Στις diesel επιλογές θα συναντήσουμε τον 1,6 λτ. κινητήρα πετρελαίου σε απόδοση 136 ίππων, συνδυαζόμενο είτε με το χειροκίνητο κιβώτιο iMT, είτε με αυτόματο 7 σχέσεων και πάντοτε με το ήπια υβριδικό σύστημα 48 V.
Με diesel, mild hybrid αλλά & full hybrid επιλογές
53.755 Επισκέψεις στο άρθρο
Ήπια υβριδικό diesel 136 ίππων
Πιο περιορισμένες είναι οι επιλογές στο diesel όπου θα συναντήσουμε τον 1,6 λτ. κινητήρα πετρελαίου σε απόδοση 136 ίππων, συνδυαζόμενο είτε με το χειροκίνητο κιβώτιο iMT, είτε με αυτόματο 7 σχέσεων και πάντοτε σε συνεργασία με το ήπια υβριδικό σύστημα 48 V. Στη πρώτη περίπτωση η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 280 Νm, ενώ με το DCT κιβώτιο στα 320 Nm. Το τελευταίο μάλιστα συνδυάζεται και με σύστημα αυτόματης τετρακίνησης. Σε κάθε περίπτωση το βασικό του χαρακτηριστικό δεν είναι άλλο από την εξαιρετική του κατανάλωση η οποία κυμαίνεται από 4,9 λτ./100 χλμ. Αυτό σημαίνει πως για όσους πραγματοποιούν αρκετά χιλιόμετρα ετησίως, το Kona με αυτό τον κινητήρα είναι η πιο κατάλληλη επιλογή.
Το ήπια υβριδικό σύστημα 48V
Ας αναφερθούμε λίγο στο ήπια υβριδικό σύστημα που συναντήσαμε στους κινητήρες βενζίνης και diesel. Το σύστημα υποστηρίζει τον κινητήρα µε επιπλέον ροπή κατά την επιτάχυνση – ανάλογα µε την κατάσταση φόρτισης της µπαταρίας και το βαθµό επιτάχυνσης και αναλαμβάνει τη λειτουργία του start-stop. Και στις δύο περιπτώσεις το αποτέλεσμα είναι να επιβαρύνεται λιγότερο το θερμικό σύνολο, συνεπώς να περιορίζεται η κατανάλωση. Η φόρτιση της μπαταρίας 48 V γίνεται μέσω μιας µίζας-γεννήτριας Mild Hybrid Starter Generator (MHSG), η οποία ανακτά την κινητική ενέργεια στο φρενάρισµα, µετατρέποντάς την σε ηλεκτρική και την αποθηκεύει για µετέπειτα χρήση.
Full hybrid με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη
H Hyundai πρωτοπόρησε με το νέο Kona λανσάροντάς το και ως αυτοφορτιζόμενο υβριδικό, όντας το μοναδικό μοντέλο της κατηγορίας με αυτού του είδους σύστημα κίνησης. Το σύνολο αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων GDI απόδοσης 105 ίππων σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα 43,5 ίππων και μια μπαταρία υψηλής τάσης 1,56 kWh, με τη συνδυαστική απόδοση να φτάνει τους 141 ίππους.
Ο ηλεκτροκινητήρας βοηθά τον θερμικό κινητήρα όποτε χρειαστεί επιπλέον δύναμη και σε συνθήκες cruising καθυστερεί την εμπλοκή του θερμικού μοτέρ προς όφελος της κατανάλωσης. Φυσικά σε χαμηλές ταχύτητες και για περιορισμένη διάρκεια δύναται να κινείται και αποκλειστικά ηλεκτρικά, με την μπαταρία να ανακτά τη χαμένη ενέργεια, κατά την πέδηση του οχήματος μέσω του ηλεκτροκινητήρα.
Στην πράξη αυτό για εσάς σημαίνει ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση, μόλις 6,0 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, η οποία πέφτει ακόμα περισσότερο στην πόλη στα 4,8 λτ./100 χλμ.. Παράλληλα το Kona Hybrid εκπέμπει λιγότερους ρύπους με αποτέλεσμα να μην πληρώνει τέλη.
Μια ακόμη ιδιαιτερότητα του συστήματος είναι πως συνεργάζεται με ένα ειδικά κατασκευασµένο 6-τάχυτο κιβώτιο µετάδοσης διπλού συµπλέκτη (DCT), το οποίο χαρακτηρίζεται από αμεσότερη και πιο ήσυχη λειτουργία σε σύγκριση με τα τύπου CVT που συναντάμε συνήθως στα υβριδικά μοντέλα.
Το Kona Hybrid είναι αποκλειστικά διαθέσιμο ως δικίνητο και συνδυάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, με την τιμή του να ξεκινά από τα 24.990 ευρώ.
ωραιο απεξω..ψευτικο μεσα....