Από την Citroen DS μέχρι το Renault 5, στο παρελθόν υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που φωνάζουν «γαλλικά». Ποιό είναι το πιο γαλλικό, όμως σήμερα;
Άνετο, απλό, έξυπνο είναι οι τρεις πρώτες λέξεις που έρχονται στο μυαλό όταν μιλάμε για γαλλικά αυτοκίνητα. Όμως σήμερα η άνεση είναι δεδομένη, το «απλό» έχει εξαφανιστεί από τη ορολογία του αυτοκινήτου και το «έξυπνο» έχει σίγουρα αλλάξει έννοια. Ποιό γαλλικό, είναι το πιο γαλλικό;
Η άνεση παραμένει ένα κριτήριο που οι Γάλλοι κατασκευαστές έχουν πάντοτε ως προτεραιότητα. Είτε γιατί είναι παράδοση, είτε γιατί ακόμη στη Γαλλία, οι πλακόστρωτοι δρόμοι στις πόλεις είναι πολλοί, και οι χωματόδρομοι στην ύπαιθρο συνεχίζουν να υπάρχουν.
Όμως άνετα είναι και τα άλλα αυτοκίνητα, από άλλες χώρες. Η Citroen είναι η μόνη που κάνει την υπέρβαση με την βελούδινη ανάρτησή της, παρά τις συμβατικές λύσεις που επιλέγει, σε σχέση με το παρελθόν. Όλα τα άλλα γαλλικά, λίγο πολύ είναι το ίδιο άνετα, με όλα τα άλλα μη-γαλλικά. Ή όχι;
Μαζί με την άνεση οι Γάλλοι πάντα πρόσεχαν και την οδηγική αίσθηση. Παραδοσιακά τα γαλλικά μπορεί να έγερναν, αλλά έστριβαν, μπορεί να σήκωναν τροχό, αλλά έμεναν στην τροχιά, ενώ κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει την πίσω ανάρτηση με υστερούντες βραχίονες, που έδινε σε τόσες γενιές Peugeot μια γλυκιά υπερστροφή όταν άφηνες το γκάζι στη στροφή.
Μια απλή γεωμετρία ανάρτησης που με χαμηλό κόστος πετύχαινε άνεση και οδική συμπεριφορά. Μια έξυπνη λύση. Έξυπνη με την έννοια που η λέξη είχε παλιά. Γιατί όπως χάθηκε το απλό σήμερα, με τα υβριδικά, ηλεκτρικά και γενικά με τα μοντέλα που έχουν πιο πολλούς υπολογιστές από ότι κυλίνδρους, έτσι χάθηκε και το «έξυπνο».
Σήμερα όταν ακούμε «έξυπνο», περιμένουμε κάποιας μορφής τεχνητή νοημοσύνη. Και, ναι όλα τα γαλλικά μοντέλα έχουν τέτοια εξυπνάδα σήμερα, κάτι που κάνει την επιλογή ακόμη πιο δύσκολη.
Με αυστηρούς όρους, το απόλυτο γαλλικό πρέπει να είναι μικρό-μικρομεσαίο, ενώ αυτή τη στιγμή οι Γάλλοι κόβουν και ράβουν στα SUV. Και τι; Γιατί να μην είναι SUV το απόλυτο γαλλικό σήμερα; Πρέπει να είναι σώνει και καλά όπως ήταν πριν από 40 χρόνια;
Τι λες λοιπόν; Ποιό είναι το πιο γαλλικό μοντέλο σήμερα;