Όπως και με την περίπτωση του 3008, έτσι και με το 5008 οι εισαγωγικές εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου ξεκινούν από την ίδια τιμή προκαλώντας έτσι στον υποψήφιο αγοραστή έναν ευχάριστο πονοκέφαλο. Βενζίνη ή diesel στα 25.900 ευρώ;
Βενζίνη ή diesel; Πρόκειται για ένα ερώτημα που έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας την τελευταία πενταετία και που λίγο ως πολύ έχουμε πλέον πολλά να καταθέσουμε πάνω σε αυτό... To diesel για παράδειγμα είναι ακριβότερο να το αποκτήσεις και άρα πρέπει να κάνεις αρκετά χιλιόμετρα για να το αποσβέσεις. Η βενζίνη από την άλλη, έχει μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας και είναι πιο ευχάριστη οδηγικά. Στην κατανάλωση υπερτερεί το diesel, όμως οι μικροί turbo βενζινοκινητήρες είναι εξίσου φειδωλοί σε καύσιμο και ου τω καθεξής.
Τι γίνεται όμως όταν βενζίνη και diesel κοστίζουν το ίδιο και έχεις να επιλέξεις ανάμεσα σε έναν οικονομικό πετρελαιοκινητήρα και ένα εξίσου οικονομικό αλλά ισχυρότερο βενζινοκινητήρα; Και για να το κάνουμε ακόμη πιο απτό; Τι να επιλέξεις ανάμεσα στο πετρελαιοκίνητο 5008 των 100 ίππων και το βενζινοκίνητο των 130 ίππων που αμφότερα κοστίζουν 25.900 ευρώ; Σίγουρα οι προτεραιότητες θα δώσουν τον νικητή, για αυτό ας προχωρήσουμε σε μια ανάλυση υπό το πρίσμα κινητήρας-επιδόσεις-οδική συμπεριφορά.
Κινητήρες-Επιδόσεις: Κερδίζει τις εντυπώσεις ο 1,2 PureTech
Από τα τεχνικά κιόλας χαρακτηριστικά φαίνεται πως ο BlueHDI των 100 ίππων δίνει έμφαση στην κατανάλωση, αφού αυτή σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι 4,1 λτ./100 χλμ., ενώ ο PureTech των 130 ίππων υπόσχεται περισσότερο μπρίο. Πραγματικά, αυτό αποτυπώνεται τόσο στο 0-100 χλμ./ώρα (10,9 έναντι 13,6 δλ.), όσο και στην τελική ταχύτητα (188 vs 174 χλμ./ώρα), ωστόσο αυτό που δεν φαίνεται στα χαρτιά είναι ότι ο βενζινοκινητήρας του Peugeot 5008 είναι απολαυστικός σε ένα ευρύτερο φάσμα στροφών, την ώρα που η μέση κατανάλωση δεν είναι πολύ μεγαλύτερη (5,1 έναντι 4,1 λτ./100 χλμ.). Η μόνη διαφορά είναι ότι μπορείς αν παρασυρθείς στο γκάζι να ξεφύγεις πιο πολύ στην κατανάλωση.
Ποιον από τους δύο λοιπόν; Εμείς γέρνουμε προς τον μικρό turbo βενζίνης λόγω χαμηλής κατανάλωσης, τρόπου λειτουργίας και καλύτερων επιδόσεων, όμως αν οι τελευταίες δεν βρίσκονται ψηλά στη λίστα σας και δεν είστε των… προσπεράσεων, τότε μπορείτε επιλέξετε άφοβα τον BlueHDI.
Στο δρόμο: Εξαρτάται από το τερέν
Όπως και το Peugeot 3008, έτσι και το 5008 είναι βασισμένο στην πλατφόρμα EMP2 του PSA Group και ως γνήσιος εκπρόσωπος της γαλλικής σχολής, το 7θέσιο crossover συνδυάζει αριστοτεχνικά την άνεση με τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Η ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά όλες τις ανωμαλίες και σε συνδυασμό με τα χαμηλά επίπεδα θορύβου εξασφαλίζει υψηλή ποιότητα κύλισης. Παράλληλα όμως συντελεί ώστε το 5008 να στρίβει ουδέτερα και με λογική κλίση, παρά την κορυφαία απόσταση από το έδαφος των 219 χλστ..
Στο ερώτημα, τώρα, βενζίνη ή diesel, η απάντηση κρίνεται στις λεπτομέρειες και υπερισχύει μάλλον η βενζίνη, γιατί το οδηγοκεντρικό στήσιμο της ανάρτησης και το πλούσιο σε πληροφόρηση τιμόνι του 5008 γενικότερα ταιριάζει περισσότερο με τους 130 ίππους της βενζίνης και την πιο άμεση απόκριση. Το πετρελαιοκίνητο από την άλλη μπορεί να μην κερδίζει στο επαρχιακό δίκτυο, όμως στην εθνική οδό θα το εκτιμήσεις περισσότερο αφού θα κινείσαι με σύμμαχο τα μεγάλα αποθέματα ροπής. Μέσα στην πόλη, από την άλλη έχεις ροπή και δύναμη από χαμηλά και στις δύο περιπτώσεις, άρα η κατανάλωση εκεί θα καθορίσει περισσότερα.
Η άποψή μας
Πονοκέφαλος… Η τελική επιλογή είναι δύσκολη και εξαρτάται από το προφίλ του κάθε αγοραστή. Η βενζίνη θα ταιριάξει σε αυτούς που θέλουν το κάτι παραπάνω σε επιδόσεις, το diesel σε αυτούς που αναζητούν την χαμηλή κατανάλωση. Και στις δύο περιπτώσεις πάντως τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των δύο κινητήρων είναι πασιφανή…