Peugeot 508 VS BMW Σειρά 3
86.997 Επισκέψεις στο άρθρο (8/2/2020)
Γαλλική επανάσταση στο γερμανικό κατεστημένο: Η Peugeot επιστρέφει στην κατηγορία με το εξαιρετικά ενδιαφέρον 508. Η BMW λανσάρει την έβδομη γενιά της τριάρας. Μπορεί λοιπόν το 508 να κάνει το μπάσιμο στα χωράφια μιας παραδοσιακής γερμανικής μπερλίνας;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Μπορεί το αιώνιο ντέρμπι ανάμεσα στα premium μεσαία σεντάν παραδοσιακά να είναι η τριάρα με τη C-Class, ωστόσο η Peugeot αποφάσισε να αναβιώσει τη δική της μπερλίνα, το 508 και να το προικίσει με όλα τα απαραίτητα ώστε να μπει σφήνα ανάμεσα στον premium γερμανικό ανταγωνισμό. Η σύγκριση λοιπόν με τη Σειρά 3 είναι αναπόφευκτη. Ας δούμε το μπρα-ντε-φερ ανάμεσα στις βασικές εκδόσεις βενζίνης, το 508 με τον 1,6 PureTech κινητήρα των 180 ίππων, με τη δίλιτρη 320i των 184 ίππων.Ξεκινώντας από την τιμή, το Peugeot στην αρχική έκδοση Active κοστίζει 36.100 ευρώ, όντας αρκετά πιο προσιτό από την 320i των 43.750 ευρώ. Βεβαίως στην πιο γεμάτη έκδοση Allure το 508 φτάνει τα 42.000 ευρώ και στην κορυφαία GT Line τα 44.500 ευρώ. Από την άλλη και η 320i έχει ένα μακροσκελή κατάλογο με έξτρα εξοπλισμού, που μπορούν να ανεβάσουν την τιμή της.
Ωδή στη γαλλική φινέτσα
Ξεκινώντας από το κομμάτι της σχεδίασης το 508 καταφέρνει να επικρατήσει κατά κράτος της τριάρας καταφέρνοντας να συνδυάσει με μαεστρία στην επιβλητική του εμφάνιση το δυναμισμό, με το εκλεπτυσμένο γούστο. Aλλωστε η Peugeot έχει αποδείξει και στα υπόλοιπα μοντέλα της πως έχει το know how, να δημιουργεί αυτοκίνητα με φινέτσα.
Το μακρύ καπό του 508, ο εντυπωσιακός προφυλακτήρας και τα εξίσου ξεχωριστά φώτα (εμπρός και πίσω) σε συνδυασμό με την κουπέ σχεδίαση στο πίσω μέρος, αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά του γαλλικού μοντέλου, το οποίο παρά τα 4,7 μ. του συνδυάζει αρμονικά τις αναλογίες του.
Από την άλλη, η Σειρά 3 ακολουθεί τη σχεδιαστική ταυτότητα της φίρμας που ακολουθείται στα υπόλοιπα μοντέλα της, διατηρώντας έτσι τις δυναμικές αλλά και πολυτελείς γραμμές της, με σήμα κατατεθέν φυσικά τα ευμεγέθη «νεφρά» της μπροστινής μάσκας. Τα 4,71 μ. του αμαξώματος μπορεί να μην έχουν το «σπορ» ύφος του 508 ή την κουπέ αισθητική, ωστόσο διαμορφώνουν ένα καλαίσθητο αποτέλεσμα.
Κινητήρας-Κιβώτιο: Διαφορά μόνο στα κυβικά
Τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ 4 κυλίνδρων σε σειρά, ωστόσο αυτός της BMW έχει χωρητικότητα 2.000 κ.εκ., ενώ το σύνολο του 508 1,6 λτ..
Ο κινητήρας της 320i αποδίδει 184 ίππους με 300 Nm ροπής από τις 1.350 σ.α.λ., με την βαυαρική φίρμα να ανακοινώνει τελική ταχύτητα 238 χλμ/ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα 7,2 δλ., νούμερο αρκετά ικανοποιητικό δεδομένου των 1.550 κιλών του αμαξώματος, με τη μέση κατανάλωση, πάντα σύμφωνα με την BMW, να είναι 5,7 χλμ./ώρα.
Ελαφρώς μειωμένες είναι οι επιδόσεις του 508, λογικό αν αναλογιστεί κανείς πως η ισχύς του είναι μικρότερη κατά 4 ίππους, με τη μέγιστη ροπή του να φτάνει τα 250 Nm από τις 1.750 σ.α.λ.. Για το 0-100 χλμ./ώρα το 508 χρειάζεται 7,8 δλ. (μέτρηση AutoΤρίτη) και η τελική ταχύτητα ανακοινώνεται στα 230 χλμ./ώρα. Από την άλλη η μέση εργοστασιακή κατανάλωση του 508 είναι χαμηλότερη με 5,5 λτ./100 χλμ..
Τέλος και στις δύο περιπτώσεις οι κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματα κιβώτια, ο 1,6 PureTech με το EAT 8 και ο δίλιτρος της BMW με το Steptronic, επίσης 8 σχέσεων.
προφανώς δεν απευθύνονται σε οικογενειάρχες μισθωτούς γιατί αυτοί μετα από πολλά χρόνια και αν δουλεύουν μπορεί να συγκεντρώσουν αυτά τα χρήματα...και θα έπαιρναν 'κανα δυαράκι να στεγαστούν να μην μείνουν άστεγοι…!