208 με ρεύμα ή με βενζίνη; Η σύγκριση εδώ δεν γίνεται για να βγει κάποιος νικητής, αλλά για να ανακαλύψουμε τα πλεονεκτήματα του κάθε «καυσίμου» και να εξετάσουμε αν πλησιάζει η ώρα των ηλεκτρικών...
Δυναμικό και πανέμορφο το μπροστά μέρος του 208 χάρη στη μεγάλη μάσκα, τα «νύχια» των LED φωτιστικών σωμάτων και των «χαυλιόδοντων» που εκτείνονται χαμηλά στον προφυλακτήρα.
Η ηλεκτροκίνηση ολοένα και ταχύτερα εισβάλλει στον «κόσμο» του αυτοκινήτου, διεκδικώντας και αυτή με τη σειρά της την προσοχή που της αναλογεί. Αρκετοί κατασκευαστές πλέον επενδύουν στην ανάπτυξη αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, αφενός για να μειώσουν τελειώσουν σύνολο των ρύπων, σύμφωνα με τις επιταγές της Ε.Ε., αφετέρου για να προσφέρουν μια εναλλακτική πρόταση στους υποψήφιους αγοραστές. Ο όμιλος PSA είναι απο τους κατασκευαστές που προχωράει σε ένα εκτεταμένο εξηλεκτρισμό της γκάμας του, κάτι που θα γίνει ακόμα πιο έντονο στο άμεσο μέλλον, με το δημοφιλές 208, να είναι ένα από τα μοντέλα που λαμβάνει τη βοήθεια της ηλεκτρικής ενέργειας. Έτσι πέρα από τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, προσφέρεται και ως αμιγώς ηλεκτρικό με 136 ίππους. Παρακάτω λοιπόν θα διαβάσατε τι διαφορετικό φέρνει συγκριτικά με την βενζινοκίνητη έκδοση των 130 ίππων, αν και φυσικά οποιαδήποτε σύγκριση ανάμεσα στα δύο μοντέλα δεν είναι δόκιμη.
Στο e-208 οι ζάντες είναι ειδικά αεροδυναμικά σχεδιασμένες.
Σχεδίαση: Ελάχιστες οι διαφορές
H σχεδίαση του 208 είναι εντυπωσιακή σε κάθε περίπτωση, με το εμπρός μέρος να εκφράζει έντονο δυναμισμό μέσω της μεγάλης μάσκας, των «νυχιών» των LED φωτιστικών σωμάτων και των «χαυλιόδοντων» που εκτείνονται χαμηλά στον προφυλακτήρα. Οι έντονες γραμμές του καπό συνεχίζονται και στα πλαϊνά του αμαξώματος ενώ στο πίσω μέρος δεσπόζουν τα όμορφα φωτιστικά σώματα και η μαύρη φάσα που τα ενώνει. Στην ηλεκτρική του έκδοση οι διαφορές που θα συναντήσουμε είναι ελάχιστες και επικεντρώνονται στο μπροστινό μέρος, το διχρωμικό λιοντάρι-σήμα που αλλάζει χρώμα όταν το κοιτάς από διαφορετικές γωνίες. Εκτός αυτού διαφορετικής σχεδίασης είναι οι ζάντες και στην τρίτη κολώνα του e-208, θα συναντήσουμε το μονογράφημα του «e», όπως αντίστοιχα και στην ονομασία του μοντέλου στο πίσω μέρος.
Ένα μονόγραμμα «e», στην πίσω κολώνα και στην ονομασία του μοντέλου υποδηλώνει την ηλεκτρική του φύση.
Αν υποτεθεί ότι το ηλεκτρικό έχει και μια έκπτωση γύρω στα 4.000 ευρώ τότε η διαφορά τους πέφτει στα περίπου 4.500 ευρώ που σημαίνει ότι αγοράζοντας το ηλεκτρικό έχεις κάνει απόσβεση των παραπάνω χρημάτων του από την εξοικονόμηση της βενζίνης και το κόστος χρήσης του σε περίπου 4 χρόνια - εξυπακούεται φυσικά ότι κάνει πάνω από 10.000 χλμ το χρόνο. Βέβαια το θέμα είναι ότι θα κινείσαι εντός των πυλών γιατί με 300 χλμ αυτονομία δεν πας μακρυά προς το παρόν
Η επιδότηση με την τελευταία προσθήκη στο νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση ανέρχεται σε 6.000,00€ για τα μέχρι 30.000,00€ ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οπότε η διαφορά μειώνεται σε λίγο παραπάνω από τα 2.000€. Ευκαιρία.
Αν υποτεθεί ότι το ηλεκτρικό έχει και μια έκπτωση γύρω στα 4.000 ευρώ τότε η διαφορά τους πέφτει στα περίπου 4.500 ευρώ που σημαίνει ότι αγοράζοντας το ηλεκτρικό έχεις κάνει απόσβεση των παραπάνω χρημάτων του από την εξοικονόμηση της βενζίνης και το κόστος χρήσης του σε περίπου 4 χρόνια - εξυπακούεται φυσικά ότι κάνει πάνω από 10.000 χλμ το χρόνο. Βέβαια το θέμα είναι ότι θα κινείσαι εντός των πυλών γιατί με 300 χλμ αυτονομία δεν πας μακρυά προς το παρόν
Η επιδότηση με την τελευταία προσθήκη στο νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση ανέρχεται σε 6.000,00€ για τα μέχρι 30.000,00€ ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οπότε η διαφορά μειώνεται σε λίγο παραπάνω από τα 2.000€. Ευκαιρία.