρας αυτος βραβευτηκε σε ενα αμαξι με 1300 κιλα βαρος. Τσακαλια οταν η εταιρεια διαμαντι mazda ( και η τουοτα) επεμενε σε μοτερ 1.5 λιτρα με 90 105 130 αλογα κατι ξεραν. Τσακαλια ατμοσφαιρικα μοτερ αρκετα κυβικα και ολα καλα. Χαιρετισματα σε ολους
Μόδα ήταν και πέρασε.Χιλιαράκια τρικύλινδρα τουμπανιασμένα πόσο να αντέξουν,δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια εξέλιξης α'αυτά τα κυβικά γιαυτό ανεβαίνουν σε κυβισμό, το οποίο ήταν θέμα χρόνου να συμβεί.
Ξεπούλησαν ό,τι στοκ είχαν σε μικρούς κινητήρες οι εταιρίες (πόσο βαθιά άσχετος από αυτοκίνηση πρέπει να είσαι για ν' αγοράζεις SUV, χίλια κυβικά[!], βενζίνη[!!] και τούρμπο[!!!] ?) και τώρα θα τα κάνουν δίλιτρα, που είναι καλύτερα σε όλους τους τομείς απ' τα 1600-1800
Πρων κάτοχος swift 1.3 2005, για να κάνω προσπέραση από 5 σε 3, στην ανηφόρα τέρμα γκάζι με κατέβασμα ταχυτητας κ στροφές κινητήρα στα ύψη. Νυν κάτοχος baleno 1.0, μέση κατανάλωση 5.5, σε ανηφόρα απλά λίγο γκαζι κ απλά φεύγει. Βέβαια μιλάω για αμάξι με κάτω από 1 τόνο. Λογικά σε αμάξια με περισσότερα κιλά δεν βοηθαν τα λίγα κυβικά. Η suzuki σταμάτησε τον 1.0 κινητήρα κ πλέον έχει τον 1.4 turbo. Κατι καταλαβαν μάλλον....
Εγώ πάλι κύριοι,μετά από πολλή σκέψη, κατέληξα να πάρω όταν όλοι αγόραζαν πετρέλαιο το 2014 βενζίνη 1,2 τούρμπο Νισσάν κασκάι.Έπειτα από 6 χρόνια είμαι ευχαριστημένος γιατί είναι όπως τα είχα υπολογίσει και καλύτερα, όπως π.χ.στην κατανάλωση, όπου έστρωσε το μοτέρ και καίει με νορμάλ οδήγηση από 5,7 έως 6,7 λιτρα στα 100 χλμ.Αν θέλεις πάντως περνάει και τα 8 λίτρα.
Δεν νοιώθω άσχετος που αγόρασα ένα αυτοκίνητο με βάρος 1300 κιλά,τέτοιον όγκο και 1,2 μοτέρ.Δεν κυνηγάω όμως και κανέναν στο δρόμο.Όποτε χρειάστηκε γρήγορη προσπέραση ,έγινε με κατέβασμα σε τετάρτη ταχύτητα.Αν ξέρεις τι έχεις και πως θα συμπεριφερθείς οδηγικά
όλα είναι καλά.Αν θέλεις να προσπεράσεις σαν να είχες εξακύλινδρη slk για παράδειγμα των 3,5 λίτρων θα απογοητευθείς..!!
Η Νισσάν ανέβασε τα κυβικά στα 1300 και δίνει το μοτέρ και στη Μερσεντές ίσως ακολουθώντας την τάση όπως γράφετε στο autotriti.
Πιστεύω ότι ένα τέτοιο μοτέρ με σωστή χρήση μπορεί να βγάλει έναν κύκλο χλμ. για μία δεκαετία χωρίς προβλήματα με ήπια χρήση.
Οι λάτρεις του γκαζιού και της ενεργητικής ασφάλειας πρέπει να κοιτάξουν αλλού.
Για εκείνο που είμαι σίγουρος μετά από 6 χρόνια χωρίς βέβαια να έχω πολλά χλμ. 60000,
είναι ότι με τα 136 άλογα που μπορεί να δώσει ,αν κάποιος πάει σε αναβάθμιση με εγκέφαλο της Νισσάν από τα 116 άλογα που πρωτοκυκλοφόρησε, παρότι σε Ρενώ τα ίδια μοτέρ είχαν 135-140,το αμάξωμα του κασκάι κινείται αξιοπρεπέστατα.
Ίσως λοιπόν αυτοί που επιλέγουν μικρά μοτέρ με σκάφη suv να μην είναι τόσο άσχετοι,αν το ζητούμενο δεν είναι το να γράφουν 50 και 100000 χλμ. το χρόνο.
Εκεί το πετρέλαιο είναι μονόδρομος.
Τα ηλεκτρικά θα τα δούνε όσοι ζούνε μετά από 15-20 χρόνια,όχι τόσο λόγω της τεχνολογίας και της ανύπαρκτης υποδομής για τροφοδοσία σταθμοί φόρτωσης κ.λ.π.,αλλά λόγω του ότι, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΕΦΤΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΑΚΗ, για να δώσει τα τρελλά ποσά που ζητάνε..!!
Διότι ακούγονται γελοιότητες και μάλιστα από πηγές ας τις πούμε που θέλουν να λέγονται σοβαρές ότι, ΠΑΡΤΕ ΤΟ ΤΑΔΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ από 45000 ευρώ δίνουμε κίνητρα να το πάρετε τζάμπα στις 30000 με τρελλή έκπτωση.
ΤΡΕΛΛΟΙ ΕΙΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΨΑΧΝΕΤΕ ΤΡΙΑΝΤΑΡΙΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ όταν μπορεί να βολευτεί με 5 και 6000 ευρώ μετά από σχεδόν 15 χρόνια κρίσης συνεχόμενης...!!!
Με το που πήγαμε να σηκώσουμε κεφάλι γυρνώντας το όλοι σε καφέ,όπου φασούλι το φασούλι μαζεύεις το ευρούλι,15 άνοιξαν στη γειτονιά μου,μας ήρθε κεραμίδα ο κορωνιός και προσπαθεί να μας αποτελειώσει...!!
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ.
Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από τα κυβικά εκατοστά
Αυτά τα ξέραμε από την αρχή καθώς και το ποσό θα αντέξουν οι μικροί κινητήρες σε βαριά αυτοκίνητα. Το θέμα είναι ότι μέχρι τώρα εσείς τους εκθειάζατε και πείρατε πολύ κόσμο στον λαιμό σας.
Όχι που έλεγαν η τρικυλινδροι με τούρμπο είναι ότι καλύτερο κυκλοφορεί και άμα έλεγες κάτι έπεφταν όλοι να σε φάνε λες και μεσα από την δουλειά μας δεν ξέρουμε τι γινεται
Συν το ότι πολλά μοτέρ, όπως της VW, είχαν γίνει λαδιέρες απ' το downsizing και μετά από 2-3 χρόνια οι κινητήρες τους (βλ. FSI και οι πρωτοι TSI) ήταν για πέταμα. Ακόμη πολλοί, το φυσάνε και δεν κρυώνει που την πάτησαν με την VW..
Και δε είναι μόνο αυτά που διαβάζετε πιο πάνω. Ξεχνάμε και ιδιαίτερα αυτοί που συνιστούν τα αυτοκίνητα που έχουν αυτά τα μοτέρ ότι θέλουν και ειδική μεταχείριση. Με κρύα εκκίνηση δεν πάμε σε πολλές στροφές και στο τέλος της διαδρομής αποφεύγουμε την χρήση της τουρμπίνας ώστε όταν είναι διαπυρη από την χρήση έτσι όταν σταματήσουμε απότομα θα έχουμε βίαιη ψύξη της τουρμπίνας (το φαινόμενο του καυτού τηγανιου που οι.... νοικοκυρές το βάζουν κάτω από το κρύο νερό και τελικά το στραβωνουν).Αυτό σημαίνει ότι νε μεν ότι η μηχανή μπορεί;;; να μην πάθει τίποτα αλλά η επίσκεψη για επισκευή του τούρμπο θα κοστίσει από 800 και πάνω. Ας δούμε και στο πόσο χρήσιμο είναι να έχει κανείς ένα τούρμπο κινητήρα πέραν του προσωπικού κολλήματος του ότι "έχω ενα αυτοκίνητο με 180 άλογα" τα οποία επιβαρύνουν πολύ περισσότερο την ρύπανση, με βαρύ πόδι και δεν παρέχουν οικονομία καυσίμου στην πόλη που λόγω κινησης η χρισιμη λειτουργία του κινητήρα συνήθως είναι σε χαμηλές - μεσαίες στροφές όπου είναι άχρηστοι αυτού το τύπου οι κινητήρες Γιατί λοιπόν να έχουμε επενδύσει σε κάτι το οποίο μας είναι άχρηστο. Αντίθετα σε μια προσπέραση στην εθνική οδό θα μας βοηθήσει με μικρό πλεονέκτημα σε ένα προσπέρασμα όσο και ο μεγαλύτερος σε κυβικα κινητήρας στο ίδιο όμως αυτοκίνητο . Θεωρώ ότι είναι εύλογο οι εταιρίες καλά κάνουν να τα παρουσιάζουν όπως τούς είναι πιο συμφέρον. ΕΊΝΑΙ ΟΜΩΣ ΣΥΜΦΈΡΟΥΣΑ ΑΓΟΡΆ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΑΣ........
Οταν αγορασα το αυτοκινητο μου οπελ αστρα ατμοσφαιρικο 1.4 90 αλογα ολοι μου λεγαν κοιτα τουρμπισιο. Πως ειναι δυνατον γκολφακια 1.4 να βγαζουν 140 και 170 αναρωτιομουν προ δεκαετιας. Μετα βγηκε το φοκους 1.0 125 και ο κινητηρας αυτος βραβευτηκε σε ενα αμαξι με 1300 κιλα βαρος. Τσακαλια οταν η εταιρεια διαμαντι mazda ( και η τουοτα) επεμενε σε μοτερ 1.5 λιτρα με 90 105 130 αλογα κατι ξεραν. Τσακαλια ατμοσφαιρικα μοτερ αρκετα κυβικα και ολα καλα. Χαιρετισματα σε ολους
Μόδα ήταν και πέρασε.Χιλιαράκια τρικύλινδρα τουμπανιασμένα πόσο να αντέξουν,δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια εξέλιξης α'αυτά τα κυβικά γιαυτό ανεβαίνουν σε κυβισμό, το οποίο ήταν θέμα χρόνου να συμβεί.
Ξεπούλησαν ό,τι στοκ είχαν σε μικρούς κινητήρες οι εταιρίες (πόσο βαθιά άσχετος από αυτοκίνηση πρέπει να είσαι για ν' αγοράζεις SUV, χίλια κυβικά[!], βενζίνη[!!] και τούρμπο[!!!] ?) και τώρα θα τα κάνουν δίλιτρα, που είναι καλύτερα σε όλους τους τομείς απ' τα 1600-1800
Πρων κάτοχος swift 1.3 2005, για να κάνω προσπέραση από 5 σε 3, στην ανηφόρα τέρμα γκάζι με κατέβασμα ταχυτητας κ στροφές κινητήρα στα ύψη. Νυν κάτοχος baleno 1.0, μέση κατανάλωση 5.5, σε ανηφόρα απλά λίγο γκαζι κ απλά φεύγει. Βέβαια μιλάω για αμάξι με κάτω από 1 τόνο. Λογικά σε αμάξια με περισσότερα κιλά δεν βοηθαν τα λίγα κυβικά. Η suzuki σταμάτησε τον 1.0 κινητήρα κ πλέον έχει τον 1.4 turbo. Κατι καταλαβαν μάλλον....
Εγώ πάλι κύριοι,μετά από πολλή σκέψη, κατέληξα να πάρω όταν όλοι αγόραζαν πετρέλαιο το 2014 βενζίνη 1,2 τούρμπο Νισσάν κασκάι.Έπειτα από 6 χρόνια είμαι ευχαριστημένος γιατί είναι όπως τα είχα υπολογίσει και καλύτερα, όπως π.χ.στην κατανάλωση, όπου έστρωσε το μοτέρ και καίει με νορμάλ οδήγηση από 5,7 έως 6,7 λιτρα στα 100 χλμ.Αν θέλεις πάντως περνάει και τα 8 λίτρα. Δεν νοιώθω άσχετος που αγόρασα ένα αυτοκίνητο με βάρος 1300 κιλά,τέτοιον όγκο και 1,2 μοτέρ.Δεν κυνηγάω όμως και κανέναν στο δρόμο.Όποτε χρειάστηκε γρήγορη προσπέραση ,έγινε με κατέβασμα σε τετάρτη ταχύτητα.Αν ξέρεις τι έχεις και πως θα συμπεριφερθείς οδηγικά όλα είναι καλά.Αν θέλεις να προσπεράσεις σαν να είχες εξακύλινδρη slk για παράδειγμα των 3,5 λίτρων θα απογοητευθείς..!! Η Νισσάν ανέβασε τα κυβικά στα 1300 και δίνει το μοτέρ και στη Μερσεντές ίσως ακολουθώντας την τάση όπως γράφετε στο autotriti. Πιστεύω ότι ένα τέτοιο μοτέρ με σωστή χρήση μπορεί να βγάλει έναν κύκλο χλμ. για μία δεκαετία χωρίς προβλήματα με ήπια χρήση. Οι λάτρεις του γκαζιού και της ενεργητικής ασφάλειας πρέπει να κοιτάξουν αλλού. Για εκείνο που είμαι σίγουρος μετά από 6 χρόνια χωρίς βέβαια να έχω πολλά χλμ. 60000, είναι ότι με τα 136 άλογα που μπορεί να δώσει ,αν κάποιος πάει σε αναβάθμιση με εγκέφαλο της Νισσάν από τα 116 άλογα που πρωτοκυκλοφόρησε, παρότι σε Ρενώ τα ίδια μοτέρ είχαν 135-140,το αμάξωμα του κασκάι κινείται αξιοπρεπέστατα. Ίσως λοιπόν αυτοί που επιλέγουν μικρά μοτέρ με σκάφη suv να μην είναι τόσο άσχετοι,αν το ζητούμενο δεν είναι το να γράφουν 50 και 100000 χλμ. το χρόνο. Εκεί το πετρέλαιο είναι μονόδρομος. Τα ηλεκτρικά θα τα δούνε όσοι ζούνε μετά από 15-20 χρόνια,όχι τόσο λόγω της τεχνολογίας και της ανύπαρκτης υποδομής για τροφοδοσία σταθμοί φόρτωσης κ.λ.π.,αλλά λόγω του ότι, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΕΦΤΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΑΚΗ, για να δώσει τα τρελλά ποσά που ζητάνε..!! Διότι ακούγονται γελοιότητες και μάλιστα από πηγές ας τις πούμε που θέλουν να λέγονται σοβαρές ότι, ΠΑΡΤΕ ΤΟ ΤΑΔΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ από 45000 ευρώ δίνουμε κίνητρα να το πάρετε τζάμπα στις 30000 με τρελλή έκπτωση. ΤΡΕΛΛΟΙ ΕΙΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΨΑΧΝΕΤΕ ΤΡΙΑΝΤΑΡΙΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ όταν μπορεί να βολευτεί με 5 και 6000 ευρώ μετά από σχεδόν 15 χρόνια κρίσης συνεχόμενης...!!! Με το που πήγαμε να σηκώσουμε κεφάλι γυρνώντας το όλοι σε καφέ,όπου φασούλι το φασούλι μαζεύεις το ευρούλι,15 άνοιξαν στη γειτονιά μου,μας ήρθε κεραμίδα ο κορωνιός και προσπαθεί να μας αποτελειώσει...!! ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ.