Το νέο Honda HR-V τοποθετείται κάτω από το CR-V σε τιμή, όντας παράλληλα πιο νεανικό και hi-tech. Ωστόσο, το CR-V είναι σαφώς μεγαλύτερο και το μοτέρ των 184 ίππων του προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις.
Tα Honda HR-V και CR-V αποτελούν τα δύο SUV που προσφέρει η ιαπωνική μάρκα στην Ελλάδα, δίπλα στα Jazz, Civic και Honda e, και εκπροσωπούν την εταιρεία στην κατηγορία των μικρομεσαίων και των μεσαίων SUV, έχοντας ως μεγάλα πλεονεκτήματα τον κοφτερό σχεδιασμό, την υψηλή ποιότητα κατασκευής και την υβριδική τεχνολογία που έχει αναπτύξει η Honda. Οι Ιάπωνες έχουν φανατικό κοινό στην χώρα μας και τώρα, με τον ερχομό του HR-V, έχουν μια ακόμη SUV επιλογή, στη δημοφιλή κατηγορία των οικογενειακών SUV, όπου έχει δημιουργηθεί από έναν άλλο Ιάπωνα κατασκευαστή με το Nissan Qashqai. Πάμε να δούμε ποια είναι τα δυνατά και αδύνατα σημεία κάθε μοντέλου.
Μέση κατανάλωση γύρω στα 5,0- 5,5 λτ./100 χλμ. διαπιστώσαμε στην πρώτη οδηγική επαφή με το HR-V στο εξωτερικό, πατώντας το γκάζι μέχρι τη μέση της διαδρομής του.
Σχεδίαση: Πιο μοντέρνο το HR-V, ανανεωμένο το CR-V
To νέας γενιάς HR-V έχει μήκος 4,34 μέτρα και ενσαρκώνει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας. Το ντιζάιν περιλαμβάνει μία νέα, τολμηρή μάσκα, ενώ στο σχήμα του αμαξώματος ενσωματώνεται ένα μακρύ καπό και πιο αιχμηρά, κάθετα πλαϊνά τμήματα. Από το πλαϊνό μέρος, γίνεται εύκολα διακριτή η κεκλιμένη οροφή που χαρίζει coupe στιλ στο ιαπωνικό SUV ενώ, εάν υπάρχει κάτι που συνδέει τη νέα γενιά με την προηγούμενη είναι τα «κρυμμένα» χερούλια στις πίσω θύρες. Στο πίσω μέρος, το μάτι πέφτει πάνω στην λεπτή γραμμή που ενώνει τα δύο φωτιστικά σώματα, τα οποία έχουν πλέον νέο σχήμα.
To Ηonda CR-V μπορεί να ανανεώθηκε πριν ένα χρόνο, ωστόσο δεν άλλαξε ριζικά σε εμφάνιση. Τα έμπειρα μάτια θα ξεχωρίσουν τα νέα λογότυπα της Honda με μπλε περίγραμμα εμπρός και πίσω, ως ένδειξη χαμηλών ρύπων, καθώς επίσης και την επιγραφή e:HEV στο πίσω μέρος. Από εκεί και πέρα, το μήκους 4,6 μέτρων ιαπωνικό SUV διατηρεί αυτούσια τη δυναμική του εμφάνιση με άσσο στο μανίκι τις ενεργές γρίλιες που ανοιγοκλείνουν ανάλογα με τις ανάγκες για αεροδυναμική και ψύξη.
Εσωτερικό: Πιο σύγχρονο και μίνιμαλ το HR-V, μεγαλύτεροι χώροι για το CR-V
To εσωτερικό του HR-V υιοθετεί μια μινιμαλιστική αισθητική, που ξεκινά από την οριζόντια διάταξη του πίνακα οργάνων. To «παρών» δίνει ένα σύστημα διάχυσης του αέρα που καθοδηγεί τη ροή φρέσκου αέρα δίπλα και πάνω από τους επιβάτες, μέσω μοναδικών αεραγωγών σχήματος L στις πάνω γωνίες του ταμπλό. Ακόμα, χάρη στην άριστη ενσωμάτωση του συστήματος κίνησης της Honda σε συνδυασμό με την κεντρική διάταξη του ρεζερβουάρ, το νέο HR-V διατηρεί τα ευέλικτα καθίσματα Magic Seats που προσφέρουν δύο δυνατότητες αναδίπλωσης. O χώρος για τις αποσκευές, σύμφωνα με την φίρμα, είναι 335 λίτρα.
Το εσωτερικό στο CR-V κινείται στα επίπεδα του premium με ποιοτικά υλικά και στιβαρή συναρμογή, ενώ και τα επίπεδα εργονομίας βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα. Το infotainment θέλει όμως χρόνο μέχρι να συνηθίσεις την λογική του, ενώ η απόκριση και η ευκρίνεια της οθόνης είναι καλή. Σημείο κλειδί της καμπίνας οι βασιλικοί χώροι για 5 ενήλικες επιβάτες εμπρός και πίσω, αλλά και για τις αποσκευές (πορτ-μπαγκάζ 497 λτ.).
Συνέχεια του άρθρου >>>
Κινητήρας: Δεν καίει το HR-V, πιο ισχυρό και 4κίνητο το CR-V
Μόνη επιλογή κινητήρα στο HR-V είναι ένα νέο υβριδικό κινητήριο σύνολο που αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων που παίζει τον ρόλο του range extender. Σε συνεργασία με το μοτέρ, υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες, με την συνδυαστική απόδοση του συνόλου ορίζεται στους 131 ίππους με 253 Nm ροπής. Σε επίπεδο κατανάλωσης, το ιαπωνικό στρατόπεδο υπόσχεται 5,4 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP με τις εκπομπές ρύπων να βρίσκονται στα 122 γρ./χλμ., ενώ όσον αφορά στις επιδόσεις, το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 10,6 δλ.. Υπεύθυνο για την μετάδοση της κίνησης στον εμπρόσθιο άξονα είναι ένα εξελιγμένο κιβώτιο μονής σχέσης σε συνδυασμό με μία ευφυή μονάδα ελέγχου ισχύος.
Όπως και το HR-V έτσι και το CR-V προσφέρεται με ένα κινητήριο σύνολο. Πρόκειται για το γνώριμο σύστημα Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD) της Honda που αποτελείται από έναν 2λιτρο βενζίνης και έναν ηλεκτροκινητήρα. Συνδυαστικά αποδίδει 184 άλογα με 315 Nm ροπής που του επιτρέπει να ξεκινήσει από στάση και να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα σε 8,6 δευτερόλεπτα, ενώ μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για έως και 2 χλμ.. Όσον αφορά στο κιβώτιο, στο CR-V βρίσκουμε ένα σοφιστικέ σύστημα μετάδοσης, χωρίς κιβώτιο με γρανάζια, για την πιο ομαλή μεταφορά της ροπής στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς. Σε επίπεδο κατανάλωσης, η Honda υπόσχεται 6,6 λτ./100 χλμ. (7,5 λτ. σε πραγματικές συνθήκες), ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι 161 γρ. CO2/χλμ..
Tιμές – Συμπέρασμα: Νεανικό, hi-tech και πιο προσιτό το HR-V, πιο ευρύχωρο και με πιο ικανό μοτέρ το CR-V
To HR-V είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού (Εlegance, Advance και Advance Style) με τις τιμές να ξεκινούν από 32.500 και να φτάνουν τις 38.500 ευρώ στην κορυφαία έκδοση. Το CR-V είναι μεγαλύτερο και είναι λογικό να έχει μεγαλύτερο κόστος αγοράς από το HR-V. Έτσι, οι τιμές του ξεκινούν από 37.700 ευρώ στην βασική έκδοση Comfort, από 41.700 στην Elegance και από 43.700 ευρώ στην κορυφαία Elegance. Όσον αφορά το τετρακίνητο CR-V οι τιμές ξεκινούν από 44.800 ευρώ.
To HR-V έχει πιο μοντέρνο σχεδιασμό, είναι εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και κινείται χάρη σε ένα πιο προηγμένο υβριδικό κινητήριο σύνολο που μπορεί να μην βάζει φωτιά στην άσφαλτο, προσφέρει όμως χαμηλή κατανάλωση. Από την άλλη, το CR-V δικαιολογεί την πιο υψηλή τιμή του αφού πρόκειται για ένα SUV μεγαλύτερης κατηγορίας όσον αφορά στο μέγεθος, κάτι που του δίνει την δυνατότητα να προσφέρει περισσότερους χώρους στους επιβάτες και μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ. Αντίθετα με το HR-V, το υβριδικό του σύνολο είναι πιο ικανό (184 άλογα, 8,6 δλ. για το 0-100), ενώ προσφέρεται και με σύστημα τετρακίνησης που κάνει το SUV της Honda να νιώθει «σαν στο σπίτι του» σε off-road διαδρομές. Βέβαια, το φορολογικό καθεστώς στην Ελλάδα «μαστιγώνει» τα δίλιτρα και βάζει σε σκέψεις τους υποψήφιους αγοραστές που είναι πιο πιθανό να στραφούν προς το νεότερο HR-V.
Δύο Honda όλο προσόντα!
- Πιο μοντέρνο το HR-V, ανανεωμένο το CR-V
- Σύγχρονο και μίνιμαλ το HR-V, μεγαλύτερους χώρους το CR-V
- Δεν καίει το HR-V, πιο ισχυρό και 4κίνητο το CR-V
- Από 32.500 το HR-V, από 37.700 το πιο μεγάλο CR-V
Για ποια Hondάρα θα τα «έσπρωχνες»;